Prie pasaulinės „Movember“ iniciatyvos prisijungė transporto dalijimosi bendrovė „CityBee“. Jos klientai visą lapkričio mėnesį galės nemokamai pasitikrinti dėl prostatos vėžio. Be to, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į vyrų fizinę ir psichologinę sveikatą, 500 įmonės automobilių buvo „užauginti“ ūsai.
Pasak „CityBee“ bendrovės vadovo Luko Ylos, apie kovą su onkologinėmis ligomis būtina kalbėti visiems ir vis garsiau, nes tik taip įmanoma padidinti prevencinių veiksmų besiimančių vyrų skaičių.
„Sveikatos priežiūros įstaigų surinkti duomenys rodo, kad Lietuvoje trečdalis navikų vis dar nustatomi vėlyvoje stadijoje, kai visiškai pasveikti nebeįmanoma. Akivaizdu, kad prostatos vėžio prevencijos galimybės dar neišsemtos“, – sakė L. Yla.
Prevencijos naudą akcentuoja ir medikai. Lietuvos nacionalinio vėžio instituto duomenys rodo, kad iki 90 proc. ankstyvųjų stadijų navikų sėkmingai išgydomi.
Akcijos „Imu ir pasitikrinu“ laikotarpiu „CityBee“ automobiliu atvykę į Vilniuje esantį „Medicinos diagnostikos ir gydymo centrą“ bei Kaune veikiančią šeimos kliniką „Altamedica“ vyrai galės nemokamai pasitikrinti dėl prostatos vėžio. Nemokama paslauga bus suteikta nurodytoje sveikatos įstaigoje parodžius aktyvią „CityBee“ automobilio rezervaciją.
Klaipėdoje šia akcija pasinaudoti, deja, nepavyks, nes, „CityBee“ atstovo teigimu, ten nepavyko rasti sveikatos priežiūros įstaigos, kuri norėtų prisidėti prie „Imu ir pasitikrinu“ akcijos.
„CityBee“ pasitikrinti sveikatą vyrus ragina jau ne pirmą kartą. 2016 m. buvo inicijuota „Barzdoto lapkričio“ akcija. Tąkart dėl prostatos vėžio pasitikrino šimtai Lietuvos vyrų.
Statistika rodo, kad kiekvienais metais Lietuvoje nustatoma apie 2,5 tūkst. naujų prostatos vėžio susirgimų. Didžioji ligos gniaužtuose atsidūrusių asmenų dalis – vyresnio amžiaus.
„Movember“ akcija 1999 m. radosi Australijoje. Jos tikslas – paraginti vyrus nesiskusti visą lapkričio mėnesį ir taip aktualizuoti rūpinimosi savo sveikata problematiką, paraginti juos imtis prevencinių priemonių.