Puoselėjant žaismingo skaitymo ir meilės knygai kultūrą, dar 23-ose sostinės ikimokyklinio ugdymo įstaigose bus įrengtos modernios ankstyvojo skaitymo erdvės. Anksčiau pavasarį paskelbus ankstyvojo skaitymo erdvių įsirengimo idėjų konkursą, geriausiems projektams paskirstyta 300 tūkst. eurų.
„Ankstyvojo skaitymo puoselėjimas – tai vienas kertinių vaiko kognityvinio, kalbinio ir emocinio vystymosi veiksnių. Nuo pirmosios pažinties su knygomis formuojasi vaiko gebėjimas suprasti kalbą, plečiasi žodynas, lavėja vaizduotė ir kritinis mąstymas. Nors ankstyvąjį skaitymą skatinančių erdvių įrengimo rengtas pirmąkart, džiaugiuosi dideliu ugdymo bendruomenės susidomėjimu ir aktyvumu“, – sako Vilniaus vicemerė Donalda Meiželytė.

Tyrimai rodo, kad vaikai, kuriems reguliariai skaitoma arba kurie anksti įsitraukia į skaitymo veiklas, dažniau pasižymi geresniais pasiekimais kalbos ir kitose ugdymo srityse vėlesniuose mokymosi etapuose.
Vicemerė pažymi, kad ikimokyklinio amžiaus skaitymas nėra tik raidžių pažinimas – tai sensorinė, emocinė ir socialinė patirtis: „ Dėl to labai svarbu, kad ugdymo įstaigose būtų įrengtos kokybiškos, patrauklios ir inovatyvios skaitymo erdvės, kurios skatintų vaikų smalsumą ir norą tyrinėti knygų pasaulį. Tinkamai suprojektuota skaitymo aplinka gali įkvėpti vaiką ne tik skaityti, bet ir kurti, pasakoti, klausytis bei diskutuoti“.

Ankstyvojo skaitymo erdvių įsirengimo konkursui pateiktos 84 paraiškos. Paraiškos buvo vertinamos pagal iš anksto nustatytus kriterijus: patalpų funkcionalumą, vaikų individualių poreikių atliepimą, skaitymo erdvės įveiklinimo planą, įstaigos finansinį prisidėjimą bei ugdymo grupių skaičių.
Įrengiamos ankstyvojo skaitymo erdvės yra pritaikomos vaikų amžiui ir poreikiams: jose turi būti patogūs baldai, įvairių tipų knygų (vaizdinių, garsinių, lietimo, skirtingų kultūrų ir kalbų) bei žaismingų elementų, kurie skatintų interaktyvumą ir aktyvų dalyvavimą.

Skaitymo erdvės turi būti ne tik įrengtos, bet ir įveiklinamos – jose turi vykti įvairios skaitymo skatinimo veiklos, pavyzdžiui, garsiniai skaitymai, pasakų kūrimo dirbtuvės, susitikimai su vaikų literatūros kūrėjais ar teatrinės improvizacijos.
Ikimokyklinio ugdymo įstaigas artimiausiu metu pasieks ir atnaujinti geriausių vaikiškų knygų rinkiniai.