Vyriausybė nepritaria iniciatyvai leisti vaikus mokyti namuose

Vyriausybė nepritaria Seime svarstomai iniciatyvai leisti vaikus mokyti namuose pačioms šeimoms.

Seimo Švietimo komiteto ir mokslo komiteto atstovų pataisos numato galimybę nuo pirmos iki dvyliktos klasės mokytis šeimoje, kartu nustatant saugiklius – mokykla galėtų vertinti ugdymosi šeimoje sąlygas, vaiko žinių lygį, konsultuotų ir vertintų ugdymosi pažangą.

Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius trečiadienį per Vyriausybės posėdį teigė, kad tokia iniciatyva prieštarautų Vaiko teisių apsaugos įstatymo nuostatoms, jog visos valstybės ir savivaldos institucijos „privalo vadovautis geriausių vaiko interesų prioriteto principu“.

„Pagal šitą teikiamą Seimo narių įstatymo projektą, ugdymas šeimoje yra tik tėvų pageidavimu, išimtinai jų subjektyvia nuomone,   neįvertinant vaiko interesų ir jo nuomonės. Kita priežastis – projekte nėra nustatytos aiškios, apibrėžtos esminės sąlygos, kurioms esant būtų leidžiama ugdyti vaiką šeimoje, nenustatyti reikalavimai tėvams, kurie siektų ugdyti vaikus šeimoje – nei sveikatos, nei išsilavinimo“, – tvirtino ministras.

Ministerija atkreipė dėmesį, kad neapibrėžtos ir tėvų teisės bei pareigos, nenumatyti priežiūros mechanizmai, kaip vertinami vaiko ugdymo rezultatai, kokios būtų pasekmės, jei rezultatai būtų blogi.

Projektui Seimas yra pritaręs po pateikimo, jis nagrinėjamas komitetuose. Įstatymo iniciatoriai pabrėžia, kad tėvų galimybė rinktis turi būti garantuojama demokratiniais pagrindais, kritikai sako, kad tai galėtų tapti priedanga skiepijant mokslui prieštaraujančias tiesas ir įsitikinimus.

Anot A. Monkevičiaus, pataisos būtų aktualios 100–200 vaikų.

„Kiekvienas vaikas yra brangus, negalėtumėme rizikuoti, kuomet nėra nustatyti aiškūs įsipareigojimai, nėra mechanizmų“, – tvirtino jis.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Jums gali patikti

Atsakyti

Your email address will not be published.