• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Penktadienis, 7 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Lietuva pagal pagal naudotų automobilių duomenų klastojimą Europos sąrašo gale

2025-11-07
Apžvalgos, Lietuva, Lietuvos naujienos, Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
/ freepik nuotr.

/ freepik nuotr.

Automobiliai su suklastota rida ir paslėptais apgadinimais – neatsiejama Lietuvos naudotų transporto priemonių rinkos realybė. Deja, nepanašu, kad situacija greitu metu pasikeis. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ kiekvienais metais atlieka Europos transporto priemonių rinkos skaidrumo analizę, siekdama išsiaiškinti rizikingiausias šalis įsigyti naudotą automobilį.

Per metus Lietuvos pozicija skaidrumo reitinge nepakito – kaip ir praėjusiais metais šalies automobilių rinka rikiuojasi 23-ioje vietoje iš 25 šalių. Latvija tyrime atsidūrė 24-oje vietoje, Estija – 21-oje, o Lenkija – 17-oje.

Tendencijos Lietuvoje nesikeičia – dalis automobilių su suklastota rida ir apgadinimais

„carVertical“ tyrimas parodė, jog Lietuvoje vis dar nemažai automobilių parduodama su suklastota rida. Šiemet tokių modelių dalis siekė 7 proc., pernai – 7,7 proc. Vidutiniškai automobilių rida Lietuvoje buvo koreguojama 102 tūkst. kilometrų. Tai antras blogiausias rezultatas iš visų tyrime dalyvavusių šalių, šiek tiek nusileidžiantis tik Latvijos ridos klastojimo apimčiai – 102,4 tūkst. kilometrų.

 

„Vairuotojai neretai turi tam tikrų lūkesčių perkamo automobilio ridai. Vieni siekia įsigyti modelį, kurio rida neviršija 100 tūkst. kilometrų, kitiems ta riba gali būti ir 200 tūkst. Automobiliai su didele rida mažiau paklausūs, todėl nesąžiningi pardavėjai ją koreguoja, siekdami lengviau parduoti automobilį ir daugiau uždirbti“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

 

Situacijos Lietuvos automobilių rinkoje nepagerina ir didelė priklausomybė nuo importo. 76,7 proc. „carVertical“ tikrintų transporto priemonių į Lietuvą buvo įvežtos iš užsienio šalių. Deja, tokių automobilių rida itin dažnai būna suklastota, o apgadinimai – paslėpti.

 

Tai akcentuoja ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), kuri vien per šiuos metus sulaukė daugiau nei 150 vairuotojų skundų, dėl įsigytų naudotų automobilių būklės, kokybės, koreguotos ridos ir kitų trūkumų.

 

„Kiekvienas nesąžiningas pardavėjo veiksmas silpnina visos rinkos patikimumą. Vartotojų pasitikėjimas – tai kapitalas, kurio negalima nusipirkti patraukliais pasiūlymais, jis kuriamas per skaidrumą, atsakomybę ir pagarbą pirkėjui. Automobilių pardavėjai pirmiausia turėtų investuoti į skaidrias pardavimų procedūras – tai geriausia prevencija nuo ginčų ir ilgalaikio vartotojų pasitikėjimo garantas“, – pabrėžia VVTAT vadovė Goda Aleksaitė.

 

Rinkos skaidrumo tyrimo duomenys rodo, jog 56,5 proc. Lietuvoje tikrintų transporto priemonių praeityje buvo apgadintos, o vidutinė žalos vertė siekė 3 763 eurus.

 

Vidutinis lietuvių tikrintų automobilių amžius – 10,5 metų. Praėjusiais metais šis skaičius siekė 12,1 metų, o tai rodo, jog šalies vairuotojai dairosi į naujesnius modelius.

Šalys pagal jų naudotų automobilių rinkų skaidrumo lygį

Skaidriausia automobilių rinka – Jungtinėje Karalystėje, Italijoje ir Vokietijoje

 

Naudotų automobilių rinkos skaidrumo indekse lyderio pozicijos jau ne pirmus metus neužleidžia Jungtinė Karalystė. Transporto priemonių su suklastota rida šalyje buvo 2,3 proc., o apgadinimų dalis siekė 17 proc. Dėl eismo kaire kelio puse, vos 2,3 proc. automobilių Jungtinėje Karalystėje buvo importuoti, o tai lemia mažesnę riziką vietos vairuotojams įsigyti netvarkingą transporto priemonę.

 

Skaidriausių Europos automobilių rinkų penketuke taip pat galima rasti Italiją, Vokietiją, Šveicariją ir Prancūziją. Praėjusiais metais 5-oje indekso vietoje besirikiavusi Švedija šiemet reikšmingai prarado pozicijas ir liko 10-oje vietoje. Tai lėmė ženkliai išaugęs importuotų automobilius skaičius šalyje, padidėjusi transporto priemonių su žalų įrašais dalis ir išaugęs bendras suklastotų kilometrų kiekis.

 

„Skaidriausios – Vakarų ir Skandinavijos šalys. Tai lemia ne tik mažesnė priklausomybė nuo importuotų transporto priemonių, bet ir aukštesnis pragyvenimo lygis. Kuo į šalį importuojama daugiau automobilių, kuo sudėtingesnė jos ekonominė situacija, tuo dažniau klastojama rida ir slepiami apgadinimai“, – dalijasi įžvalgomis M. Buzelis.

Rytų Europos automobilių pirkėjams gerų žinių nėra

 

Neskaidriausių šalių penketukas per metus nepakito. Paskutinė sąraše rikiuojasi Ukraina, vienu laipteliu aukščiau Latvija, Lietuva, Rumunija ir Estija. Šias šalis vienija didelė importuojamų automobilių dalis, senas automobilių parkas, plačiai paplitęs ridos klastojimas ir aukštas apgadintų automobilių procentas.

 

„Nemažai automobilių į Rytų Europą atvyksta jau gerokai nudėvėti, todėl nenuostabu, kad lengvo pelno siekiantys asmenys prieš parduodami koreguoja jų ridą, užmaskuoja apgadinimus bei slepia automobilio istoriją. Tokios transporto priemonės dažnai genda, todėl norėdami sutaupyti vairuotojai, galiausiai, išleidžia gerokai daugiau nei planavo“, – aiškina M. Buzelis.

 

Pasak automobilių rinkos eksperto, Europos Sąjungoje nėra praktikos šalims keistis transporto priemonių duomenimis, todėl daugybė ridos ir žalų įrašų niekada nesuskaitmeninami. Trūksta vieningos sistemos, kuri leistų sekti automobilių judėjimą tarp šalių, todėl situacija jau daugybę metų negerėja.

 

Ukrainoje automobilių su suklastota rida dalis siekė 9,5 proc., Latvijoje – 10,8 proc., Lietuvoje – 7 proc., Rumunijoje – 7,5 proc., o Estijoje – 5,9 proc. Importuojamų automobilių dalis svyravo nuo 60,7 proc. Rumunijoje iki 78,4 proc. Ukrainoje.

Kaip apskaičiuojamas Rinkos skaidrumo indeksas?

 

„carVertical“ tyrime išanalizuotos įmonės vartotojų įsigytos transporto priemonių istorijos ataskaitos nuo 2024 m. rugsėjo iki 2025 m. rugpjūčio. Rinkos skaidrumo indeksas išvestas naudojant 6 rodiklius:

 

  • Odometrų, kurių rodmenys suklastoti, procentinė dalis
  • Suklastotų odometrų vidurkis kilometrais
  • Apgadintų automobilių procentinė dalis
  • Santykinė žalos suma
  • Importuotų naudotų automobilių procentinė dalis
  • Vidutinis patikrintų automobilių amžius

 

Kadangi rinkos skaidrumui šie kriterijai nėra vienodai svarbūs, jiems priskirtas skirtingas svoris. Pavyzdžiui, tai, kiek kilometrų sumažinti odometro duomenys yra svarbiau nei vidutinis „carVertical“ patikrintų automobilių amžius tam tikroje šalyje.

 

Su išsamiu tyrimu galite susipažinti čia: https://www.carvertical.com/lt/transparency-index.

 

„carVertical“ vykdo veiklą 35-iose šalyse. Automobilių istorijos ataskaitose naudojami duomenys iš daugiau nei 900 tarptautinių duomenų bazių, priklausančių teisėsaugos institucijoms, valstybiniams registrams, draudimo bendrovėms ir skelbimų portalams. Kasmet apdorodama milijonus transporto priemonių ataskaitų, įmonė gali įžvelgti naudotų automobilių rinkos tendencijas bei pateikti prognozes ir įžvalgas.

Žymos: Automobiliai
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Sukčiai žadėjo greitą uždarbį per fiktyvius fondus. Prarasta apie 56 tūkst. eurų
300 medžių iki naujo žaliosios sostinės miško: vilniečiai kviečiami į finalinę sodinimo talką
Vilniaus rajone pavogtos BMW detalės, nuostolis – 30 tūkst. eurų
Įspūdingas Vilnojos ežeras gali tapti nauja išskirtine poilsio erdve

Politika

Siūloma uždrausti nepilnamečiams parduoti nealkoholinį alų ar sidrą
Baltarusijoje strigusius vilkikus siekiama į Lietuvą įleisti per Šalčininkų postą
Užstrigę Baltarusijoje: dedamos pastangos grąžinti namo lietuvius vairuotojus
Dešimtys protestuotojų ragino prezidentą neskirti Kauno ministru: politikas susiginčijo su aktyvistais

Kultūra

Nuo Ganos būgnų iki indiškų rangoli: pajuskite pasaulį Vilniuje du lapkričio savaitgalius
Tikslas – prikelti Norviliškių pilį naujam gyvenimui ir paversti ją traukos centru
Šv. Jonų bažnyčioje skambės akordeono festivalis VILNIUS 2025
Puoselėjamas Šalčininkų menų mokyklos pastato grožis

Sportas

Antrą kartą aistruolių favoritu išrinktas L. Antalis
Nugalėję kauniečius „Žalgiris“ užsitikrino Europą
„Kibirkštis-TOKS“ be didesnių problemų susitvarkė su Estijos klubu
Vilniaus rajono boksininkai iš Estijos parsivežė 4 aukso medalius

Populiariausi

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS apie parengtą poveikio visuomenės sveikatai vertinimo (toliau – PVSV) Ataskaitą

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

INFORMUOJAME APIE PARENGTĄ DETALIOJO PLANO KOREGAVIMĄ „APIE 15 HA TERITORIJOS TARP JUSTINIŠKIŲ GYVENAMOJO RAJONO IR BUIVYDIŠKIŲ TVENKINIŲ DETALIOJO PLANO SPRENDINIŲ KOREGAVIMAS SKLYPUOSE NR. 1 MOZŪRIŠKIŲ G. 50, NR. 4 MOZŪRIŠKIŲ G. 100 SKLYPE IR SKLYPE INICIJAVIMO PAGRINDU“

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

Jei visa tiesa apie influencerius kainuotų 157 eurus – ar pirktumėte?

Jei visa tiesa apie influencerius kainuotų 157 eurus – ar pirktumėte?

Sugrįžta „Vilniaus mechanizmų“ festivalis: kaip kalba miesto organizmas?

„Vilniaus vandenys“ skolinasi 50 mln. eurų investicijoms

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Tris vilniečius apgavo sukčiai: išvilioti 55,2 tūkst. eurų

Sukčiai žadėjo greitą uždarbį per fiktyvius fondus. Prarasta apie 56 tūkst. eurų

300 medžių iki naujo žaliosios sostinės miško: vilniečiai kviečiami į finalinę sodinimo talką

300 medžių iki naujo žaliosios sostinės miško: vilniečiai kviečiami į finalinę sodinimo talką

Vilniaus rajone pavogtos BMW detalės, nuostolis – 30 tūkst. eurų

Vilniaus rajone pavogtos BMW detalės, nuostolis – 30 tūkst. eurų

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022