• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Antradienis, 1 liepos 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Transportas

Sklandesniam viešojo transporto judėjimui – dar daugiau A juostų sostinės gatvėse

2020-04-11
Transportas, Vilnius, Žinios
Laikas: 4 min skaitymo
Kalvarijų gatvė

Sauliaus Žiūros nuotr.

Vilniuje planuojama įrengti dar 11 susisiekimą su centro prieigomis gerinančių viešojo transporto eismo juostų. Tai – sostinės darnaus judumo mieste plano dalis: patogesnis ir greitesnis viešojo transporto eismas išskiriamas kaip vienas prioritetų. A juostos Vilniuje šiuo metu sudaro 36 kilometrus, o įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas jų tinklas mieste viršys 42 kilometrus.

„Norime, kad kelionės Vilniuje taptų dar greitesnės ir patogesnės visiems eismo dalyviams, dėl to eismą organizuojame taip, kad pokyčiai lemtų visą teigiamų permainų grandinę. Ilgesnės A juostos padės viešajam transportui greičiau pasiekti kelionės tikslą, kartu – trumpinti didelės dalies vilniečių kelionės laiką. Tai leis miestiečiams drąsiau rinktis viešąjį transportą ar kombinuoti keletą skirtingų kelionės būdų, mažinti neigiamą transporto taršos poveikį aplinkai ir gyvenimo kokybei, tai yra – didinti eismo saugumą, gerinti miesto ekologinę būklę”, – sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Šešios iš suplanuotųjų viešojo transporto juostų bus įrengiamos ES lėšomis – jos mieste atsiras per 2021 metus. Likusios A juostos bus finansuojamos savivaldybės ir privačių investuotojų – jų įrengimas numatytas iki 2022 metų. Šiemet toliau tęsis A juostų projektavimo, projektinių pasiūlymų viešinimo ir statybos leidimų gavimo darbai. Visą A juostų įrengimo sostinėje žemėlapį galima rasti čia, pasirinkus meniu sluoksnį „Viešasis transportas”: https://maps.vilnius.lt/transportas

A juostų plėtra numatyta šiose gatvių atkarpose

  1. T. Narbuto g. tarp Laisvės pr. ir Erelių g. (Konstitucijos pr.)
  2. Ozo g. tarp Gelvonų g. ir Kernavės g.
  3. Kareivių g. tarp Verkių g. ir Kalvarijų g.
  4. Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. (Trimitų g.)
  5. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. (Trimitų g.) ir Konstitucijos pr.
  6. Kalvarijų g. tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g.
  7. Pilaitės pr. tarp V. Pociūno g. ir Sietyno g.
  8. Šeimyniškių g. tarp Kalvarijų g. ir Tuskulėnų g.
  9. Šeimyniškių g. tarp Tuskulėnų g. ir Kalvarijų g.
  10. Buivydiškių g. tarp Dūkštų g. ir Ozo g.
  11. V. Kudirkos g. tarp J. Basanavičiaus g. ir J. Jasinskio g.

Naujausi keleivių ir transporto srautų tyrimai rodo, kad centrinėje miesto dalyje viešuoju transportu pervežama kelis kartus daugiau keleivių, nei jų pravažiuoja asmeniniais automobiliais. Plečiant A juostų tinklą bus taikomi kompleksiniai sprendimai – juostų atsiras daugiau, planuojama stiprinti ir kontrolės mechanizmus. Be to, įvertinus eismo srautus, tam tikrose vietose šiuo metu esamos bendro transporto eismo juostos bus skiriamos viešajam transportui. Toks sprendimas preliminariai numatytas Kalvarijų, Šeimyniškių, V. Kudirkos gatvių atkarpose – tikslesni planai paaiškės pradėjus projektavimo darbus.

Kitose šalyse pritaikytų analogiškų sprendimų rezultatas yra ne tik sumažėję transporto taršos rodikliai, bet ir didesnis pėsčiųjų skaičius – centrinės miestų dalys dėl jų tampa gyvesnės, jaukesnės. Visa tai lemia ir teigiamus ekonominius rodiklius bei aktyvesnę darnaus judumo plėtrą mieste.

„Viešojo transporto eismo juostos įrengiamos vertinant daug rodiklių. Pirmiausia – keleivių srautus, kelionės trukmę ir viešojo transporto greitį, esamų A juostų tinklo nuoseklumą, realų viešojo transporto judėjimą, taip pat ir įtaką bendrai susisiekimo sistemai, jos pralaidumui. Mūsų tikslas yra ir toliau gerinti kokybinį kelionių viešuoju transportu lygį – mieste jau gausu naujų autobusų, troleibusų, atnaujinimas nesustos ir toliau. Kartu siekiame trumpinti ir kelionės trukmę, sudaryti kuo patogesnes sąlygas keleiviams judėti darniau”, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos” direktorė Modesta Gusarovienė.

Miesto centre kuriami nauji verslo centrai, statomi gyvenamieji namai, todėl trauka į centro prieigas ateityje tik augs. Esama gatvių struktūra nebus pajėgi patenkinti visų norinčiųjų čia atvykti automobiliu – jau dabar piko metu formuojasi spūstys ir vilniečiams tenka laiką leisti jose.

Eismo organizavimo specialistai atkreipia dėmesį, kad plėsti gatves miesto centrinėje dalyje nėra efektyvu. Kaip rodo daugelio šalių patirtis, vien platinimas, nediegiant papildomų eismo organizavimo sprendimų nėra ilgalaikis, nes praplatintos gatvės netrukus vėl užsipildo automobiliais. Šiuo metu viename automobilyje sostinėje važiuoja vidutiniškai 1,4–1,6 žmogaus.

Prioritetas viešajam transportui Kalvarijų gatvėje

Kalvarijų gatvėje, kur viešajam transportui jau anksčiau skirta viena bendro transporto eismo juosta nuo P. Lukšio iki Žalgirio g., tokios atkarpos suplanuotos ir nuo Žalgirio g. iki Konstitucijos pr. Jos atsiras šiuose ruožuose: nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g., nuo Žalgirio iki Konstitucijos pr., nuo Žalgirio g. iki Treinio g. Šių atkarpų projektavimo darbai turėtų būti baigti per 2020 m., o pats daugumos atkarpų įrengimas preliminariai planuojamas 2021 m.

Minėtų atkarpų eismo pakeitimų poveikis buvo analizuojamas atskirai, investiciniame projekte buvo vertinamos jų kombinacijos, taip pat – privačių investuotojų darbų planai, galimi sudėtingesni projektavimo iššūkiai.

Eismo srautų skaičiavimus ir analizes SĮ „Vilniaus planas” bei SĮ „Susisiekimo paslaugos” atliko ne tik Kalvarijų, bet ir kitose gatvėse, kuriose nagrinėta A juostų atsiradimo galimybė. Kareivių g. jau įvyko ir vienos iš suplanuotų A juostų projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei bei pradėti vykdyti tolesni projektavimo darbai.

Apskaičiuota, kad Kalvarijų g. atkarpoje nuo Šeimyniškių iki Žalgirio g. piko metu viešuoju transportu vidutiniškai pervežami 1322 keleiviai per valandą, o automobiliu pravažiuoja apie 1179 keleiviai per valandą. Nors viešuoju transportu pervežamų keleivių skaičius yra didesnis, tačiau piko metu jo greitis šioje atkarpoje krenta daugiau nei 30 proc., o važiavimo laikas vidutiniškai pailgėja iki 40 proc. Dėl šių priežasčių sudėtinga užtikrinti punktualumą, kuris, miestiečių vertinimu, yra vienas svarbiausių rodiklių renkantis keliones viešuoju transportu. Skaičiuojama, kad A juostos įrengimas šioje atkarpoje per metus padėtų sutaupyti apie 967 darbo dienas keleivių laiko.

Kalvarijų g. atkarpa priešinga kryptimi – nuo Žalgirio iki Šeimyniškių g. – viešuoju transportu piko valandomis pervežama apie 1711, automobiliu – 1150 keleivių. Tačiau piko metu viešasis transportas važiuoja apie 60 proc. ilgiau nei įprastai, o greitis sumažėja apie 40 proc. Išvada – A juostos įrengimas padėtų keleiviams per metus sutaupyti apie 680 darbo dienų laiko.

Be to, analizuojant būsimos A juostos veiksmingumą Kalvarijų g., šalia Konstitucijos pr., suplanuota dar viena viešojo transporto stotelė tam, kad būtų pagerintos persėdimo galimybės ir centro prieigų pasiekiamumas. Numatoma ir Konstitucijos, Šeimyniškių, Kalvarijų g. sankryžos rekonstrukcija, kad atsiradus A juostoms būtų sklandžiai sureguliuotas visų srautų judėjimas.

Preliminariai planuojama, kad Kalvarijų g. A juostomis galės važiuoti taksi ir elektromobiliai – bus stebima, kaip pasiskirsto srautai ir kokią įtaką šio transporto judėjimas turi autobusams ir troleibusams. Stiprinant kontrolės mechanizmus, visame mieste planuojama palaipsniui atsisakyti tvarkos, leidžiančios A juostomis važiuoti 4+ automobiliams, nes jų kontrolės mechanizmas sudėtingas ir neefektyvus.

 

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse
Vilnietė nuo sukčių nukentėjo du kartus: per pažintį „Facebook“ ir kreipdamasi į ekstrasensą
Iki metų pabaigos – moderni sporto erdvė prie Pavilnio progimnazijos
Karvio Šv. Juozapo bažnyčiai – 160 metų ir pirmieji Camino Lituano žingsniai Vilniaus rajone

Politika

Prezidentas žada užlopyti skylę dėl GPM lengvatos ūkininkams
Kauno meras V. Matijošaitis partrenkė per pėsčiųjų perėją ėjusį vyrą
Prie Vyriausybės vyko pareigūnų piketas dėl per mažų algų: policininkai kvietė G. Palucką į ekipažą
Protestą prieš GPM pokyčius surengę ūkininkai planuoja dar vieną akciją

Kultūra

„Sostinės dienos“ tampa „Vilniaus dienomis“ ir kviečia registruotis dalyvius
Joninių renginiai Vilniaus rajone – bendruomenių susitelkimo ir tradicijų puoselėjimo pavyzdys
Joninių papročiai: ugnies, vandens ir paparčio žiedo magija trumpiausią naktį
Aštuntai vasarai žmonėms atsiveria žalioji skaitykla

Sportas

Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse
Keturi įvarčiai ir ilgai laukta pergalė
Trakų triatlone: Lietuvos čempionai, rekordas ir skaudžios klaidos
Koks sportas gali padėti prailginti gyvenimo trukmę?
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji viešojo transporto bilietai šeimoms ir grupėms

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji viešojo transporto bilietai šeimoms ir grupėms

Pareigūnų kredito unija pakeitė pavadinimą ir kryptį – orientuosis į Vilniaus regiono gyventojus

Pareigūnų kredito unija pakeitė pavadinimą ir kryptį – orientuosis į Vilniaus regiono gyventojus

15 priežasčių, dėl kurių verta aplankyti Vilniaus rajoną

Atidarytas naujas Nemenčinės poliklinikos medicininės reabilitacijos centras

Atidarytas naujas Nemenčinės poliklinikos medicininės reabilitacijos centras

Vilniuje nuo darbo nušalintas neblaivus policininkas

Vilniuje nuo darbo nušalintas neblaivus policininkas

Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse

Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

Vasaros palydovė – dehidratacija: kas išduoda skysčių trūkumą ir kodėl vandens gali nepakakti?

Vasaros palydovė – dehidratacija: kas išduoda skysčių trūkumą ir kodėl vandens gali nepakakti?

Automatiškai išsaugotas juodraštis

Vilnietė nuo sukčių nukentėjo du kartus: per pažintį „Facebook“ ir kreipdamasi į ekstrasensą

Vilnietė nuo sukčių nukentėjo du kartus: per pažintį „Facebook“ ir kreipdamasi į ekstrasensą

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse

Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

Šie vaisiai gelbės visą karštą savaitę – išbandykit 3 gaivius ir pigius receptus

Vasaros palydovė – dehidratacija: kas išduoda skysčių trūkumą ir kodėl vandens gali nepakakti?

Vasaros palydovė – dehidratacija: kas išduoda skysčių trūkumą ir kodėl vandens gali nepakakti?

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022