Sostinės taryba priėmė sprendimą dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą Vilniaus mieste nuostatų keitimo. Pokyčiais siekiama užtikrinti tvarkingą automobilių statymą ir sureguliuoti jų stovėjimo trukmę.
Vilniaus mieste keisis dviejų vietinės rinkliavos zonų tarifai: raudonosios zonos – iš 0,9 Eur į 1,5 Eur už valandos stovėjimą ir mėlynosios zonos – iš 1,8 Eur į 2,5 Eur už valandos stovėjimą. Surinkta rinkliava bus tikslingai panaudojama parkavimo infrastruktūrai prižiūrėti ir gerinti – tvarkyti stovėjimo aikšteles, parkavimo vietas. Iš gautų pajamų taip pat ketinama finansuoti viešojo transporto sistemą, bus gerinama dviračių infrastruktūra, užtikrinamas didesnis eismo saugumas.
Atsižvelgiant į užimtumą ir gyventojų prašymus koreguojamos rinkliavų zonos. Žaliojoje zonoje esanti likusi Konstitucijos prospekto, Lvovo ir Linkmenų gatvių dalis bus įtraukta į geltonąją zoną. Siekiant užtikrinti tolygų stovėjimo vietų apmokestinimą žalioji rinkliavos zona Naujamiestyje bus išplėsta iki Panerių gatvės. Gyventojų patogumui, naujai apmokestintose stovėjimo vietose Raugyklos ir Šv. Stepono gatvėse suvienodinamos rinkliavos zonos – ten atsiras geltonoji rinkliavos zona.
Siekiant užtikrinti tvarkingą automobilių statybą M. Dobužinskio gatvės ir Užupio dalyje bus praplėstos geltonosios zonos ribos. Tuo tarpu Žvėryno rajonas, Vingio parko prieigos, bei netoli „Siemens arenos“ esanti Geležinio Vilko gatvės dalis ir kitos aplinkinės gatvės bus įtrauktos į žaliąją rinkliavos zoną. Joje valanda stovėjimo kainuoja 0,3 Eur.
Pasak vietinę rinkliavą už automobilių stovėjimą Vilniaus mieste administruojančios SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovės Modestos Gusarovienės, dabartiniai vietinės rinkliavos dydžiai Vilniuje paskutinį kartą buvo keičiami prieš 12 metų, išskyrus mėlynąją zoną, kuri įvesta 2011 m. Įmonės atlikta stovėjimo vietų užimtumo analizė atskleidė, kad tik viena iš dešimties stovėjimo vietų sostinės mėlynojoje ir raudonojoje zonose yra neužimta.
„Tai neatitinka užsienio mokslininkų patvirtinto ir Vilniaus miesto tarybos priimto efektyvaus stovėjimo vietų užimtumo rodiklio, kuris maksimaliai siekia 85 proc. visų stovėjimo vietų. Jeigu šis rodiklis viršijamas, parkavimas tampa neefektyvus, ir automobiliai statomi netvarkingai“, – sako M. Gusarovienė.
Lyginant su kitomis Baltijos valstybių sostinėmis, Rygoje pirma valanda stovėjimo Senamiestyje kainuoja 5 Eur, o kiekviena papildoma valanda – 8 Eur. Latvijos sostinėje nuo 2013 m. pereita prie kompleksinio tarifo, kur kiekviena papildoma valanda kainuoja brangiau už pirmąją. Taline 2015 m. nuo 4,8 Eur už valandos stovėjimą Senamiestyje pereita prie 6 Eur už valandą rinkliavos tarifo. Kaip teigia SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė, šiuose miestuose automobiliai statomi tvarkingai, o parkavimas – efektyvus.
Sostinės centrinės dalies prieigose taip pat numatomas didesnis laisvų parkavimo vietų skaičius. „Tikimasi, kad pasitelkus šias priemones pavyks gerokai sumažinti miesto Senamiesčiui tenkančias transporto apkrovas. Net ir negalintys keliauti be automobilio, pavyzdžiui, jauni tėvai ir pan., turės pakankamai galimybių palikti savo transporto priemones centro prieigose ir tęsti kelionę pėsčiomis“, – mano M. Gusarovienė.
Nauji rinkliavos nuostatai įsigalios nuo 2017 m. kovo 1 dienos.
Nuotraukos fotografo – Sauliaus Žiūros.
Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus informacija