110-uosius „Deichmann“ avalynės bendrovės gyvavimo metus lydi spartus prekybos vietų augimas bei didelės ir sėkmingos investicijos. Didžiausias Europoje avalynės mažmenininkas dar kovo pabaigoje pranešė apie spartų pernai metų augimą. Įmonės bendrosios pajamos 2022 m. pasiekė rekordines aukštumas – daugiau nei 8 mlrd. eurų. „Deichmann“ bendrovė, nepaisydama prognozuojamos krizės, pernai daugiausiai dėmesio skyrė investicijoms taip siekdama sukurti tvirtus strateginius pagrindus. 2023 m. „Deichmann“ ir toliau daugiausia dėmesio skiria plėtrai, parduotuvių tinklo modernizavimui, prekės ženklų asortimento plėtrai bei sėkmingos daugiakanalės verslo strategijos vystymui.
Esene, Vokietijoje įsikūrusi „Deichmann SE“ bendrovė 2022 m. veikė 31 šalyje. Paskutiniaisiais finansiniais metais grupės pajamos pasiekė 8,1 mlrd. eurų pajamas (6,9 mlrd. eurų grynųjų pajamų). 2019 m. – kai COVID-19 dar neturėjo įtakos pardavimams, bendrosios pasaulinės pajamos siekė 6,4 mlrd. eurų. Atsižvelgiant į tai, pasiektas maždaug 23 proc. pajamų augimas. Šią visos grupės sėkmę nulėmė fizinių ir internetinių parduotuvių vystymas, bei sėkminga plėtra užsienyje, pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV).
„Krizę įveikėme išnaudodami turimas galimybes bei optimistiškai žvelgdami į ateitį. Ypač džiugina tai, jog praėjusiais metais visos bendrovės mastu sparčiai augo „Deichmann“ prekybos vietų skaičius. Maždaug 9 proc. augimas visose grupės parduotuvėse – labai teigiamas rezultatas. Jei skaičiuojame ir internetines parduotuves, galime teigti, jog iš viso pasiekėme apie 15 proc. augimą. „Deichmann“ bendrovė skaičiuoja jau 110-uosius metus ir, akivaizdu, jog vis dar esame klestinti, ateities iššūkiams pasirengusi įmonė“, – teigia Heinrich Deichmann, „Deichmann SE“ valdybos pirmininkas.
Spartus pardavimų augimas
2022 m. visame pasaulyje „Deichmann“ fizinėse ir internetinėse parduotuvėse buvo parduota 178 mln. avalynės porų. Grupė 67 proc. apyvartos pasiekta už Vokietijos ribų. Iš viso 2022 m. gruodžio 31 d. bendrovė valdė 4 565 fizines ir 41 internetinę parduotuvę. Jose dirbo daugiau nei 48 000 darbuotojų.
„Esu labai dėkingas, jog 2022 m. mums buvo tokie sėkmingi, nepaisant daugybės iššūkių, su kuriais mums teko susidurti. Tokios sėkmės nebuvo įmanoma numatyti. Turime labai aiškų pozicionavimą, o pagrindinis mūsų vertybinis motyvas – užtikrinti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje. Tai patrauklu klientams, o ypač tokiu metu, kai vis pasigirsta kalbų apie krizę. Naujausiame metiniame viešosios nuomonės ir tyrimų bendrovės „YouGov“ sudarytame reitinge, vertės ir kainos santykio grupėje, drabužių mažmenininkų kategorijoje, užėmėme pirmąją vietą, – teigia Heinrich Deichmann. – Be to, mums pavyko pritraukti naujų vartotojų tiek į fizines, tiek į internetines „Deichmann“ parduotuves. Stilingas, šiuolaikiškas asortimentas ir gerai žinomi prekės ženklai bei brangesni vardiniai avalynės modeliai sulaukė didelio parduotuvių lankytojų dėmesio. Mes nuosekliai investavome į parduotuvių tinklo patrauklumo didinimą bei skaitmeninių paslaugų vystymą – dauguma vartotojų šią mūsų drąsą įvertino.“
2022 metai kupini iššūkių
2022-ieji, kaip ir dveji ankstesni metai, buvo kupini iššūkių. Ilgai trukusios COVID-19 pandemijos metu pakitusios parduotuvių lankymo taisyklės turėjo didelę įtaką verslui, ypač Vokietijoje. „Mums pasisekė, jog vykdome plačią tarptautinę veiklą, nes tokia struktūra suteikia atsparumo krizinėms situacijoms“, – aiškina H. Deichmann.
Privalomas medicininių kaukių dėvėjimas buvo panaikintas tik pernai pavasarį. Tai lėmė „Deichmann“ pardavimų augimą. „Daugelis prognozavo, jog pasibaigus draudimams, vartotojai daug rečiau apsipirkinės prekybos centruose, nei tai darė prieš pandemiją. Tačiau mūsų atveju tai nepasitvirtino – verslas greitai atgijo“, – džiaugiasi H. Deichmann.
Vienas iš iššūkių, su kuriais „Deichmann“ bendrovė susidūrė praėjusiais metais, buvo pasaulinės tiekimo grandinės sutrikimai, paveikę visų sektorių įmones.
Pasak H. Deichmann, dėl Rusijos invazijos į Ukrainą „Deichmann“ parduotuvėse gerokai sumažėjo pirkėjų srautai ir nukentėjo bendrovės gaunamos pajamos. Netrukus „Deichmann“ pasitraukė iš Rusijos rinkos. „Šiuo strateginiu žingsniu buvo pasiųsta aiški žinia, jog palaikome taiką ir kovojame su siaubingais humanitariniais karo Ukrainoje padariniais”, – teigia H. Deichmann.
Per metus padidėjo infliacijos lygis. Nors augimo tendencija buvo prasidėjusi jau anksčiau, ją sustiprino karas Ukrainoje. Tiek įmonės, tiek vartotojai nukentėjo nuo gerokai padidėjusių dujų, naftos, elektros ir maisto produktų kainų. „Visa tai žmones privertė susiveržti diržus, o tokios įmonės kaip mes buvo priverstos atidžiai stebėti neišvengiamą išlaidų augimą. Buvo daug iššūkių, su kuriais turėjome susidoroti 2022 m. ir dar turėsime įveikti ateityje. Todėl dabar dar labiau džiaugiamės, jog sėkmingai įveikėme tikrai sunkius metus. Esu labai dėkingas atsidavusiai komandai, ilgamečiams partneriams ir, žinoma, ištikimiems klientams“, – sako „Deichmann“ valdybos pirmininkas.
Heinrich Deichmann bendrovės pelną apibūdina kaip džiuginantį. „Esame stipri organizacija, galinti ir toliau plėstis be išorinio finansavimo, o tai reiškia, jog išlaikysime įmonės nepriklausomybę“, – pabrėžia „Deichmann SE“ įkūrėjas H. Deichmann. Jam ir jo šeimai visa avalynės bendrovė nuo įkūrimo priklauso iki šiol.
Vis dar siekiama tarptautinės sėkmės
2022-iais metais „Deichmann Group“ ne tik sėkmingai valdė krizes, bet ir drąsiai išnaudojo galimybes. Avalynės bendrovė dar metų pradžioje įsigijo du mažmeninės prekybos sportbačių tinklus JAV – „Jimmy Jazz“ ir „Expressions“. Joms iš viso priklauso 189 parduotuvės. Abiejų šių tinklų parduotuvės šiuo metu yra valdomos kaip „Snipes“ prekės ženklo parduotuvės. Taip pat buvo įsigytas ir Lenkijos avalynės tinklas „Distance“, turintis 28 parduotuves, bei „Shooster“, Kroatijoje turintis 15 parduotuvių. Jos taip pat tapo „Snipes“ prekės ženklo dalimi.
„Snipes“ prekės ženklas „Deichmann“ bendrovei priklauso nuo 2011 m. ir iki šiol yra sėkmingai vystomas. 2022 m. pabaigoje „Snipes“ valdė jau apie 700 parduotuvių dvylikoje šalių. „Esame daug investavę į JAV, ten tikimės spartaus augimo. Praėjusių metų rezultatai patvirtina šiuos lūkesčius“, – komentuoja H. Deichmann.
Antroji „Deichmann“ koncepcijos atrama – JAV šeimos batų tinklas „Rack room shoes“. Jie taip pat pranešė apie itin sėkmingą verslo plėtrą ir džiugius veiklos rezultatus. Ryškiausia įmonės sėkmė buvo matoma Šveicarijoje bei Turkijoje.
2023 m. rekordinio lygio investicijos
2023 m. numatytos didžiulės investicijos. Planuojamos „Deichmann“ bendrovės išlaidos siekia apie 500 mln. eurų. Tai didžiausias įmonės metinis investicijų biudžetas, iš kurio maždaug pusė sumos skirta Vokietijai. Investuojama bus į parduotuvių tinklo modernizavimą, naujų parduotuvių atidarymą, tarptautinę plėtrą, skaitmeninimą bei logistiką.
Grupė ir toliau investuos į organinį augimą ir planuoja atidaryti apie 200 naujų parduotuvių visame pasaulyje. „Mes vis dar tvirtai tikime parduotuvėmis, esančiomis centrinėse miestų gatvėse. Jos yra mūsų ramstis. Mūsų investicijos užtikrins, jog parduotuvės klientams būtų patrauklios ir suteiktų pirkėjams ypatingą apsipirkimo patirtį. Ir toliau daugiausia dėmesio skirsime mažmeninei prekybai bei šurmuliuojantiems miestų centrams, – pasakoja H. Deichmann. – Ypač spartus augimas planuojamas Italijoje, kur 2023 m., įgyvendinant plėtros programą, bus atidaryta apie 30 naujų „Deichmann“ parduotuvių“.
Į grupės plėtros planus taip pat įtrauktos franšizės partnerės „Azadea Group“ valdomos parduotuvės. 2019 m. sėkmingai įžengus į Dubajaus, 2020 m. – Kuveito, o 2021, 2022 m. – Kataro ir Omano rinkas, Arabijos pusiasalyje bus atidaryta daugiau parduotuvių. Pirmąsias parduotuves Abu Dabyje ir Saudo Arabijoje planuojama atidaryti dar šiais metais.
Nauja parduotuvės koncepcija – patrauklesnė apsipirkimo patirtis
„Deichmann“ klientams siūloma prekės ženklo patirtis nuolat optimizuojama. Siekiant nustebinti vartotojus, pristatytos naujos ir kūrybingos reklamos kampanijos. Didžiausias Europoje avalynės mažmenininkas nori pasiūlyti klientams malonią apsipirkimo patirtį ir supaprastinti ją visais kanalais. Dėl šios priežasties „Deichmann“ bendrovė ir toliau investuoja į esamą parduotuvių tinklą. Šiuo metu ji planuoja dar per šiuos metus modernizuoti apie 450 parduotuvių visoje grupėje. Naujoji novatoriška koncepcija, kuri formuos parduotuvių įvaizdį, buvo sukurta bendradarbiaujant tarptautiniu mastu ir dabar yra nuosekliai diegiama visame „Deichmann“ tinkle. Pristatydama naują parduotuvių dizaino koncepciją, pasižyminčią modernia stilistika, erdvumu, švelniomis spalvomis ir daugybe vietos sporto prekėms, avalynės bendrovė žengia dar vieną žingsnį į ateitį. Atviros lubos, spalviniai akcentai, vedantys pirkėjus per tam tikras zonas, atnaujinti baldai – tai tik keletas naujovių, kurios džiugins „Deichmann“ lankytojus.
Kitas akcentas – atnaujintas bei platus moterų ir vyrų sporto skyrius. „Parduotuvėse lankytojus pasitiks sportbačių gausa: prekės ženklų „Adidas“, „Nike“, „Puma“, „Fila“, „Reebok“, „Asics“ ir „Skechers“ avalynė ir aksesuarai. Sportas vis dar „Deichmann“ dėmesio centre esanti tema. Mes sustiprinome strateginę partnerystę su sporto prekių ženklais, tam, kad jie būtų prieinami visiems. Be to, kai kuriuose parduotuvėse ir internete galima įsigyti sportinės aprangos, aksesuarų“, – sako „Deichmann“ įkūrėjas.
Išmani mažmeninė prekyba: puikus internetinės ir fizinės prekybos derinys
Svarbus vaidmuo tenka ir naujoms paslaugoms: „Deichmann“ daugiakanalės prekybos asortimento plėtrai ir fizinių bei internetinių parduotuvių modelio sąsajai. Vienas iš išmaniosios mažmeninės prekybos pavyzdžių, tai skaitmeniniai pėdų matavimo prietaisai, kurie „Deichmann“ parduotuvėse buvo pradėti naudoti dar praėjusią vasarą. Jie padeda dar tiksliau nustatyti batų dydžius, todėl klientams išsirinkti avalynę tampa dar paprasčiau bei patogiau. Skaitmeninius pėdų matavimo prietaisus galima įsigyti maždaug 120 parduotuvių Vokietijoje. Nuo šių įrenginių naudojimo pradžios, jau buvo išmatuota maždaug 300 000 pėdų. Planuojama, jog tokie prietaisai pakeis fizinius pėdų matuoklius visose „Deichmann“ tinklo parduotuvėse, o duomenų bazė padės ateityje dar geriau atitikti klientų poreikius.
Įspūdingas prekės ženklų asortimentas
„Deichmann“ prekės ženklų asortimentas dar labiau išsiplėtė. „Pastebėjome, jog nauji prekės ženklai labai sėkmingai įsilieja į mūsų asortimentą. Pavyzdžiui, dabar į jį įtraukti populiarieji „New Balance“ prekės ženklo modeliai. Tokie prekių ženklai sustiprina „Deichmann“ įvaizdį klientų akyse. Taip pat nuo šių metų parduotuvėse bus galima rasti „Rieker“ bei „Airwalk“ prekės ženklų modelių“, – sako H. Deichmann.
Spartus augimas Vokietijoje
2022 m. grupė ir toliau sparčiai augo Vokietijoje. Pajamos siekė 2,5 mlrd. eurų (2,1 mlrd. eurų neto). Palyginimui – 2019 m. pajamos buvo 2,4 mlrd. eurų (bruto). Augimas – beveik 9 proc. Praėjusiais metais avalynės bendrovė savo 1 400 fizinėse ir internetinėse parduotuvėse Vokietijoje pardavė 69 mln. porų avalynės. 2022 m. pabaigoje Vokietijoje „Deichmann“ tinkle dirbo apie 16 400 darbuotojų, įskaitant ir 2 800 stažuotojų. „Esame dėkingi, kad dėl COVID-19 nereikėjo atleisti nei vieno darbuotojo ir uždaryti nei vienos parduotuvės. 2023 m. visoje grupėje Vokietijoje planuojama pastatyti dar apie 30 naujų ir modernizuoti 150 parduotuvių“, – sako „Deichmann“ įkūrėjas.
Investicijos į logistikos infrastruktūrą
Kai mažmeninės prekybos įmonė plečiasi, kartu su ja nuosekliai turi augti ir pagalbinės funkcijos, pavyzdžiui, logistika. Šiandien logistikos operacijos turi patenkinti ir didžiųjų prekybos centrų parduotuvių, ir internetinės prekybos bei daugiakanalio verslo poreikius. Dėl šios priežasties „Deichmann“ nuolat investuoja į logistikos sritį. Pirmasis projektas buvo susijęs su Šveicarijos dukterine įmone ir papildomo modernaus daugiakanalio paskirstymo centro statyba. Vokietijoje taip pat bus nuosekliai didinama „Deichmann“ ir „Snipes“ sandėlių infrastruktūra.
Nuo avalynės dirbtuvių iki itin modernaus miestelio
„Deichmann SE“ būstinė tebėra Esene, Vokietijoje, visai šalia avalynės dirbtuvių, kuriose 1913 m., prieš 110 metų, buvo įkurta ši bendrovė. Šiandien Eseno miestelyje dirba apie 1 000 žmonių. Nepriklausoma organizacijų sertifikavimo programa „Top Employers Institute“ 2023 m. „Deichmann“ būstinę pripažino vienu iš geriausių Vokietijos darbdavių
Šiuo metu įmonės miestelyje vyksta naujo pastato statybos darbai, o esamas pastatas – modernizuojamas. Penkių aukštų pastatas yra pagrindinis plėtros ir atnaujinimo projekto elementas. Prestižinis naujasis pastatas su požemine automobilių stovėjimo aikštele, apsuptas apželdintų žaliųjų erdvių, taps nauju įėjimu į miestelį.
Jau baigti plataus masto pamatų inžinerijos darbai, o artimiausiais mėnesiais daugiausia dėmesio bus skiriama statybos darbams. „Tai į ateitį orientuota investicija ir tvarus įsipareigojimas Esenui, kaip mūsų namų bazei“, – teigia H. Deichmann. Pasak įmonės įkūrėjo, bus sukurta moderni, maloni darbo aplinka, o statybos projektas grindžiamas bendra ekologiška koncepcija, kurioje atsižvelgiama į dabartinius energijos tiekimo energijos valdymo pokyčius, pavyzdžiui, įrengtos geoterminės ir fotovoltinės sistemos. Kaimynystę taip pat pagerins modernūs ir architektūriškai sudėtingi pastatai bei patrauklus parkas. Statybas planuojama baigti 2025 m.
Didesni socialiniai įsipareigojimai su pagalbos organizacija ir fondu
„Deichmann“ įmonės misija – įmonė turi tarnauti žmonėms. Savininkų šeima tiki į žmones orientuotos ir krikščioniškai motyvuotos bendrovės kultūros svarba. Atsižvelgdamas į tai, avalynės įmonės „Deichmann“ fondas, šiemet švenčiantis 50 metų sukaktį, remia daugelį krikščioniškos pagalbos organizacijos „Wortundtat“ humanitarinės pagalbos projektų Vokietijoje ir užsienyje. Naujausias pavyzdys – „Deichmann“ fondo skubiai paaukota milijono eurų suma, skirta skubiajai pagalbai nuo pražūtingo žemės drebėjimo Turkijoje ir Sirijoje nukentėjusiems žmonėms. Patyrę projektų partneriai nuo žemės drebėjimo nukentėjusiuose Turkijos ir Sirijos regionuose dabar gali suteikti greitą ir efektyvią pagalbą žmonėms, kuriems jos reikia.
„Deichmann“ Lietuvoje švenčia 15 metų
„Pirmaisiais avalynės parduotuvių tinklo Lietuvoje metais stebėjome, kaip pirkėjai ieško vienos poros batų kelioms progoms. Dabar lietuviai savo batų lentynas pildo skirtingomis poromis kiekvienai progai“, – sako Živilė Bložienė, 15-ąjį gimtadienį Lietuvoje švenčiančios UAB „Deichmann avalynė“ vykdomoji pardavimų direktorė Baltijos šalims. Anot jos, ilgus metus išlikti paklausiais avalynės pardavėjais padėjo nuolatinis įsiklausymas į klientų poreikius.
„Per 15 metų ne tik pažinome savo klientus, keitėme asortimentą pagal klientų norus tačiau nepamiršome savo tikslo – pasiūlyti madingą avalynę, gerą kainos ir kokybės santykį. Nuolat įsiklausydami į klientų poreikius ne kartą plėtėme parduotuvės asortimentą, papildydami jį jau gerai žinomais prekių ženklais. Be to, parduotuvėse išplėtėme aksesuarų skyrius, o kai kuriose atsirado net ir drabužių“, – pasakoja Ž. Bložienė.
Pirmoji „Deichmann“ parduotuvė Lietuvoje buvo atidaryta 2008-ųjų rugpjūtį Šiauliuose, prekybos centre „Bruklinas“. Šiuo metu Lietuvoje veikia 23 „Deichmann“ parduotuvės skirtinguose šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, Marijampolėje, Mažeikiuose, Visagine, Jonavoje.