Vėlinių laikotarpiu Vilniuje – dažnesnis viešasis transportas. Siekiant užtikrinti patogesnį susisiekimą, perVėlines viešasis transportas dažniau kursuos kai kuriais autobusų ir troleibusų maršrutais:
- Lapkričio 1–2 d. dažnesni reisai numatyti 2, 7, 37, 38, 63, 88, 114 ir 115 maršrutų autobusams bei 2, 7, 16 ir 19 maršrutų troleibusams.
- Lapkričio 3 d. dažniau kursuos 2, 7, 37, 38, 63, 88, 114, 115 maršrutų autobusai bei 7, 16 ir 19 troleibusai.
- Lapkričio 1 d. viešasis transportas važinės pagal šeštadienio tvarkaraščius, o 88 maršruto autobusai nuo lapkričio 1 d. iki lapkričio 3 d. papildomai užsuks į Liepynės kapines.
Kokiu maršrutu vykti į miesto kapines?
- Į Karveliškių kapines kursuoja 63-iasis autobusas.
- Sudervės kapines nuo Laisvės prospekto galite pasiekti 2G, 55, 16 arba 19 maršrutais.
- Saltoniškių kapines, esančias prie Ąžuolyno gatvės, patogu pasiekti 7-uoju autobusu.
- Į Rasų kapines kursuoja 31-asis arba 33-iasis autobusai.
- Į Antakalnio kapines kursuoja 2, 4 ir 19 troleibusai.
- Rokantiškių kapines lengvai pasieksite 37, 115 arba 119 maršrutais.
- Kairėnų kapines galite pasiekti 38 arba 114 autobusais.
- Liepynės kapines, esančias šiaurinėje miesto dalyje, patogu pasiekti 2, 88 arba 122 maršrutais.
Nuo lapkričio 1 dienos keičiasi maksimalus leidžiamas transporto priemonių greitis automagistralėse ir greitkeliuose. Automagistralėse ir greitkeliuose lengvųjų automobilių ir krovininių automobilių (kurių didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė negu 3,5 t), motociklų ir triračių vairuotojai gali važiuoti ne didesniu negu 110 km/h greičiu, keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu negu 90 km/h greičiu, kituose keliuose – ne didesniu negu 70 km/h greičiu.
Vairuotojai raginami būti dėmesingais gyvenvietėse, gyvenamosiose zonose (namų kiemuose), prieš pėsčiųjų perėjas, privažiavimuose prie kapinių, išvažiavimuose iš šalutinio kelio.
Lenkti tik įsitikinus, kad tai daryti saugu, ypač važiuojant transporto priemonių kolonoje.
Nuo lapkričio 1 d. įvedami eismo ribojimai prie Vilniuje esančių kapinių. Siekiant, kad kelionės artimųjų kapų aplankymui būtų kuo sklandesnės, prie kapinių įvedami eismo organizavimo pakeitimai, taip pat dažniau kursuos viešasis transportas.
Viešąją tvarką kapinių prieigose prižiūrės ir srautų reguliavimu rūpinsis tiek savivaldybės, tiek policijos pareigūnai. Eismo dalyvių prašoma būtų atidžiais, laikytis kelių eismo taisyklių ir eismo reguliuotojų nurodymų.
Nuo lapkričio 1 d. iki lapkričio 3 d. Rokantiškių, Karveliškių, Kairėnų ir Saltoniškių kapinių prieigose, šalia autobusų, apsisukimo žiedų, kapinių įėjimo vartų automobiliams bus draudžiama sustoti ir/ar stovėti. Kapinių prieigose eismas bus nukreipiamas apylankų maršrutais.
Transporto eismas į Rokantiškių kapines iš Stepono Batoro g. bus nukreiptas per Naująją Vilnią Viršupio, A. Kojelavičiaus, Šiaurės, Uosių, Kalno ir Rokantiškių gatvėmis. Automobilius bus galima statyti aikštelėse ir kelkraščiuose, kur jie nekliudo eismui ir nėra automobilių statymą draudžiančių kelio ženklų. Atkarpoje ties Rokantiškių kapinėmis eismas vyks viena kryptimi (link Viršupio gatvės), sudarant galimybę pravažiuoti maršrutiniams autobusams.
Vengiant didelių spūsčių susidarymo, į Kairėnų kapines rekomenduojama važiuoti nuo Nemenčinės plento pusės. Iš Kairėnų gatvės transporto priemonės bus kreipiamos apylanka per Šilėnų gatve. Atkarpoje ties Kairėnų kapinėmis eismas vyks viena kryptimi (į šiaurę), sudarant galimybę pravažiuoti maršrutiniams autobusams.
Į Karveliškių kapines rekomenduojama atvykti iš Vilniaus rajono, Sudervės seniūnijos pusės, vengiant maršruto iš Pilaitės prospekto pusės. Eismas pro Karveliškių kapines vyks viena kryptimi: nuo A. Mickevičiaus gatvės link kapinių bus galima važiuoti tik Naujosios gatve, o išvažiuoti – tik Karveliškių gatve. Karveliškių gatvėje bus leidžiamas dvipusis maršrutinių autobusų eismas.
Lapkričio 1 d. Ąžuolyno gatvėje, ties Saltoniškių kapinėmis, bus draudžiamas transporto eismas, išskyrus viešojo transporto eismą. Įvažiuoti į šalia kapinių esančią stovėjimo aikštelę bus galima tik iš Ozo gatvės.
Prekybos vietose nebeliks el. cigarečių, kurių pildyklių sudėtyje yra cukraus ar saldiklių. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas informuoja, kad nuo šių metų lapkričio 1 d. vadovaujantis Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo 92 straipsnio 4 dalies 5 punktu, įsigalios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktoriaus įsakymas „Dėl Lietuvos Respublikos leidžiamų naudoti cheminių medžiagų, suteikiančių elektroninių cigarečių ir elektroninių cigarečių pildyklių skysčiui tabako skonį ir kvapą, sąrašo patvirtinimo“.
Leidžiamų cheminių medžiagų sąrašas buvo parengtas atsižvelgiant į mokslinius tyrimus ir tarptautines rekomendacijas, bei notifikuotas Europos Komisijoje. Taip siekiama užtikrinti vartotojų saugumą ir apsaugoti jaunus žmones bei nepilnamečius nuo neigiamo ir žalingo, elektroninių cigarečių, poveikio sveikatai. Taip pat, tikėtina, minėto sąrašo patvirtinimas leis efektyviau ir konkrečiau stebėti ir kontroliuoti Lietuvos rinkai tiekiamus elektroninių cigarečių bei jų pildyklių gaminius.
Departamentas atkreipia dėmesį į elektroninių cigarečių gamintojų ir tiekėjų prievolę užtikrinti, kad į Europos Komisijos bendras registravimo portalas EU-CEG pateikti pranešimai, apie Lietuvos rinkai skirtus gaminius, atitiktų nustatytus reikalavimus.
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iki lapkričio 5 d. padidino pajėgumus – keleivių patogumui per Vėlines ir moksleivių atostogas visais maršrutais Lietuvoje traukiniai kursuos įprastai, bus visiškai atnaujintas Vilnius–Klaipėda ir Radviliškis–Šiauliai–Klaipėda traukinių eismas, kursuos padidinti traukinių sąstatai. Numatyti ir papildomi reisai – du maršrute Vilnius–Klaipėda ir keturi maršrute Vilnius–Šiauliai.
Per moksleivių atostogas maršrutu Vilnius–Klaipėda keliauja daugiau nei 15 tūkstančių traukiniautojų, tai yra maždaug trečdaliu daugiau nei įprastą savaitę.
Pasibaigus moksleivių atostogoms, toliau vykstant elektrifikacijos darbams, nuo antradienio iki ketvirtadienio iš Vilniaus į Klaipėdą bus galima nuvykti anksti ryte ir 2 reisais vakare, o iš Klaipėdos į Vilnių – ryte ir vakare. Įmonė informuoja, kad dalis reisų bus organizuojami padidintais traukinių sąstatais. Dienos metu bus galima vykti tik sutrumpintu maršrutu atkarpa tarp Vilniaus ir Šiaulių, įskaitant visus tarpinius sustojimus tarp šių stočių. Penktadieniais–pirmadieniais eismas tarp Vilniaus ir Klaipėdos bus visiškai atnaujinamas – traukiniai kursuos pagal metinį tvarkaraštį.
Nuo lapkričio 1 dienos keleiviai paprasčiau ir lengviau galės grąžinti ar pakeisti traukinio bilietus. Nuo šiol pakeisti bilietą keleiviai galės likus ne mažiau nei 30 min. iki traukinio išvykimo, iki šiol terminas buvo – 4 valandos. Grąžinus bilietą likus 24 valandoms iki išvykimo, keleiviai gali atgauti 90 proc. bilieto vertės, 70 proc. bilieto vertės nuo lapkričio 1 d. galima atgauti likus 2 valandoms iki traukinio išvykimo, iki šiol tai galima buvo padaryti likus 4 valandoms.
Nuo lapkričio 1 d. įsigalios nauji apribojimai, sumažinantys leistiną sodo namų plotą ir aukštį. Tuo atveju, jeigu gyventojai neturės jokių įrodymų, kad statyba pradėta iki 11-01, gali prireikti statybos leidimo, todėl siūloma užfiksuoti statybų pradžią specialiai tam sukurta VTPSI programėle, kurioje pateiktais duomenimis disponuos išimtinai tik Statybos inspekcija. VTPSI elektroninis įrankis leidžia fiksuoti statybų pradžią pateikiant nuotraukas su vietos nustatymo duomenimis. Gyventojai turi įjungti vietos nustatymą savo mobiliame įrenginyje ir aktyvuoti „vietų žymas“ fotoaparato nustatymuose.
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) informuoja, kad nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo pakeitimai. Jais numatyta, kad asmenys, dirbantys su vaikais (atlikdami praktiką, stažuotę, teikdami paslaugas, užsiimdami savanoriška veikla ar dirbdami pagal darbo sutartį), privalės turėti Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenų pagrindu suformuotą galiojantį teisėto darbo su vaikais kodą (toliau – QR kodą). Įdarbindami naujus darbuotojus, darbdaviai bus įpareigoti iš priimamų asmenų reikalauti QR kodo, įrodančio, kad asmuo nėra teistas už seksualinius nusikaltimus, taip pat dėl kitų tyčinių sunkių ar labai sunkių nusikaltimų. Darbdaviai QR kodo galiojimą turės tikrinti periodiškai, bet ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus.
Vaikų tėvai taip pat galės reikalauti pateikti QR kodą iš samdomų individualiai dirbančių korepetitorių, auklių, būrelių vadovų ar kitų asmenų, teikiančių paslaugas vaikams. Tam, kad būtų tinkamai įgyvendinamos su QR kodu susijusios įstatymo nuostatos, atsakingos institucijos prižiūrės ir stebės, kaip šių nuostatų laikomasi praktikoje. VDI pagal atitinkamą kontrolinį klausimyną atliks įstatyme nurodytų reikalavimų įgyvendinimo kontrolę ir prevenciją. Šiems tikslams pasiekti planuojami ir elektroniniai inspektavimai. Už nustatytų pareigų nevykdymą numatyta administracinė atsakomybė. Už QR kodo nepatikrinimą prieš priimant į darbą ar kartą per metus bus skiriama nuo 300 iki 500 Eur bauda, o už pakartotinį pažeidimą – nuo 500 iki 1 tūkst. Eur. Didesnė bauda numatyta tuo atveju, jeigu nustatoma, kad veiklą vykdo teistas asmuo – nuo 3 iki 5 tūkst. Eur, o jei toks atvejis nustatomas pakartotinai – nuo 5 iki 6 tūkst. Eur.
„Nuo lapkričio 1 d. vietoje trijų esamų projektavimo etapų lieka du – projektinių pasiūlymų ir techninio darbo projekto. Statybą leidžiantis dokumentas bus išduodamas po projektinių pasiūlymų stadijos, taip bus išvengta besidubliuojančių tikrinimų savivaldybėse ir kitose institucijose“, – sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Anot ministro, 20-30 tūkst. per metus sumažės statybos srityje priimamų administracinių sprendimų skaičius. Bus taupomos privačių statytojų lėšos, biudžeto lėšos, mažės valstybės dalyvavimas ir didės ekspertų įsitraukimas, jie dalinsis atsakomybe su valstybės institucijomis.
Savivaldybėse nebereikės tvirtinti projektinių pasiūlymų rengimo užduoties ir pačių projektinių pasiūlymų. Be to, pasikeitus reikalavimams mažės ir statybą leidžiančių dokumentų skaičius, nes kai kuriais atvejais tokių dokumentų nebereikės.
Įsigaliojus naujajai tvarkai, prašymų išduoti SLD pateikimas bus paprastesnis, kadangi nereikės atlikti dalies dabar reikalaujamų procedūrų iki prašymo pateikimo, su prašymu teikiamų projektinių pasiūlymų apimtis bus mažesnė, jų nagrinėjimas spartės.
Nuo lapkričio 4 d. plečiamas sąrašas keleivių, kuriems nebus taikomas papildomas 2 eurų mokestis perkant bilietus traukinyje. Mokestis nebus taikomas senatvės pensijos gavėjams, moksleiviams, vaikams ir Lietuvos Respublikos transporto lengvatų įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje bei 5 straipsnio 2 dalies 1-5 punktuose nurodytiems asmenims. Papildomo mokesčio nereikės mokėti keleiviams, perkantiems bilietus maršrute Vilnius–Oro uostas–Vilnius, bei keleiviams, norintiems iš Vilniaus tą pačią dieną tęsti kelionę, pateikus traukinio Vilnius–Oro uostas–Vilnius bilietą.
Nuo lapkričio 4 d. iki pat metų pabaigos, gruodžio 31 d., ūkio subjektai, norintys kurti ir vystyti trumpąsias tiekimo grandines, kviečiami teikti paraiškas pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinę priemonę „Trumpos tiekimo grandinės“.
Pagal intervencinę priemonę remiama naujos arba jau veikiančios trumpos tiekimo grandinės nauja veikla bei plėtra, kuri apima platesnę žemės ūkio ir maisto produktų asortimento pasiūlą, tiesioginio žemės ūkio ir maisto produktų pardavimo skatinimą vietinėje rinkoje ir žemės ūkio ir maisto produktų realizavimo tinklų (logistikos centrų) kūrimą, pvz., plečiamas turimas asortimentas, galimų pirkėjų ratas, ieškoma naujų pardavimų kanalų, taikoma daugiau produktų apdorojimo, perdirbimo, realizavimo būdų ir pan. Veikla turėtų būti įgyvendinama daug dėmesio skiriant skaitmeniniams sprendimams diegti. Veiklos bus remiamos pagal tris paramos modelius. Šiam paraiškų teikimo etapui skirta 2,5 mln. Eur paramos lėšų, iš kurių Sostinės regiono projektams gali būti skirta ne daugiau kaip 2 mln. Eur.