Vilniaus miesto savivaldybė už 56 mln. eurų perka 73 naujus troleibusus, senųjų transporto priemonių sostinėje nelikti turėtų kitų metų pabaigoje, sako pirkimą vykdančios bendrovės Vilniaus viešasis transportas (VVT) vadovas Ignas Degutis.
„Pradedam šiandien oficialiai antrą trioleibusų atnaujinimo etapą“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė jis.
Naujieji troleibusai Vilniuje, kaip planuojama, pradės važinėti iki 2026-ųjų pabaigos, tuomet sostinėje iš viso turėtų važinėti 200 visiškai naujų troleibusų. Nauji troleibusai vadinsis „Solaris Trollino18“.
„Tokių (senųjų – ELTA) troleibusų mieste nebeliks kitų metų trečiajį-ketvirtajį ketvirtį“, – tikino I. Degutis.
Troleibusų įsigijimą finansuoja Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) ir Šiaurės investicijų bankas (ŠIB).
„Naujų troleibusų įsigijimą (…) finansuoja su ilgalaike paskola, pigiausiais kaštais. Sutarties vertė yra 56 mln. eurų, kas išvertus į vieno troleibuso vertę – 770 tūkst. eurų kainuoja vienas troleibusas“, – teigė VVT vadovas.
Pasak Vilniaus mero Valdo Benkunsko, šis troleibusų pirkimas yra vienas iš 3 savivaldybės investicijų į viešojo transporto plėtrą etapų.
„Pagal šitą kontraktą mes turėsime pirmuosius troleibusus maždaug rugpjūtį-rugsėdį kitų metų, visas kiekis 73 troleibusai atvažiuoti turi iki (…) kitų metų pabaigos“, – Eltai kalbėjo V. Benkunskas.
„Troleibusai bus visiškai nauji – seniausias bus 2018 metų gamybos, bet tai yra praktiškai dar apynaujai troleibusai“, – teigė jis.
Naujus troleibusus tieks viešąjį pirkimą laimėjusi Lenkijos bendrovė „Solaris Bus and Coach“.
Transporto priemonės turės autonominio važiavimo funkciją – be kontaktinio tinklo galės nuvažiuoti iki 20 kilometrų daugiau, juose bus sumontuoti laikikliai dviračiams, specialios vietos neįgaliesiems, vietoje veidrodėlių eismas bus stebimas kameromis.
Sėdimų vietų, įskaitant vairuotojo vietą, transporto priemonėse bus ne mažiau kaip 40, stovimų vietų – ne mažiau kaip 70.
Šiuo metu Vilniaus gatvėmis jau važiuoja 91 naujos kartos „Škoda“ troleibusas, kurie sostinę pasiekė 2024–2025 metais.
Siekiant turėti visiškai atnaujintą Vilniaus viešojo transporto parką, savivaldybė jau yra paskelbusi 150 elektrinių autobusų ir 16 vandenilinių autobusų pirkimą.
Kovo mėnesį taip pat paskelbtas didelis naujų maršrutų pirkimas, kuriuo siekiama trečdaliu išplėsti sostinės viešojo transporto tinklą.
Planuojama įvesti 7 naujus maršrutus, 44 maršrutų kursavimo dažnį padidinti, o 46 maršrutų trasas pakoreguoti pagal keleivių srautus ir judėjimo įpročius.