Netgi daugelis žinančių, kas yra ABS, kartais klaidingai ar ne visai teisingai įsivaizduoja pagrindinę šios sistemos paskirtį. Pagrindinė klaida pristatant ABS funkcionalumą – įsitikinimas, kad stabdžių antiblokavimo sistema reikalinga norint sumažinti automobilio stabdymo kelią. Tačiau iš tikrųjų jo pagrindinis tikslas yra išlaikyti galimybę vairuoti transporto priemonę stabdant. ABS davikliai, kaip ir visos detalės susidėvi, todėl susidėvėjus turi būti pakeistos dėl jūsų pačių ir aplinkinių saugumo. ABS daviklio kaina galima pasitikrinti internete, pardavėjo puslapyje.
Kam reikalinga ABS sistema automobilyje?
- ABS nuolat stebėdama ratų sukimąsi ir esant reikalui juos
atblokuodama užtikrina jų sukimąsi ir taip palaiko reikiamą sukibimą su kelio danga, leidžia vienu metu stabdyti ir manevruoti.
- ABS leidžia išlaikyti automobilio kontrolę avarinėje situacijoje,
neleidžiant ratams visiškai sustoti paspaudus stabdžius. ABS elektroninis valdymo blokas nuolat stebi visų ratų greitį naudodamas ratų greičio jutiklius. Jei vienas iš ratų pradeda blokuoti, ABS įsikiša žaibišku greičiu ir sumažina slėgį stabdžių sistemoje, nukreiptoje į šį ratą, ir taip neleidžia jam visiškai saugiai sustoti.
ABS funkcija taip pat yra užtikrinti saugų, tolygų ir tiesią stabdymą ant nevienodo sukibimo paviršiaus. Pavyzdžiui, jei viena automobilio pusė atsitrenkia į šlapią dangą, slidžią juostą ar ledą, o kita pusė važiuoja gana švariu asfaltu, avarinis stabdymas be ABS viena pusė stabdys efektyviau nei kita – ir automobilis iš karto apsisuks ir suksis nevaldomai slysdamas.
Kaip tai veikia?
Kai tik vairuotojas stipriai nuspaus stabdžių pedalą, iškart pajus būdingą garsą ir pedalų pulsavimą. Tai reiškia, kad antiblokavimo sistema suveikė. Po to stabdymo procesą valdo ne vairuotojas, bet ir ABS valdymo blokas. Šiuo metu jutikliai nuskaito rato greitį ir slėgį stabdžių linijoje. Kompiuteris apskaičiuoja reikiamą lėtėjimo koeficientą tam tikrai situacijai ir siunčia moduliatoriui komandą uždaryti vieną ar kitą stabdžių grandinę. Jei lėtėjimo greitis sutampa su projektiniu, skysčio patekimas į stabdžių grandinę atnaujinamas. Taigi sistema neleidžia užsiblokuoti ratams avarinio ir intensyvaus stabdymo metu ir leidžia automobiliui išlikti valdomam.