Šiais laikais populiaru pirkti visureigius, net kai jų nereikia. Rinkoje apstu miesto visureigių su komforto sistemomis ir puikiomis garso izoliacijomis. Ne paslaptis, kad tokius automobilius vairuotojai dažnai renkasi dėl įvaizdžio, bet ar visada tinkamai apskaičiuojamos eksploatacinės išlaidos? Štai keletas dalykų, kuriuos turėtumėte žinoti, jeigu svarstote apie visureigio pirkimą.
Dvigubos kuro sąnaudos
Nesitikėkite, kad persėdę iš kompaktiško hečbeko į didelį visureigį degalinėje išleisite vos keliais eurų daugiau. Visureigis gali būti keliais šimtais kilogramų sunkesnis, o visus keturis ratus varo galingesnis variklis. Taigi, ankstesnis automobilis šimtui kilometrų galėjo suvartoti 5-6 litrus degalų, o visureigis gali drąsiai perkopti 10-12 litrų ribą.
Sudėtingesnė transmisija
Visureigiuose dažniausiai naudojamos visų varančiųjų ratų sistemos, o pavarų dėžėse neretai integruoti palėtintojai, blokavimas ir kitos sistemos. Nors visa tai gelbsti papuolus į purviną ar snieginą situaciją, daugiau judančių detalių – didesnė gedimų tikimybė.
Pavarų dėžės, reduktorių ir kitų transmisijos dalių gedimai visureigiuose pasitaiko ganėtinai dažnai, todėl pirkimo metu skirkite dėmesio šių mazgų patikrai.
Specifinės padangos
Padangos nėra pigus pirkinys, ypač turint omeny, kad dažniausiai reikia dviejų komplektų. Naujas padangų komplektas turėtų atlaikyti 4-5 metus, bet laikas gali ir trumpėti dėl dažno vairavimo arba netinkamos eksploatacijos.
Visureigiams skirtos padangos yra dar brangesnės. Jiems reikalingos didesnės ir sustiprintos padangos, galinčios atlaikyti didesnius krūvius. O jeigu reikia bekelei skirtų padangų – kaina šokteli dar aukščiau. Daugiau apie padangas galite sužinoti čia.
Sudėtingesnis remontas ir priežiūra
Daugelis dalykų visureigiuose yra labiau komplikuoti. Dėl didelio svorio dažnai reikalingi didesni keltuvai, stabdžių sistemos yra brangesnės, daugelis komponentų sunkesni. Pirkdami visureigį nusiteikite, kad jo eksploatacinės išlaidos turėtų būti visokeriopai didesnės.