Trečiadienį Švietimo ir sporto skyrius pakvietė rajono švietimo įstaigų vadovus ir mokytojus į renginį „Skirtingos kartos skirtingai mokosi“. Projekto „Lyderių laikas 3“ kūrybinė komanda pristatė projekto veiklas ir ragino mokytojus keisti požiūrį į mokymo procesą ir mokinį.
Susitikimas prasidėjo nuo jau dvejus metus trunkančio projekto veiklų pristatymo. Kūrybinės komandos narė Gitana Šablinskaja, pristatydama projekto veiklas, pabrėžė, jog pirminė projekto tema buvo nukreipta į bendradarbiavimo su tėvais stiprinimą. Tačiau renginio mokinimas metu jaunimas pasisakė už pamokos aktyvinimą. Tokių būdu buvo identifikuotas projekto objektas ir pasirinkta tema – „Pamoka, kurioje noriu būti. Partnerystė vaiko sėkmei“.
Kūrybinės komandos nariai taip pat dalinosi patirtimi iš stažuočių Lietuvoje ir užsienyje. Anot jų, Šiaulių miesto ir rajono mokyklose puikiai įgyvendinamas skandinaviško ugdymo modelis, kuris puikia gali pritapti ir Šalčininkų rajone. Mokytojos taip pat pabrėžė, kad Šalčininkų rajono savivaldybės interneto svetainėje veikia platforma „Kūrybinės mokytojų laboratorijos“, kuriose rajono pedagogai dalijasi savo patirtimi. Kūrybinės komandos narė ir Šalčininkų „Santarvės“ gimnazijos direktorė Inga Marciševska ragino vadovus ir mokytojus įsivertinti sistemiškai, rengti trišalius pokalbius (mokinys – mokytojas – tėvas), keisti požiūrį į mokinius, mokytojus ir mokyklų vadovus, stiprinti karjeros ugdymą. Anot jos, viena iš naujovių galėtų būti Suomijos mokyklose naudojami mąstymo žemėlapiai, kurie padeda ugdyti mąstymo įgūdžius, ir leisti tėvams vesti pamokas, taip įtraukiant juos į mokyklos gyvenimą. Renata Babravičienė pristatė mokiniams skirtą anketą, kuri leis identifikuoti, ar jie jaučia vykstantį ugdymo proceso pokytį.
Apie projekto „Lyderių laikas 3“ projekto tęstinumo užtikrinimą su švietimo įstaigų vadovais ir mokytojais bendravo lektorius Audrius Matiukas. Dirbdami grupėse mokyklų vadovai įsipareigojo, kad dėl projekto veiklų tvarumo viso rajono mokyklų bendruomenės turi konstruktyviai komunikuoti, lankytis kolegų pamokose, domėtis mokytojų nuomone, dalintis sukurtais planais kūrybinėse laboratorijose, organizuoti mokyklų savaitę ir pan.
Švietimo ir sporto skyriaus specialistas Edmund Učkuronis teigia, jog kūrybinės komandos atliktas nemažas darbas siekiant įgyvendinti pokytį rajono švietimo įstaigose.
– Keistis, tobulėti ir semtis naujų idėjų tiesiog būtina. Nauja karta yra kur kas greitesnė ir reiklesnė, šiuolaikiniai mokiniai nori visko čia ir dabar, jie nori mokytis kitaip, todėl ir mokytojas turi keistis, ieškoti kitų kelių į mokinių pažangą, keisti nusistovėjusius stereotipus ir nebijoti diegti naujoves, nebijoti įsiklausyti į mokinių poreikius, tartis ir atrasti aukso vidurį, – teigia E. Učkuronis.
Projekto tikslas – didinti aktyvių pamokų skaičių ir skatinti mokinių, mokytojų ir tėvų turiningą partnerystę.
Šalčininkų rajono savivaldybės informacija