Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba) vartotojų prašymų pagrindu atliko tyrimą dėl UAB „Electronic Trade“ galimai vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos.
Atšaukė užsakymus, tačiau ir toliau siūlė prekes
Prašymuose vartotojai nurodė, kad elektroninėje parduotuvėje www.bigbox.lt užsisakius ir apmokėjus prekes, vėliau užsakymai buvo atšaukiami informuojant, kad nurodytų prekių pardavėjas neturi, tačiau patikrinus interneto tinklalapį, nurodytos prekės vis dar buvo prekyboje. Vienas iš vartotojų pastebėjo, kad vėliau jo užsakyta prekė (ausinės) buvo parduodama 10 eurų brangiau.
Elektroninę parduotuvę valdanti UAB „Electronic Trade“ informavo, kad patikrinus vartotojų užsakytų prekių likutį, buvo nustatyta, kad prekių sandėlyje bendrovė neturi, todėl vartotojams buvo pasiūlytos alternatyvos, o šių atsisakius – vartotojams buvo grąžinti sumokėti pinigai. Aiškindama, kodėl viena iš prekių vėliau buvo parduodama brangiau, bendrovė pažymėjo, kad ši prekė buvo gauta iš kito tiekėjo, todėl ir jos kaina buvo kita.
Problemų kyla dėl sistemos duomenų vėlavimo
UAB „Electronic Trade“ pažymėjo, kad kartais dėl sistemos klaidų ar duomenų vėlavimo pardavėjas neturi galimybės tiekti vartotojo užsakytos prekės (pavyzdžiui, prekė jau parduota, tačiau jos likutis dar nespėtas atnaujinti). Siekdama, kad ateityje panašių situacijų nepasikartotų, bendrovė informavo ketinanti skirti papildomą finansavimą ir ateityje panašius atvejus spręsti vartotojų naudai.
Pardavėjui keliami didesni profesinio atidumo reikalavimai
Nagrinėdama bylą Tarnybos komisija pažymėjo, kad teikdama pasiūlymus įsigyti prekes, tačiau vėliau atšaukdama vartotojų užsakymus UAB „Electronic Trade“ iškreipė vartotojų ekonominį elgesį siūlomų prekių atžvilgiu, paskatindama vartotojus priimti sprendimą dėl sandorio, kurio vartotojai kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę. Tarnyba ne kartą yra pripažinusi, kad komercinės veiklos subjekto veiksmai, kuomet yra siūloma įsigyti prekes už tam tikrą kainą, o po to užsakymas yra atšaukiamas arba siūloma tas pačias prekes įsigyti už didesnę kainą, turi nesąžiningos komercinės veiklos požymių. Tarnybos komisija taip pat pažymėjo, kad protingas ir atidus komercinės veiklos subjektas yra atsakingas už bendrovės atstovų-darbuotojų veiksmus bei privalo atsakingai pasirinkti trečiuosius asmenis sudarytoms sutartims vykdyti, todėl UAB „Electronic Trade“ turėjo imtis visų įmanomų priemonių, kad bendrovės tiekėjai tinkamai ir laiku informuotų bendrovę apie užsakomų prekių likutį, o vartotojų išsirinktos ir iš anksto apmokėtos prekės būtų pristatytos tinkamai ir laiku.
Įvertinus tyrimo metu nustatytas aplinkybes, už vykdytą nesąžiningą komercinę veiklą UAB „Electronic Trade“ skirta 4000 eurų bauda.
Tarnybos komisijos nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Vilniaus apygardos administraciniam teismui.