Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ nuo šiol labdaros organizacijoms besibaigiančio galiojimo maisto produktus atiduoda iš visų tinklo parduotuvių. Šiais metais tai jau leido išgelbėti per 1000 tonų dar tinkamo vartoti maisto ir operatyviai jį paskirstyti žmonėms, susiduriantiems su nepritekliumi. Maistas labdarai tiekiamas iš viso „Maxima“ parduotuvių asortimento – nuo vaisių ir daržovių, duonos gaminių, iki pieno bei mėsos produktų ir saldumynų.
„Nuo šių metų pradžios aktyviai plėtėme parduotuvių skaičių, kurios tiekia labdarai maistą – jei metų pradžioje jų buvo 147, tai šiandien į procesą įtrauktos visos mūsų parduotuvės – 240. Jau šiuo metu paaukojome virš 1000 tonų maisto – daugiau nei per visus praėjusius metus. Tad Tarptautinę informavimo apie maisto švaistymą dieną pasitinkame su gera žinia ir pažadu, jog išgelbėsime dar daugiau maisto produktų. Jei pernai labdaros organizacijoms paaukojome maisto už maždaug 1,7 mln. eurų, tai šiemet suma bus reikšmingai didesnė“, – sako Ugnė Ulickienė, „Maximos“ Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė.
Dar tinkamus, saugius vartoti maisto produktus „Maxima“ tinklo parduotuvės visoje Lietuvoje surenka ir labdaros organizacijoms atiduoda kiekvieną dieną – jie išdalijami socialiai pažeidžiamiems žmonėms, kuriems būtina parama ir pagalba. Nepritekliuje gyvenančius žmones pasiekia ne vien bakalėjos prekės – tai maistas iš viso parduotuvių asortimento: nuo daržovių iki mėsos produktų, sveriamų saldainių ar sausainių, kavos, arbatos, pieno produktų.
„Aukojamo maisto asortimentą plėtėme palaipsniui. Pavyzdžiui, prieš trejus metus atiduodavome tik duoną ir bandeles, vėliau įtraukėme vaisius bei daržoves, o nuo pernai – ir greitai gendančius produktus kaip mėsa, žuvis, pieno gaminiai. Labdaros organizacijas tai įgalina geriau pasirūpinti nepritekliuje gyvenančiais žmonėmis, užtikrinti jiems įvairesnį ir pilnavertiškesnį maisto racioną“, – pasakoja U. Ulickienė.
Besibaigiančio galiojimo, tačiau dar saugaus vartoti maisto aukojimas labdarai leidžia efektyviai sumažinti prekyboje susidarančias maisto atliekas kartu sprendžiant ir socialinę problemą. Tiesa, kalbant apie maisto švaistymo prevenciją, tai yra tik vienas iš kompleksinių veiksmų, kuriuos įgyvendina „Maxima“ prekybos tinklas.
„Pirmiausia, atsakingai planuojame prekių kiekius, kuriuos atsivežame į savo prekybos tinklą – su technologijų pagalba galime vis tiksliau prognozuoti, kiek kokių produktų reikės. Žinoma, natūralu, kad neparduotų produktų lieka, tai priklauso net nuo oro sąlygų. Todėl taikome iki 70 proc. nuolaidas, o neįsigytus, tačiau saugius vartoti maisto produktus atiduodame labdaros organizacijoms – daugiausiai atiduodame daržovių ir vaisių, taip pat duonos gaminių. Žmonėms nebetinkamus vartoti maisto produktus atiduodame ūkininkams, kurie jais šeria gyvulius, paukščius arba kompostuoja. Visiškai netinkamus vartoti produktus surenka maisto atliekų tvarkytojai – iš jų gaminamos biodujos“, – kalba U. Ulickienė, atkreipdama dėmesį, jog išvardinti veiksmai yra tik dalis maisto švaistymo prevencijos priemonių, kurios iš tiesų apima visą prekybos grandinę, įskaitant pakavimą, transportavimą, sandėliavimą.