- „Renault“ grupės įsteigta elektromobilių gamybos bendrovė „Ampere“ naudos ličio geležies fosfato technologija paremtas baterijas.
- Kartu su partneriu „LG Energy Solution“ „Ampere“ taip pat vysto „Cell-to-Pack“ technologiją, kuri yra pirmoji pasaulyje paketinių baterijų srityje (angl.k. pouch-cell).
- Naudodama šias technologijas, „Ampere“ nuo 2026 m. pradžios maždaug 20 proc. sumažins savo transporto priemonėse montuojamų baterijų kainą.
- Naujo tipo baterijos bus diegiamos kai kuriuose „Renault“ ir „Alpine“ modeliuose.
„Renault“ grupės praėjusių metų lapkritį įkurta pirmoji Europoje vien tik elektromobilių ir jų programinės įrangos gamintoja „Ampere“ paskelbė ambicingą baterijų kūrimo planą. Remiantis juo, bendrovė ličio geležies fosfato (LFP) technologija paremtas baterijas pradės montuoti elektromobiliuose greta nikelio kobalto mangano (NCM) akumuliatorių, kuriuos šiuo metu jau naudoja „Renault“ grupė. Lygiagrečiai tobulinant maišelinio tipo baterijų technologiją, šis žingsnis leis maždaug 20 proc. sumažinti elektromobilių akumuliatorių kainą.
Bendrovė „Ampere“ kartu su savo tiekėjais „LG Energy Solution“ ir CATL liepos 1-ąją paskelbė Europoje kuriantys gamybos grandinę, kad užtikrintų geriausią LFP technologijos konkurencingumą Senajame žemyne gaminamoms elektrinėms transporto priemonėms.
Šie du partneriai tieks „Ampere“ bendrovei LFP baterijas, kuriomis bus aprūpinti keli „Renault“ ir „Alpine“ markių modeliai ir kurie patenkins šios technologijos pagrindu gaminamų baterijų poreikį iki 2030 m.
„Sparčiai besikeičiančioje ir konkurencingoje aplinkoje mūsų baterijų strategija yra efektyvi, užtikrinanti protingą kapitalo paskirstymą, lankstumą ir greitą įgyvendinimą. Šiuo planu siekiame naujų transporto priemonių gamybos sąnaudas sumažinti 40 proc.“, – sako Josepas Maria Recasensas, „Ampere“ vyriausiasis veiklos vadovas.
„Ampere“ komanda kartu su „LG Energy Solution“ taip pat vadovauja „Cell-to-Pack“ technologijos kūrimui. Ši pažangiausia inovacija yra pirmoji pasaulyje, skirta maišelinio tipo baterijoms. Ji prailgina transporto priemonių nuvažiuojamą atstumą viena įkrova, nes toje pačioje erdvėje telpa daugiau elementų, taigi – ir daugiau energijos. Technologija „Cell-to-Pack“ taip pat padeda sumažinti baterijų gamybos sąnaudas.
LFP ir „Cell-to-Pack“ technologijų integravimas leis „Ampere“ nuo 2026 m. pradžios maždaug 20 proc. sumažinti savo transporto priemonių baterijų kainą.
Dėl per pastaruosius kelerius metus padarytos pažangos LFP technologijos srityje ir vertės grandinės plėtros Europoje šis sprendimas dabar yra reali alternatyva NCM pagrindu kuriamoms baterijoms. Jai reikia mažiau energijos nei NCM, todėl ji puikiai tinka mažiems ir vidutinio dydžio automobiliams. Dėl mažesnės kainos LFP baterijos yra svarbi ekonominės lygties dalis siekiant Europos rinkai pasiūlyti įperkamas elektrines transporto priemones.
„Ampere“ su partneriais vystoma technologija į transporto priemones bus įdiegta per rekordiškai trumpą laiką: pirmuosiuose modeliuose LFP tipo baterijos bus naudojamos nuo 2026 m. pradžios. Akumuliatoriai bus surenkami „Ampere ElectriCity“ gamyklos baterijų gamybos ceche Duė mieste, Prancūzijoje.
Naudojant „Cell-to-pack“ technologiją pašalinami baterijos moduliai ir baterija integruojama tiesiai į korpusą, todėl toje pačioje erdvėje telpa daugiau elementų.