Dieną, kurią kas trejus metus gauname lyg iš dangaus – vasario 29 – skyrėme kirčiavimui. Sukvietę Kalvelių metodinio centro lietuvių kalbos ir literatūros mokytojus bei 9-10 klasių mokinių atstovus pristatėme „Kirčiavimo ambasadorių“ tiriamąją veiklą.
Dalis mokinių mano, kad kirčiavimo mokytis nereikia, nes egzamine nėra jokių užduočių, susijusių su kirčiavimu, išskyrus PUPP dalį žodžiu. Kalvelių „Aušros“ gimnazijos mokiniai mano kitaip: „Pagal tartį ir kirčiavimą sutinka, pagal rašybą palydi“. Tiesa, kad mokytis kirčiavimo taisyklių, jas suprasti ir taikyti nėra lengva, todėl pasirinkome tiriamąjį būdą. II G klasės mokiniai Ksenija Levčenko ir Tomas Kishel pristatę „Mokytojų vardų kirčiavimo tyrimą“ padarė išvadą, kad norint išvengti dažniausios klaidos tereikia taikyti vieną taisyklę: jeigu vienaskaitos galininko priešpaskutinis skiemuo yra trumpas arba tvirtagalis, tuomet kirčiuojama vardininko galūnė -a (Ninà, Anà, Valentinà, Kristinà, Teresà, Stelà, Tatjanà, Anželikà, Jelenà). Po pristatymo dalyviai žaidė interaktyvų žaidimą – labirinte ieškojo teisingų atsakymų į klausimus, susijusius su vardų kirčiavimu. Abiturientė Nikol Šostak pakomentavo dažniausiai per įvairių dalykų pamokas vartojamų terminų kirčiavimą, žinias dalyviai pasitikrino žaisdami Kahoot, kurį parengė IV G klasės mokinys Emilis Šimanskis (jis labai daug pagelbėjo ir rengiant prezentacijas). Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Daiva Pugačiovienė mokė nustatyti žodžių kirčiuotę. Neapsiribojome vien teorine medžiaga, svečiams teko Padlet lentoje į „Kirčiuočių langų“ skiltis nustačius kirčiuotę įrašyti žodžius.
Gurkšnodami arbatą reflektavome „Kirčiavimo ambasadorių“ tiriamosios veiklos pristatymą, svečiai džiaugėsi galėdami plėsti savo žinias, kurias sakėsi panaudosią bendraudami lietuviškai.