• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Antradienis, 8 liepos 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Ramus eismas bus užtikrintas dar trijose sostinės gatvėse

2021-09-21
Apžvalgos, Transportas, Vilnius
Laikas: 3 min skaitymo
Kastyčio Matačiūno nuotr.

Kastyčio Matačiūno nuotr.

Prieš metus Vilniuje startavęs pilotinis ramaus eismo gatvių projektas įgavo pagreitį. Per ateinančius metus pagal naująjį sostinės gatvių standartą iš pagrindų bus transformuota dalis Naujamiesčio ir toliau nuo miesto centro esančių gatvių. Prie ramaus judumo gatve virtusios ir patrauklesne gyventojams tapusios Naugarduko gatvės šiemet dar prisijungs T. Ševčenkos, Vytenio, A. Kojelavičiaus gatvės.

Šių gatvių transformacija remsis jau išbandytomis gerosiomis užsienio šalių praktikomis, kurių sprendimus galima pamatyti atnaujintose Naugarduko, I. Šimulionio (Karoliniškės), Šaltkalvių (Naujininkai), Didlaukio (Baltupiai), Jungiamosios (tarp Laisvės pr. ir J. Baltrušaičio g.) gatvėse. Apjungiant į visumą taikomas gatvių humanizavimo modelius, T. Ševčenkos, Vytenio bei A. Kojelavičiaus gatvėse numatyti šie pokyčiai:

Automobilių statymo vietų sutvarkymas ir sužymėjimas (abiejose gatvėse), taip pat naujų parkavimo vietų įrengimas naujai formuojamose vidurio skiriamojoje juostoje (Vytenio g.);

Važiuojamosios dalies perskyrimas nauja želdinių juosta;

Gatvių sankryžų pertvarkymas į saugesnes;

Gatvių važiuojamosios dalies siaurinimas;

Žaliųjų erdvių įrengimas, papildomai apželdinant gatves, sodinant medžius ir krūmus;

Pėsčiųjų perėjų pertvarkymas, jas padarant iškilias, geriau apšviestas ir pritaikytas žmonėms su specialiais poreikiais;

Šaligatvių dangų atnaujinimas, jas pritaikant žmonių su specialiais poreikiais judėjimui;

Naujų dviračių stovų įrengimas;

Gatvės iškreivinimas (greitį mažinant kliūtimis) siekiant sumažinti automobilių greitį bei bendras greičio ribojimas visoje gatvės zonoje.

Visi išvardinti gatvių pertvarkymo elementai padės suformuoti ramesnę, saugesnę, gyvybingesnę bei ekonomiškai efektyvesnę aplinką, kurios prioritetas yra gyventojai, o ne varikliu varomos transporto priemonės. Be to, šalia intensyvių, taršių gatvių gyvenantys žmonės yra mažiau socialiai aktyvūs. Gatvių humanizavimas skatina bendruomenių kūrimąsi, yra patrauklus verslo projektams, motyvuojantiems žmones rinkti judėjimą pėsčiomis – užsukant į kavinę, galeriją ar kt.

Rugpjūčio pabaigoje parengiamieji darbai pradėti A. Kojelavičiaus gatvėje, kuri pertvarkyta turi būti iki žiemos. Darbai bus atliekami atkarpomis, stengiantis nesukelti gyventojams didelių nepatogumų. Šiuo metu pradėti darbai A. Kojelavičiaus g. atkarpoje nuo Arimų g. iki Gandrų g., atkarpos ilgis siekia 1,2 km. Darbų metu numatytas važiuojamosios gatvės dangos siaurinimas, iškiliųjų sankryžų bei platesnių šaligatvių įrengimas. Dalis dviračių tako numatyta bendrame automobilių sraute, išskiriant raudonu asfaltu po 1,5 m abiem kryptimis.

Naujai pertvarkomos T. Ševčenkos ir Vytenio gatvės savo kategorija yra pagalbinės D kategorijos gatvės, kurios skirtos paskirstyti srautus į teritorijas. Remiantis miesto strategija, būtent tokias gatves siekiama tvarkyti taip, kad jos taptų ramesnėmis ir saugesnėmis.

„Ramaus eismo zonose, kurios yra vienas humanizavimo sprendimų, automobiliai dažniausiai juda 20–30 km/val. greičiu, eismo juostos siaurinamos, vairuotojų pastabumą kitų eismo dalyvių atžvilgiu parkavimo tvarka. Dviratininkai ar paspirtukų mėgėjai įprastai juda bendrame sraute su automobiliais, o tai užtikrina platesnį tinklą darniam judumui, nes nereikalingi atskiri takai. Ilgainiui tokios erdvės sukuria ramesnę ir patrauklesnę aplinką, tampa saugesnės savarankiškoms vaikų kelionėms. Kai sumažėja poreikis stabdyti ir įsibėgėti, vairuotojai greičiau įvertina kelyje atsiradusią kliūtį, gali užmegzti akių kontaktą, sklandžiau rikiuojasi. Gerosios užsienio patirtys rodo, kad sumažinus greitį apie 10 proc. mažėja spūstys ir padidėja eismo pralaidumas”, – sako vyriausiasis miesto inžinierius Anton Nikitin.

Anksčiau ramaus eismo gatves įrenginėti pradėjusiuose kituose Europos didmiesčiuose pirmiausia galvota apie visų eismo dalyvių saugumo padidinimą. Esant mažesniam greičiui vairuotojai spėja apžvelgti platesnį lauką, geriau pastebi kitus eismo dalyvius, trumpėja stabdymo kelias. Atsitikus eismo įvykiui, kai automobilis važiuoja 30 km/val., tikimybė išgyventi yra apie 90 proc., o padidinus greitį iki 50 km/val. sustoti pavyks tik nuvažiavus triskart ilgesnį kelią – 42 metrus, ir tikimybė išgyventi lieka vos 10-15 proc.

Įvairūs tyrimai rodo, jog pėstiesiems patrauklesnės lėto eismo gatvės turi ir didesnį ekonominės naudos potencialą nei didelio greičio gatvės. Viena vertus, jose padidėja nekilnojamojo turto vertė, kita vertus – vaikštinėjantys, o ne automobiliais pralekiantys gyventojai yra tie, kurie atneša didesnes pajamas mažmeninei prekybai bei paslaugų teikėjams – skatina vietos ekonomiką.

Vilniaus miesto savivaldybė
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Įmonės „Eko perdirbimas“ ir „Retroplast“ išsikrausto iš Skaidiškių
Kaip Vilniuje pagauti vasarą už skverno?
Vilniaus rajono maudyklų vandens kokybė puiki
Vilniaus rajonas kviečia balsuoti už 2025 m. dalyvaujamojo biudžeto idėjas

Politika

Įvyko Trakų rajono savivaldybės ir Gibų valsčiaus įgyvendinamo projekto partnerių susitikimas
Tęsiamas Trakų ir Gižycko rajonų savivaldybių įgyvendinamas projektas
Švietimo, mokslo ir sporto ministrė lankėsi Trakų rajono ugdymo įstaigose
Prezidentas žada užlopyti skylę dėl GPM lengvatos ūkininkams

Kultūra

Karaliaus Mindaugo piknike prie Neries – tūkstančių vilniečių giedama Tautiška giesmė
Vilniaus rajone iškilmingai paminėta Liepos 6-oji
Kelionę po sostinę pradeda paroda „Tvaraus Vilniaus kūrėjai“, pristatanti miesto bendruomenių iniciatyvas
Nacionalinė biblioteka išleido pirmą „Prieinamo leidinio“ sertifikatu įvertintą knygą

Sportas

Kelias iki 30: statistika ir rekordai Europoje
Pirmasis varžovas iš Maltos – pažįstamų veidų turintys spartiečiai
L. Dumančičiaus įvartis nulėmė minimalią pergalę
A lygos lyderių barjeras „Riteriams“ buvo per aukštas
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji viešojo transporto bilietai šeimoms ir grupėms

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji viešojo transporto bilietai šeimoms ir grupėms

Ausinukai

Net sienos turi ausis: ar jūsų kolegos nesiklauso per paliktas ausines ar telefoną?

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Vilniaus rajone įgyvendintas Erasmus+ mokymo kursas “Capture The Future”

Vilniaus rajone įgyvendintas Erasmus+ mokymo kursas “Capture The Future”

15 priežasčių, dėl kurių verta aplankyti Vilniaus rajoną

Įmonės „Eko perdirbimas“ ir „Retroplast“ išsikrausto iš Skaidiškių

Įmonės „Eko perdirbimas“ ir „Retroplast“ išsikrausto iš Skaidiškių

Kaip Vilniuje pagauti vasarą už skverno?

Kaip Vilniuje pagauti vasarą už skverno?

Kelias iki 30: statistika ir rekordai Europoje

Kelias iki 30: statistika ir rekordai Europoje

Pirmasis varžovas iš Maltos – pažįstamų veidų turintys spartiečiai

Pirmasis varžovas iš Maltos – pažįstamų veidų turintys spartiečiai

Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms

Mažiau streso, daugiau poilsio: kaip suplanuoti šeimos biudžetą vasaros atostogoms

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Įmonės „Eko perdirbimas“ ir „Retroplast“ išsikrausto iš Skaidiškių

Įmonės „Eko perdirbimas“ ir „Retroplast“ išsikrausto iš Skaidiškių

Kaip Vilniuje pagauti vasarą už skverno?

Kaip Vilniuje pagauti vasarą už skverno?

Kelias iki 30: statistika ir rekordai Europoje

Kelias iki 30: statistika ir rekordai Europoje

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022