Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos atstovai baiminasi, kad dėl pirmadienį įvykusios nelaimės, kai valydami sniegą žuvo du įmonės darbuotojai, bus apkaltinti patys darbininkai, ir tuomet jų šeimoms nebus išmokėtos kompensacijos.
„Nenoriu užbėgti įvykiams į priekį, bet manau, kad kaip visada bus apkaltinti darbuotojai, kad kažko nepadarė, kad kažką pažeidė. Tokia yra realybė, kad, jei žmonės žūsta, visada galima visą kaltę sumesti jiems“, – pirmadienį spaudos konferencijoje teigė „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkas Stanislavas Fedaravičius.
Anot jo, lygiai prieš metus panašiomis aplinkybėmis žuvo dar vienas „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojas.
„Iš praeitų metų įvykio niekas nepasimokė. Dėl ko tokie dalykai gali įvykti? Darbuotojams sudarytos tokios sąlygos, kad apkraunama darbais, sakoma, kad reikia padaryti tai ir tai, o jei trūksta darbuotojų, pavestus darbus vis tiek reikia dirbti“, – kalbėjo S. Fedaravičius.
Vaidotų geležinkelio stotyje šalia Vilniaus „Lietuvos geležinkelių“ traukinys pirmadienį mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus. Įmonės profesinės sąjungos teigimu, žuvusieji buvo patyrę, įmonėje dirbo ne vienerius metus.
„Iš tų dviejų žmonių vienas turėjo stebėti aplinką. Kiek žinau, jie abu dirbo ir negirdėjo atvažiuojančio traukinio. Pagal suteiktą žodinę informaciją, traukinio mašinistas panaudojo visas galimybes: stabdė ir naudojo garsinį signalą, bet traukinį sustabdyti nėra taip lengva“, – sakė S. Fedaravičius.
Jo teigimu, į viešumą patenka tik tragiški atvejai, kai žūsta „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai, tačiau yra nemažai atvejų, kai jie susižaloja darbe, tačiau oficialiai teigiama, kad tai įvyko ne darbo metu.
„Lietuvos geležinkeliuose“ yra tendencija, kad, kai žūsta žmonės, tada visi žino, bet, kai žmonės susižaloja darbe, susilaužo kojas, vadovybė labai lengvai gali nuslėpti tokius dalykus, sako, kad žmogus tai pasidarė namuose. Mano žiniomis, tokių atvejų yra šimtai“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ profesinės sąjungos vadovas.
„Lietuvos geležinkeliai“ dėl pirmadienio incidento pradėjo vidinį tyrimą. Pirminiais duomenimis, Vaidotų stotyje žuvo du darbuotojai, nuo bėgių valę sniegą ir, kaip manoma, neišgirdę atvažiuojančio ir jiems signalizavusio traukinio.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas: nelaimingo įvykio aplinkybės keistos, bet jas ištirsime
Pirmadienio nelaimės ant bėgių aplinkybės bus ištirtos, tikina „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška ir priduria, kad šios aplinkybės jam atrodo keistai.
„Šiandien (pirmadienį – BNS) ryte du darbuotojai išėjo atlikti savo funkcijų, kaip ir kiekvieną dieną. Šiandien nebuvo išskirtinių oro sąlygų, buvo profilaktiškai valomas sniegas. Du darbuotojai turėjo didelį darbo stažą – vienas dirbo 19, kitas 25 metus. Šiuo metu aplinkybės tiriamos, sieksime, kad visos detalės būtų išanalizuotos, jei būtų rasti neatitikimai, sieksime atsakomybės“, – pirmadienį spaudos konferencijoje kalbėjo M. Bartuška.
„Šis incidentas įvyko pamainos pradžioje, žmonės buvo patyrę. Aplinkybės yra keistos ir mes jas išanalizuosime“, – pridūrė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.
Pasak jo, traukinį vairavęs mašinistas po nelaimės buvo išleistas namo, jam ir žuvusių darbuotojų šeimoms suteikta psichologinė pagalba.
„Eismas vyko nedideliu greičiu, iki 25 km/h, kai leistinas greitis stotyse yra iki 40 km/h. (…) Net ir tokiu greičiu traukinio stabdymo greitis yra 200 metrų“, – įvykio aplinkybes komentavo M. Bartuška.
BNS