Vilniuje kursuojantys maršrutiniai elektriniai laivai „Lašiša“ ir „Rytas“ artėja prie šio sezono finišo – jų kelionės Nerimi vyks iki spalio 30 dienos. Tai paskutinė galimybė šiemet pasigrožėti miestu iš netikėtos perspektyvos. Šio sezono pabaigos data pasirinkta pagal Vidaus vandenų kelių direkcijos įsakymą „Dėl 2025 metų navigacijos sezono Neries upėje“, kuriame nurodyta, kad sezono pabaiga yra spalio 31 d.
Elektriniai laivai plaukia maršrutu L1, kuris jungia Mindaugo tiltą ir Verslo trikampį. Visa kelionė trunka apie 40 minučių, o reisai vykdomi pagal reguliarų tvarkaraštį – maždaug kas 50 minučių. Tokiu būdu gyventojai gali patogiai planuoti savo keliones ir kartu mėgautis ramia kelione per miesto centrą tekančia upe.
Laivybos sezoną užveria istorijos: kaip sudaromas optimalus laivų tvarkaraštis?
Sudaryti tikslų laivo tvarkaraštį – nemenkas iššūkis, ypač kai plaukiama upe, kur sąlygos gali greitai keistis. JUDU Viešojo transporto organizavimo inžinierius Benas Mažeika sako, jog naujo maršruto ir tvarkaraščio planavimas prasideda nuo bandomojo plaukimo sezono pradžioje. Jo metu gyvai išbandoma maršruto trasa, matuojama vidutinė kelionės trukmė tarp stotelių, nustatomas laikas reikalingas švartavimuisi bei įvertinami kiti techniniai aspektai.
„Šis plaukimas atliekamas kuo tiksliau atkartojant realias aplinkybes: sustojama kiekvienoje suplanuotoje stotelėje, švartuojamasi prie pontoninės prieplaukos, imituojamas keleivių įlaipinimas ir išlaipinimas. Visa tai leidžia įvertinti ne tik maršruto kokybę, bet ir patogumą keleiviams bei galimus iššūkius operatoriams“, – pasakojo jis.
Planuojant tvarkaraštį svarbiausia žinoti keleivių srautus kiekvienoje stotelėje, taip pat reikia atsižvelgti į transporto priemonių pasiskirstymą. Anot jo, šie laivai yra elektriniai, netaršūs ir draugiški aplinkai, o tokia technologija reikalauja reguliaraus įkrovimo.
„Lyginant laivus su greitųjų autobusų maršrutais, kuriuose dirba 20 ar daugiau transporto priemonių, situacija yra kur kas sudėtingesnė. Tokiais atvejais tvarkaraščio planavimas reikalauja daugiau laiko: reikia atsižvelgti į transporto priemonių paskirstymą, eismo srautus bei galimas spūstis“, – aiškino jis.
B. Mažeika pabrėžė, kad augant keleivių lūkesčiams, didėja ir pasitikėjimas paslaugų teikėjais, todėl svarbu nuolat tobulėti. Pasak jo, kiekvienas pokytis prisideda prie miesto gerovės: „Keleivių lūkesčiai nuolat auga, tačiau kartu didėja ir pasitikėjimas paslaugų teikėjais. Tai – svarbus motyvas nuolat tobulėti ir gerinti paslaugų kokybę. Kiekvienas pokytis – ar tai būtų ženklinimas, pranešimas keleiviams, tvarkaraštis ar maršruto pakeitimas – yra tiesioginis indėlis į miestą. Geriausias jausmas aplanko tada, kai išėjęs į gatvę gali iš karto pamatyti savo darbo rezultatus, tai ir yra didžiausia motyvacija tobulėti.“
Laivai kursuoja nuo 8:30 val. ryte iki 18:30 val. vakaro. Plačiau apie laivų kursavimą: https://judu.lt/viesojo-transporto-keleiviams/laivyba/









