Žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovės „Mediaskopas“ atliktas tyrimas rodo, kad Trakai žiniasklaidos dėmesio nestokoja ir pagal paminėjimą žiniasklaidoje užima septintą vietą Lietuvoje.
Tyrimas buvo atliekamas skaičiuojant dešimties didžiausių Lietuvos miestų, trijų pagrindinių kurortų ir keturių kurortinių vietovių paminėjimus žiniasklaidoje nuo 2015 metų pradžios iki 2017 pirmojo pusmečio pabaigos.
Tyrimo duomenimis, žiniasklaidos dėmesys, skiriamas didiesiems Lietuvos miestams, pasiskirsto daugmaž tolygiai pagal jų dydį ir ekonominį pajėgumą. Tuo tarpu kurortai ir kurortinės vietovės viešojoje erdvėje dėl dėmesio konkuruoja stipriau, neatsižvelgiant į miesto gyventojų skaičių.
Kurortinių vietovių lyderis – Trakai
Keturi kurortinės vietovės statusą turintys Lietuvos miestai – Trakai, Anykščiai, Ignalina ir Zarasai – žiniasklaidos dėmesio nestokoja.
Čia pirmaujantys Trakai tirtu 2,5 metų laikotarpiu paminėti 68,8 tūkst. žiniasklaidos pranešimų ir absoliučioje Lietuvos miestų įskaitoje pagal šį rodiklį yra 7-ti , nors pagal gyventojų skaičių yra tik 57 vietoje iš visų 103 Lietuvos miestų.
Anykščiai per tą patį laikotarpį paminėti 50,5 tūkst., Ignalina – 38,6 tūkst., Zarasai – 30,5 tūkst. žiniasklaidos pranešimų.
Kurortai dėl dėmesio varžosi
Trijų pagrindinių kurortų neabejotina lyderė pagal matomumą žiniasklaidoje yra Palanga. Nuo 2015 metų pradžios iki 2017 pirmojo pusmečio pabaigos šis miestas paminėtas 82,2 tūkst. žiniasklaidos pranešimų. Tuo tarpu Druskininkų vardas paminėtas 53 tūkst., o Birštono – 33,5 tūkst. pranešimų. Skaičiuojant atskirais tirto laikotarpio pusmečiais, matomas ryškus Birštono spurtas: pirmąjį 2015 m. pusmetį jis buvo paminėtas 3,2 tūkst. pranešimų, kas pusmetį jų daugėjo, kol 2017 m. pirmąjį pusmetį jų pasirodė net 8,1 tūkst., ir pagal to pusmečio rezultatus visiškai priartėjo prie Druskininkų (8,9 tūkst.). Tuo tarpu Palangos ir Druskininkų matomumo kreivėje, lyginant atskirus pusmečius, tokių ryškių šuolių nestebima.
Didžiausių miestų dešimtuke staigmenų nėra
Iš 10-ies daugiausiai gyventojų turinčių Lietuvos miestų 4 didieji – Vilnius, Kaunas, Klaipėda ir Šiauliai – atsiriekė net 77,3 procento visų paminėjimų, likusiems 6-iems palikdami vos 22,7 procento. Tai labai arti procentinės gyventojų išraiškos – pirmuose keturiuose miestuose gyventojų skaičius sudaro 80 procentų visų dešimties miestų gyventojų.
„Tam tikras suaktyvėjimas miestų komunikacijoje buvo stebimas po 2015 m. savivaldybių rinkimų, tačiau didesnės įtakos miestų matomumo tendencijoms tai neturėjo – pavyzdžiui, atotrūkis tarp Vilniaus ir Kauno visais skaičiuotais atskirais pusmečiais išliko gana didelis, kas ir atsispindi galutiniame rezultate“, – pažymi „Mediaskopo“ direktorė Jūratė Stankuvienė.
Per tirtą 2,5 metų laikotarpį Vilnius buvo paminėtas 937,7 tūkst. žiniasklaidos pranešimų, Kaunas – 700,6 tūkst., Klaipėda – 391,5 tūkst., Šiauliai – 276,5 tūkst., Panevėžys – 213,3 tūkst., Alytus – 138,6 tūkst., Utena – 105,3 tūkst., Marijampolė – 100,8 tūkst., Jonava – 61,2 tūkst. Mažeikiai – 53 tūkst. pranešimų. Miestų dešimtuke yra tik dvi išimtys – Utena, pagal gyventojų skaičiuje esanti 10 vietoje, atsiduria 7 vietoje pagal matomumą žiniasklaidoje, o mažiau už Mažeikius gyventojų turinti Jonava aplenkia juos pagal publikacijų ir pranešimų kiekį. Šie pavyzdžiai rodo, kad matomumas žiniasklaidoje siejasi ir su miesto ekonominiu pajėgumu.
Apie tyrimą atlikusią įmonę
„Mediaskopas“ yra didžiausia Lietuvoje žiniasklaidos stebėsenos ir analizės sprendimus teikianti bendrovė, savo veiklą pradėjusi 1998 m. ir šiuo metu turinti daugiau nei 250 klientų – Lietuvos ir užsienio verslo bei valstybės institucijų. 2014 m. Estijos įmonių grupei „Balti Meediamonitooringu Grupp OÜ“ įsigijus „Mediaskopą”, bendrovė tapo šios grupės, valdančios vienintelį Baltijos šalyse žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovių tinklą, įmone. „Mediaskopas“ teikia Lietuvos, o kartu su partneriais – ir Latvijos bei Estijos žiniasklaidos stebėsenos ir analizės paslaugas. Narystė Tarptautinėje žiniasklaidos stebėsenos bendrovių federacijoje (FIBEP) suteikia įmonei galimybę apžvelgti kitų užsienio šalių žiniasklaidą.
Trakų rajono savivaldybės informacija