• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Sekmadienis, 26 spalio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Specialisto patarimai: poreikis keltis į internetą pamatuojamas objektyviai

2020-05-29
Apžvalgos, Įdomu
Laikas: 4 min skaitymo
Aurimas Junčys

Aurimas Junčys. Asmeninio archyvo nuotr.

COVID-19 pandemija smarkiai suvaržė daugybės Lietuvos verslininkų veiklą ir privertė juos ieškoti naujų sprendimų. Elektroninės komercijos specialistas Aurimas Junčis sako, kad verslo iškėlimo į internetą poreikis yra objektyviai pamatuojamas ir tam nebūtina sulaukti tokios situacijos, į kurią dabar pasinėręs visas pasaulis.

Prie VšĮ „Versli Lietuva“ pagalbos verslui iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorių komandos prisijungęs A. Junčis pastebi, kad pirmieji požymiai, jog reikėtų pradėti svarstyti apie veiklos perkėlimą į elektroninę erdvę, yra išaugusios operacinės ir administracinės sąnaudos bei mažėjantys lankytojų srautai ar dažnos lankytojų pastabos apie geresnes internete jau veikiančių konkurentų kainas.

„Kitas dalykas – atsiradęs poreikis plėsti savo verslą naujose rinkose. Tradicinio verslo atveju, siekiant išbandyti jėgas kitoje rinkoje, pradinės investicijos būtų gerokai didesnės. Be to, internete viskas vyksta daug greičiau: galima pasibandyti ir įsivertinti, ar sprendimas pasiteisina. Pavyzdžiui, internete galima lengvai testuoti pasirinkus konkrečias skirtingas vietoves norimoje šalyje ir matuoti jų efektyvumą, o kur pasiteisina – plėstis. Norint tai padaryti tradiciniu būdu, tektų kurti lokaliuose taškuose fizines parduotuves, samdyti konkrečiose vietovėse personalą ir t.t. Tai būtų gerokai didesnis galvos skausmas“, – pažymi A. Junčis.

Sprendė realią užduotį

Būtent tokią realią užduotį specialistas sprendė tapęs iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentoriumi. A. Junčis dirbo su prekės ženklo „Pušku pušku“ kolektyvu, kurie nėra naujokai internete, tačiau bandė įveikti solidų iššūkį: didinti pardavimus Vokietijos rinkoje. Specialisto įžvalgos padėjo įmonės komandai parengti kryptingą darbų planą artimiausiems mėnesiams, stiprinant elektroninį pardavimų Vokietijoje kanalą.

Bendrovės „Pupt“, valdančios prekės ženklą „Pušku pušku“, marketingo vadovė Prakseda Mineikienė sako, kad šalyje įvedus karantiną sėdmaišius gaminančią įmonę iššūkiai užgriuvo vienas po kito. Vilniuje teko uždaryti firminę parduotuvę, be to, bendrovės partneriai didmenininkai, prekiaujantys „Pušku pušku“ produkcija, uždarė parduotuvių tinklus visose Baltijos šalyse.

„Ne tik nebegavome naujų užsakymų, bet prekės, buvusios pas didmenininkus, liko įšaldytos jų sandėliuose. Eksportuojame daugiau nei pusę produkcijos į Baltijos bei Skandinavijos šalis, todėl mūsų veiklą smarkiai paveikė ir didžiųjų klientų užsienio šalyse fizinių parduotuvių uždarymas. Dėl koronaviruso daugelis potencialių partnerių, su kuriais buvo užmegzti ryšiai, neskubėjo priimti sprendimų, laukė kas bus toliau, todėl sudaryti naujas bendradarbiavimo sutartis tapo sudėtingiau“, – atskleidžia P. Mineikienė.

Todėl gavusi „Verslios Lietuvos“ naujienlaiškį ji iš karto užsiregistravo iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorystės programoje ir paprašė konsultacijos, ieškodama tolimesnių eksporto perspektyvų.

„Atsižvelgiant į iššūkius, su kuriais susidūrėme koronaviruso metu, nusprendėme daugiau ir greičiau orientuotis į tiesioginę prekybą. Per pirmą karantino mėnesį paleidome du naujus interneto tinklapius – Vokietijos ir kitoms eksporto rinkoms, kurie iš karto pradėjo generuoti pardavimus, todėl ieškojome būdų, kaip dar galime pagerinti Vokietijos puslapio lankomumą bei konversijas. Taip pradėjome dirbti su Aurimu, kuris mums suteikė tiek bendrųjų žinių, tiek labai konkrečių patarimų, ką reikėtų daryti, profesionaliai ir išsamiai atsakė į mūsų klausimus“, – sako P. Mineikienė.

Ką svarbu žinoti prieš keliantis į internetą?

J. Junčio teigimu, prieš priimant sprendimą verslą vystyti internete, būtina atlikti analizę ir objektyviai įsitikinti, ar produktas yra aktualus ir juo domimasi elektroninėje erdvėje. Tam tikslui atliekama raktinių žodžių paieškų analizė, įsivertinama paieškų apimtis, konkurencingumas, potenciali lankytojo kaina. Analizuojami rinkoje egzistuojantys konkurentai, įvertinamas jų įdirbis ir kainodara.

„Jeigu analizės duomenys rodo, jog jūsų produktas yra ieškomas, juo domimasi, konkurentai yra aktyvūs internete, tai yra požymiai, jog šis kanalas – vertas dėmesio ir šia linkme reiktų pradėti dirbti“, – pažymi specialistas.

Anot A. Junčio, laisvėjant karantino suvaržymams, derėtų tinkamai pasverti, ar tikrai reikėtų visą verslą iškelti į internetą.

„Sinergija tarp elektroninėje erdvėje vystomo ir tradicinio verslo išties yra labai naudinga. Jie vienas kitą papildo, ypač, jeigu procesai tarp jų yra tinkamai suorganizuoti. Turint stiprų elektroninį kanalą, tradicinio kaštus galima ženkliai susimažinti. Pavyzdžiui, vietoj didelio ploto prekybos centre galima įsirengti tik demonstracinę salytę, kurioje apie jūsų produktą internete sužinojęs lankytojas galėtų jį pačiupinėti, o pirkimą atlikti internetu. Tai taip pat suteikia papildomo patikimumo“, – atkreipia dėmesį A. Junčis.

Trys pagrindinės klaidos

Specialisto teigimu, galima išskirti keletą esminių elektroninės komercijos starte dažniausiai daromų klaidų.

„Pirmoji – pradedama iškart nuo elektroninės parduotuvės įrankio kūrimo, ne nuo verslo studijos. Pradėjus nuo kito galo ir susikoncentravus į įrankius, galima praleisti esminius, verslo idėją patvirtinančius ir „griaučius“ pastatančius dalykus.

Kita klaida – dažnai bijoma skirti reikalingą biudžetą skaitmeninei rinkodarai. Nepakanka turėti tik įrankį, reikalinga ir strategija, kaip srautas bus atvedamas. Baimė atsiranda dėl nežinomybės, kaip tiksliai pamatuoti ir įvertinti grąžą.

Ir dar viena klaida – nematuojami arba nepilnai matuojami interneto verslui vystyti svarbūs duomenys, veiklos rodikliai. Taip nepilnai išnaudojamas internetinio verslo privalumas, kuomet beveik viską galima susekti, pamatuoti, kelti hipotezes, atlikti pakeitimus ir taip išsigryninti aiškesnį vaizdą“, – dėsto A. Junčis.

Iniciatyva „Internete karantino nėra“ padeda verslui skaitmenizuoti savo verslą, jį perkelti į internetą, pradėti e. komerciją ir neprarasti pajamų karantino laikotarpiu bei toliau augti ir plėstis jam pasibaigus. Iniciatyvos duomenų bazėje jau virš 1100 Lietuvoje veikiančių e. parduotuvių, kurioms teikiama „Verslios Lietuvos“ ir partnerių pagalba. Prie iniciatyvos prisijungė virš 110 verslo mentorių, kurie neatlygintai konsultuoja mažiau patyrusius e. komercijos klausimais. Iniciatyva vienija per 20 verslo partnerių, kurie suteikia išskirtines nuolaidas ar nemokamas paslaugas, susijusias su verslo skaitmenizavimu.

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Vilniaus rajono gyventojai aktyviai jungėsi prie Klimato savaitės iniciatyvų
Kas dar nespėjo pamatyti Vilniaus iš Neries: laivybos sezonas baigsis spalio 30-ąją
Europos aikštėje atidengta Gitenio Umbraso mozaika „Šv. Kristoforas“
Kratos Jašiūnuose: rasta 16 tūkst. pakelių kontrabandinių rūkalų

Politika

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų – už „Ignitis grupės“ nacionalizavimą
Didžiausias protestas prie VMVT: ar teisingumo svarstyklės pakrypo į pinigų, o ne paršelių pusę?
„Čekiukų” bylos: į savivaldybių biudžetus grįžo 1,2 mln. eurų, siekiama išieškoti dar 1,3 mln. eurų
Benkunskas kreipiasi į vilniečius: Jūsų kieme vėl norima įkišti daugiabutį? Siūlau sprendimus

Kultūra

Europos aikštėje atidengta Gitenio Umbraso mozaika „Šv. Kristoforas“
Vilniaus rajone įvyko tarptautinis M. K. Čiurlionio 150-ųjų gimimo metinių menų forumas
„1 % menui“: Vilnius svarsto, kaip užtikrinti finansavimą viešajam menui
Kaimo kvapas mažose figūrėlėse – paroda „Kaimo kasdienybė miniatiūroje“ Jašiūnuose

Sportas

FK Žalgirio išvykų serija baigta saldžia pergale Kaune
Keturi medaliai iš tarptautinio stalo teniso turnyro Šalčininkuose
Baigtas Baltosios Vokės E. Ožeškovos gimnazijos sporto salės remontas
Vilniaus rajone – ypatingas renginys: vyks 20-metį skaičiuojantis „Juodšilių krosas“

Populiariausi

Vilniaus rajone, įtariama, padegta pirtis: sulaikyti trys įtariamieji

Vilniuje prie daugiabučio rasta negyva mergina

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Susitikimas jaunimo su M (7)

Vilniaus rajono merė susitiko su jaunimu

Užbaigtas Nemenčinės plentas – gatvė išplatinta iki 4 eismo juostų, įrengtas dviračių takas

Užbaigtas Nemenčinės plentas – gatvė išplatinta iki 4 eismo juostų, įrengtas dviračių takas

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Etnologė Gražina Kadžytė apie artėjančias Vėlines: „Paprotys lankyti ne tik kapus, bet ir giminaičius – išliko“

Ramybės keliuose ir širdyse: policija kviečia Vėlines pasitikti atsakingai

Sinoptikė apie prasidedantį savaitgalį: prasidės tikroji rudens dargana

Sinoptikė apie prasidedantį savaitgalį: prasidės tikroji rudens dargana

Vilniaus rajono gyventojai aktyviai jungėsi prie Klimato savaitės iniciatyvų

Vilniaus rajono gyventojai aktyviai jungėsi prie Klimato savaitės iniciatyvų

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022