• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Trečiadienis, 14 gegužės 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Transportas

Kur gamintojai pešasi, pirkėjai laimi: elektromobiliai savo kaina jau konkuruoja su įprastais modeliais

2024-07-22
Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Elektromobilis KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

Elektromobilis KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

Elektromobilis nebėra vien turtingųjų privilegija. Taip galima drąsiai tarti 2024-aisiais, kai į konkurencinius karus įsivėlę gamintojai naujus pirkėjus ėmė vilioti vis patrauklesnėmis kainomis. Išsitraukti skaičiuotuvus pirkėjus skatina ir valstybinės subsidijos. Tad į ką dabar gali dairytis apie taršos neišskiriančius modelius galvojantys vairuotojai?

Pardavimas auga, konkurencija – taip pat

Tarptautinė energetikos agentūra (IEA) skaičiuoja, kad 2023 metais elektromobilių pardavimas gerino naujus rekordus ir globaliai pasiekė 13,7 mln. parduotų naujų modelių (iš jų Europoje – 3,2 mln.). Elektra varomų automobilių rinkos dalis nuo 2020 metų išaugo nuo maždaug 4 iki 18 proc.

IEA vertina, kad elektromobilių pardavimo augimas nesustos ir šiemet – prognozuojama, kad visame pasaulyje bus parduota apie 16,6 mln. naujų elektra varomų modelių, iš jų Europoje – 3,4 mln. Agentūros skaičiavimu, vien per pirmąjį 2024 m. ketvirtį pasaulyje parduota per 3 mln. elektromobilių, o tai yra penktadaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Tiesa, šis augimas jau nuosaikesnis nei prieš keletą metų rinkas drebinęs bumas. Iš dalies jį lėmė pačių gamintojų pastangos – elektromobilius pamažu pristato visos bendrovės, o augant pasirinkimui vartotojai dairosi ir palankesnių kainų.

KGM Torres EVX (Gamintojo nuotr.)

Konkurencija verčia peržiūrėti kainas net ir didžiausius žaidėjus. Bene aktyviausiai į paklausos dinamiką reaguoja JAV gamintoja „Tesla“: kainodarą jau koregavusi 2023-aisiais, „Reuters“ duomenimis, pavasarį bendrovė įvairiose rinkose vėl sumažino savo populiariausių modelių kainas apie 1 500-2 000 eurų.

Kaip ir „Tesla“, itin jautriai su agresyvia Kinijos gamintojų konkurencija susiduria „Volkswagen“ bei kiti ambicijų elektromobilių segmente neslepiantys gamintojai. Analitikai pažymi, kad jų konkurentai iš Kinijos, kaip antai BYD ar „Nio“, vieną po kito pristato naujus pigesnius elektromobilius ir drąsiai skverbiasi į Europą.

Senajame žemyne papildomą spaudimą kelia ir daugybė kitų žaidėjų: nuo mažus elektromobilius rinkai ruošiančių „Stellantis“ prekių ženklų iki populiariausių SUV modelių gamintojų. Vienu tokių tapo ir Pietų Korėjos įmonė KGM. Anksčiau „SsangYong“ pavadinimu žinota bendrovė į mūsų regioną atvežė jau žinomo modelio su vidaus degimo varikliais elektrinę versiją „Torres EVX“.

Gausia įranga pasižymintis vieno paklausiausių kompaktinių krosoverių segmento atstovas su 462 km viena įkrova nuvažiuoti leidžiančia 73,4 kWh talpos baterija kainuoja nuo 39,9 tūkst. eurų.

Nė 40 tūkst. nekainuojantis elektrinis SUV

Vos prieš keletą metų šio segmento elektromobilių kainos nenusileisdavo žemiau 50 tūkst. eurų. Tačiau didėjant pasiūlai gamintojams ir pardavėjams teko peržiūrėti kainodarą, be to, atsirado ir kitų paskatų.

Nuo 2023 metų pradžios įmonėms ir gyventojams, kurie yra PVM mokėtojai, Lietuvoje taikoma lengvata lengviesiems elektromobiliams ir įkraunamiesiems hibridams įsigyti. Išsirinkus norimą minėtų tipų automobilį, kurio kaina neviršija 50 tūkst. eurų su PVM, šį mokestį galima atskaityti.

Be to, naujus elektromobilius įsigijusios įmonės iki 2026 metų pabaigos gali pretenduoti į 4 000 eurų Aplinkos projektų valdymo agentūros kompensaciją, teikiamą pagal Susisiekimo ministerijos pažangos priemonę „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“, o fiziniai asmenys – į analogišką 5 000 eurų išmoką. Dėl visų šių paskatų elektromobilių kainos mūsų šalyje tampa dar prieinamesnės.

„Daugelį pirkėjų paprastai atbaidydavo elektromobilių kainos. Įmonės skaičiuoja kiek kitaip – joms svarbi visa bendra automobilio nuosavybės kaštų suma per tą laiką, per kurį transporto priemonė bus naudojama. O elektromobilių eksploataciniai kaštai yra pastebimai mažesni nei modelių su vidaus degimo varikliais. Tačiau akivaizdu, kad fiziniam pirkėjui pirmasis psichologinis slenkstis yra įsigijimo kaina – ar tikrai apsimoka mokėti daugiau nei už paprastą automobilį?“ – pirkėjų abejones paaiškina automobilių apžvalgininkas Egidijus Babelis.

Štai minėtojo „Torres EVX“ kaina po subsidijos fiziniam asmeniui prasideda nuo 34,9 tūkst. eurų, o įmonei nebesiektų ir 30 tūkst. Tiek atsieitų erdvus 4,7 m ilgio elektrinis SUV su 703 litrus siekiančia bagažine, 152 kW galios elektros motoru, net 7 metų arba 150 tūkst. nuvažiuotų kilometrų garantija (baterijai taikoma 10 metų arba 1 mln. km garantija), automatiniais LED žibintais, šildomu odiniu vairu, dviejų zonų klimato kontrolės sistema, visomis šildomomis sėdynėmis (priekinės – taip pat valdomos elektra ir ventiliuojamos) ir plačiu pagalbos vairuotojui sistemų paketu.

Palyginkime: panašaus dydžio ir komplektacijos hibridinio SUV „Honda CR-V“ su 587 litrų tūrio bagažine kaina prasideda nuo 45 tūkst., benzininio visais ratais varomo universalo „Subaru Outback“ su 561 litro bagažine – nuo 37,5 tūkst., o hibridinio „Toyota RAV4“ visureigio su 580 litrų bagažo erdve – nuo 36,6 tūkst. eurų. Tad tokiomis sąlygomis elektromobiliai kainomis ima konkuruoti ir su vidaus degimo jėgaines turinčiais modeliais.

KGM Torres EVX elektromobilis (Gamintojo nuotr.)

Laimės vairuotojai

Babelis atkreipia dėmesį, jog netrukus konkurencija dar labiau išaugs mažiausiųjų modelių segmente. Nors mūsų šalyje tokie mažyliai, kaip koncerno „Stellantis“ valdomų prekių ženklų modeliai „Citroën C3“ ar „Fiat Panda“, nėra labai populiarūs, gamintojai žada, kad jų elektrinės versijos kainuos iki 25 tūkst. eurų.

„Įvertinus ir subsidijas, ateityje dar labiau plėsis savo kainomis su vidaus degimo analogais galinčių konkuruoti elektrinių modelių pasiūla. Prabangių automobilių segmente šis reiškinys pastebimas jau ne vienerius metus, o dabar pamažu skverbiasi ir į vidutinę klasę. Vairuotojams tai – geras ženklas, nes atsiras dar daugiau galimybių rinktis: likti prie vidaus degimo varikliais varomų modelių, persėsti į elektrinius ar ieškoti tarpinių variantų“, – apibendrina apžvalgininkas.

Žymos: Automobiliai Elektromobiliai
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Vilniaus rajono gyventojai galės nemokamai atiduoti pavojingas automobilių atliekas
Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į teismą dėl priedangų finansavimo
Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas
Beveik 10 km žvyrkelių Vilniaus rajone tapo asfaltuotais keliais

Politika

„Paragavus norisi išspjauti“: V. Benkunskas griežtai vertina atnaujintą NT mokesčio projektą
Vilniuje – „Tuščių narvų“ performansas prieš paršelių kastravimą be nuskausminamųjų
Trišalės tarybos pirmininkas ir ministrė sutaria: socialinis dialogas turi būti stiprinamas
Maišiagala ieško seniūno

Kultūra

Skelbiamas fotografijų konkursas „Žalias Vilnius“: miestiečiai kviečiami fiksuoti tvarias iniciatyvas sostinėje
Šiais metais dar 11 mokslininkų tyrinės nepažintą Vilnių
Tarptautinis gatvės teatrų festivalis kviečia į Šalčininkus
Lietuva prisistatė Venecijos architektūros bienalėje

Sportas

„Neptūnas“ neatsilaikė „vilkų“ teritorijoje
Po pertraukos atitrūkęs „Rytas“ nugalėjo panevėžiečius
Paskutiniame ketvirtyje pabėgęs „Rytas“ nukovė uteniškius
Taurės rungtynėse Alytuje – šeši įvarčiai be atsako
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Šiltnamio paslaptys: kaip sulaukti derliaus, kurio pavydės kaimynai

Šiltnamio paslaptys: kaip sulaukti derliaus, kurio pavydės kaimynai

Jau šį savaitgalį duris atvers daugiau nei 50 išskirtinių objektų

Jau šį savaitgalį duris atvers daugiau nei 50 išskirtinių objektų

Šiandien Tarptautinė buhalterių diena, o naujoje įstatymo redakcijoje neliko buhalterio sąvokos

Šiandien Tarptautinė buhalterių diena, o naujoje įstatymo redakcijoje neliko buhalterio sąvokos

Vilniaus rajono bendruomenę suvienijo tradicinis renginys – Derliaus šventė

Urbanisto Donato Počešiūno mintys kaip vystyti Vilniaus kraštą

Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas

Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas

Džiaugsmo gatvė Naujojoje Vilnioje taip pat laukia rekonstrukcijos

Džiaugsmo gatvė Naujojoje Vilnioje taip pat laukia rekonstrukcijos

Vilniaus rajono gyventojai galės nemokamai atiduoti pavojingas automobilių atliekas

Vilniaus rajono gyventojai galės nemokamai atiduoti pavojingas automobilių atliekas

Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į teismą dėl priedangų finansavimo

Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į teismą dėl priedangų finansavimo

Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas

Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas

Vilniaus rajono gyventojai galės nemokamai atiduoti pavojingas automobilių atliekas

Beveik 10 km žvyrkelių Vilniaus rajone tapo asfaltuotais keliais

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Džiaugsmo gatvė Naujojoje Vilnioje taip pat laukia rekonstrukcijos

Džiaugsmo gatvė Naujojoje Vilnioje taip pat laukia rekonstrukcijos

Vilniaus rajono gyventojai galės nemokamai atiduoti pavojingas automobilių atliekas

Vilniaus rajono gyventojai galės nemokamai atiduoti pavojingas automobilių atliekas

Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į teismą dėl priedangų finansavimo

Vilniaus miesto savivaldybė kreipėsi į teismą dėl priedangų finansavimo

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022