Pasaulyje vis labiau stiprėjantis dėmesys tvarumui ir socialinei atsakomybei keičia požiūrį ir 5 maisto vartojimą. Lietuvoje taip pat vis daugiau kalbama apie būtinybę mažinti maisto švaistymą – ne tik dėl socialinių priežasčių, bet ir siekiant sumažinti poveikį aplinkai. O šis aspektas anksčiau buvo šiek tiek pamirštas.
Vienas iš aktyviausiai šioje srityje veikiančių projektų – naujas startuolis Bitecatch. Ši platforma siekia, kad vis dar vartoti tinkamas maistas nebūtų išmetamas, o pasiektų pirkėją – lengvai, greitai ir tvariai. Taigi, Bitecatch tokiems dalykams, kaip maisto švaistymas, sako griežtą ne.
„Mūsų tikslas – ne tik padėti sumažinti švaistymą, bet ir realiai prisidėti prie smulkiųjų verslų stiprėjimo“, – sako vienas iš projekto vadovų Tautvydas Kudrevičius.
„Matome, kad ne visos kavinės, restoranai ar ūkininkai turi galimybių įkurti savo elektroninę parduotuvę, investuoti į logistiką ar net administruoti užsakymus. Tokiems žmonėms mes ir esame reikalingi.“
„Kaimynai kaimynams“ – ne tik idėja, bet ir veikimo principas
Ypač daug dėmesio Bitecatch skiria tiems verslams, kurie veikia gyvenamuosiuose kvartaluose – mažose kepyklėlėse, šeimos ūkiuose ar namų virtuvėse įsikūrusiems gamintojams. Filosofija „kaimynai kaimynams“ leidžia ne tik efektyviau paskirstyti dar tinkamą vartoti produkciją, bet ir kurti stipresnius bendruomeninius ryšius.
„Kartais žmonės tiesiog nežino, kad jų kaimynystėje kažkas kepa puikius sausainius ar gamina naminį sūrį. Per mūsų platformą tokie gamintojai gali būti atrasti. Svarbiausia – jiems nereikia kurti savo e. parduotuvės ar samdyti kurjerių. Mes pasirūpiname viskuo – nuo atsiskaitymų iki pristatymo“, – pabrėžia T. Kudrevičius.
Nauji įstatymų pokyčiai atveria dar daugiau galimybių
Neseniai Lietuvoje priimtas sprendimas leisti prekiauti ilgo galiojimo maisto produktais, kurių galiojimas pasibaigęs ne ilgiau nei prieš 45 dienas, Bitecatch vertina itin palankiai. Tai – dar vienas žingsnis link tvaresnio požiūrio.
„Svarbu suprasti, kad „geriausias iki“ nereiškia „netinkamas vartoti“. Jei produktas saugiai supakuotas ir jo kokybė išlieka, kodėl jis turėtų būti išmestas?“, – retoriškai klausia Bitecatch atstovas.
Pasak jo, tokie produktai gali tapti puikia proga sutaupyti pirkėjams, o verslams – galimybe išvengti nuostolių.
Naudotis platforma – paprasta ir nemokama
Bitecatch platforma ypač naudinga tiems, kurie neturi papildomų investicijų, bet nori parduoti likučius ar išbandyti savo gaminius platesnei auditorijai. Registracija ir naudojimasis – visiškai nemokami, o visa sistema sukurta taip, kad vartotojui būtų kuo paprasčiau.
„Nereikia mokėti už techninę priežiūrą, atsiskaitymo sprendimus ar pristatymo organizavimą. Mūsų tikslas – padėti, o ne apkrauti. Todėl kviečiame jungtis visus: nuo šeimos ūkių iki nedidelių blyninių ar naminių kepyklėlių“, – sako T. Kudrevičius.