Pradedami naujojo elektrinio traukinio „Stadler Flirt“ statiniai ir dinaminiai bandymai, kurie padės įvertinti riedmenų parengtumą keleiviams vežti.
Kaip pranešė valstybinės LTG grupės keleivių vežimo bendrovė LTG Link, bandymai tęsis iki 2026-ųjų vasaros antros pusės.
Spalio viduryje elektrinis traukinys buvo atgabentas į Vilniaus intermodalinį terminalą, kur jo vagonai nuleisti ant vežimėlių ir sujungti į vientisą riedmenį.
Statiniai bandymai atliekami traukiniui stovint arba judant itin nedideliu greičiu, dažniausiai depų teritorijose – jų metu tikrinamos pagrindinės sistemos ir jų veikimas.
Tuo metu dinaminiai bandymai atliekami Lietuvos geležinkelių viešojoje infrastruktūroje, siekiant įvertinti, kaip veikia traukinio sistemos.
Bandymų metu pasiekiamas ir maksimalus 160 kilometrų per valandą greitis.
„Džiaugiamės, kad Lietuvoje pradedami naujojo elektrinio traukinio bandymai – tai vienas svarbiausių pasirengimo etapų prieš pradedant keleivines keliones. Tai modernus, komfortiškas ir tvarus riedmuo, kurį keleiviams planuojame pristatyti kitų metų antroje pusėje“, – pranešime teigia „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Siekiant užtikrinti, kad bandymų metu nebūtų trikdomas kitų traukinių – keleivinių ir krovininių – eismas, dauguma bandymų atliekami naktį, keleivinis traukinių eismas nebus stabdomas ar keičiamas.
Pasibaigus naujojo riedmens statiniams ir dinaminiams bandymams, bus atliktos sertifikavimo procedūros, turės būti suteiktas leidimas eksploatuoti traukinį keleivinėse kelionėse.
Įvertinusi bandymų rezultatus, leidimą eksploatacijai suteiks Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).
Pagal 2023 metais pasirašytą 226,5 mln. eurų LTG grupės sutartį su Šveicarijos kapitalo traukinių gamybos įmone „Stadler Polska“, Lietuvos traukinių parką ateityje iš viso papildys 15 naujų traukinių – 6 elektriniai ir 9 elektrobateriniai.
LTG grupė planuoja, kad nauji riedmenys padės iki 2030-ųjų keleivių skaičių padidinti iki 10 mln. per metus.






