Po kelių savaičių Gerviškių seniūnijoje, netoli Dauciūnų kaimo, prasidės buvusio pakilimo – tūpimo tako rekonstrukcija ir plėtra.
Šiuo metu likusio ir nenaudojamo pakilimo – tūpimo tako ilgis sudaro apie 400 metrų. Pirmojo etapo darbų metu numatyta išplėsti jį iki 600 metrų. Jame bus klojama betono danga, šalia taip pat bus statomi administraciniai ir ūkiniai pastatai: dispečerinė ir keleivių atvykimo terminalas, orlaivių aikštelė ir angaras, kuriame vienu metu tilptų du lėktuvai. Techninę bazę taip pat sudarys automobilių stovėjimo aikštelė, mokymo klasė, dirbtuvės, nakvynės ir maitinimo patalpos. Antrasis etapas: pakilimo –- tūpimo tako plėtra iki įspūdingų plotų ir aviacijos technologijų taikymo.
Tai bus didžiausia investicija regione, kurios vertė sieks įspūdingus 3,5 mlrd. dolerių. Projekto investuotojas – ekscentriškasis Amerikos verslininkas Bilis Džonsonas (Billy Johnson), kuris turi tik vieną sąlygą: visame rajone vasaros laikas bus sukamas dviem valandomis į priekį, kad bent kažkiek atitiktų JAV laiką.
– Laiko skirtumas – didžiausias pasaulio priešas, o aš mėgstu pamiegoti, – pareiškė Džonsonas, praskridęs virš būsimo oro uosto vietos savo privačiu naikintuvu.
Šiandien, balandžio 1 d., Bilis Džonsonas kartu su kitais milijardieriais susitiko su Šalčininkų rajono savivaldybės valdžios atstovais.
Kodėl Gerviškės?
Pasak ekspertų, Gerviškės pasirinktos dėl savo strateginės padėties: iš čia Vilnių galima pasiekti vos per valandą, apsuptos gamtos, be to, vietiniai gyventojai jau įpratę prie dažnų žemės drebėjimų dėl kaimynystėje vykstančių karinių pratybų Rūdninkų poligone. Oro uosto statyba taps šuoliu į ateitį: planuojama, kad pirmieji lėktuvai pakils jau 2027 m., o iki 2030-ųjų keleivių skaičius pasieks solidžius 15 mln. per metus.
Amerikietiškos sąlygos
Nepaisant to, kad projektas sulaukė entuziastingo palaikymo, Džonsono reikalavimas pasukti laiką dviem valandomis į priekį kelia diskusijas. „Kaip dabar atskirti pietus nuo pusryčių?“ – sunerimo vietiniai ūkininkai, nekantraujantys pamatyti, kaip naujosios laiko zonos paveiks vištų kiaušinių dėjimą. Savivaldybė ramina, kad pokyčiai atneš ir privalumų – trumpesnes naktis ir ilgesnes darbo valandas, o tai reiškia didesnį produktyvumą ir didesnes įmokas į biudžetą.
Naujos galimybės
Gerviškių oro uostas nebus įprastas – vietoje tradicinių lėktuvų čia leisis ir kosminiai turistiniai skrydžiai į stratosferą. Pasak Džonsono, „jei jau statome oro uostą, tai bent jau tokį, kuriuo naudosis ir ateiviai“. Be to, investuotojas pažadėjo įkurti pirmąjį Europoje „Duty-Free“ turgų, kuriame bus galima įsigyti viską – nuo kukurūzų iki raketų kuro.
Kaip bus iš tikrųjų – pamatysime. Bet aišku viena: jei šis projektas bus realizuotas, Gerviškės taps ne tik Šalčininkų, bet ir visos Lietuvos naujuoju kosmodromu!