Trakų rajono kelių infrastruktūros ateitis aptarta su „Via Lietuva“: dėmesys keturių juostų keliui ir saugumui
Praėjusį antradienį, gegužės 20 d., Trakų rajono savivaldybės meras Andrius Šatevičius susitiko su AB „Via Lietuva“ laikinuoju generaliniu direktoriumi Martynu Gedaminsku ir jo komanda. Susitikimo metu buvo išsamiai aptarti strategiškai svarbūs kelių infrastruktūros projektai, gyvybiškai reikalingi Trakų rajonui ir jo gyventojams.
Pagrindinis dėmesys skirtas ilgai laukiamam keturių eismo juostų kelio Vilnius–Trakai ir Trakų aplinkkelio projektui, kurio įgyvendinimą Trakų rajono savivaldybė aktyviai siekia paspartinti jau trejus metus. Šiuo metu inicijuojamas Specialiojo plano parengimo proceso atnaujinimas, o savivaldybė pasiūlė perimti planavimo organizatoriaus funkcijas, tikėdamasi, kad toks žingsnis pagreitins projekto eigą. Pabrėžta, kad magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė ruožo Vilnius–Trakai rekonstrukcija į keturių juostų kelią yra neatsiejama nuo Trakų aplinkkelio. Savivaldybė savo dalį darbų atliko dar prieš kelerius metus: 2015 m. patvirtino Trakų miesto aplinkkelio specialųjį planą, atliko žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, o 2019 m. visą dokumentaciją perdavė tuometinei LAKD (dabar „Via Lietuva“). Dar 2018 m. buvo pasirašyta sutartis, kuria LAKD įsipareigojo parengti reikiamus dokumentus kelio ruožo rekonstrukcijai.
Susitikime taip pat aptarta eilė kitų aktualių klausimų. Savivaldybė inicijuoja nesaugaus ir turistams nepritaikyto kelio Užutrakio dvaro sodybos link perėmimą – jau parengtas naujo kelio statybos projektas ir skirtas finansavimas, o esamą kelią planuojama pritaikyti pėstiesiems bei dviratininkams. Didelis dėmesys skirtas ir dviem Lentvario gyventojams itin svarbiems keliams: valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 4707 (Grigiškės–Lentvaris–Dobrovolė) ruožui nuo Lentvario iki Vilniaus miesto ribos ir kelio Nr. 4727 (Trakai–Lentvaris–Mūrinė Vokė) ruožui nuo Lentvario iki Rubežiaus. Siekiama šių kelių kapitalinio remonto, užtikrinant pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą bei dviračių takų tęstinumą.
Kalbėtasi ir apie Trakams svarbų krašto kelio Nr. 107 (Trakai–Vievis) ruožą, sutampantį su Trakų Plomėnų gatve. Jos sutvarkymas ir pritaikymas pėstiesiems bei dviratininkams yra neatsiejamas nuo netrukus prasidėsiančio savivaldybės projekto – Totoriškių paplūdimio įrengimo ir teritorijos pritaikymo lankyti.
Galiausiai, aptartas pėsčiųjų saugumo klausimas Trakų mieste. Savivaldybė inicijuoja naujų pėsčiųjų perėjų įrengimą kelio Nr. 220 (Trakai–Rūdiškės–Pivašiūnai–Alytus) ruože, kuris sutampa su Gedimino gatve. Bus inicijuojamas bendradarbiavimo sutarčių pakeitimas, o rangos darbus planuojama organizuoti artimiausiu metu savivaldybės biudžeto lėšomis.
Šis susitikimas žymi Trakų rajono savivaldybės nuoseklias pastangas gerinti susisiekimo infrastruktūrą, didinti eismo saugumą ir kurti patrauklesnę aplinką tiek gyventojams, tiek rajono svečiams.