Lietuvos paštas dar prieš kelias savaites pranešė apie įvedamas papildomas apsaugos priemones visos šalies mastu. Kadangi situacija šalyje negerėja, siekiant užtikrinti maksimalų tiek klientų, tiek darbuotojų sveikatos saugumą, nuo lapkričio 6 dienos imamasi dar daugiau saugumo priemonių – keičiasi LP EXPRESS kurjerių aptarnavimas. Esminiai pokyčiai yra tai, kad nebus galimybės apmokėti grynaisiais, neįteiktos siuntos bus saugojamos trumpiau, sunkios siuntos bus įteikiamos lauke.
„Situacija šalyje diktuoja, kad po truputį grįžtame prie pavasarį taikytų saugumo taisyklių. Šį kartą daugiau dėmesio skiriame kurjerių teikiamoms paslaugoms. Nors dauguma klientų yra supratingi, atsiimdami siuntą iš kurjerio laikosi saugaus atstumo, net ir namuose nepamiršta užsidėti apsauginę kaukę, perspėti, kad yra saviizoliacijoje, norime užtikrinti maksimalų tiek klientų, tiek savo darbuotojų saugumą. Pakeitimai neturėtų sukelti klientams daug nepatogumų, tačiau būsime tikri, kad darome viską, siekdami apsaugoti savo ir aplinkinių sveikatą“, – sako Lietuvos pašto Rinkodaros ir pardavimų padalinio direktorius Norbertas Žioba.
Žemiau išvardijami pagrindiniai LP EXPRESS kurjerių paslaugų pokyčiai. Jie įsigalios nuo lapkričio 6 dienos ir bus taikomi visoje Lietuvoje.
Galimi trys kurjerinės siuntos pristatymo variantai:
siuntos pristatymas gavėjo adresu iki slenksčio, kai siunta įteikiama gavėjui per saugų, ištiestos rankos atstumą;
siuntos nukreipimas į LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalą
siuntos nukreipimas į pašto skyrių.
Pristatymo detalės derinamos kurjeriui susisiekus su gavėju telefonu.
Siuntos, sveriančios daugiau nei 30 kg, bus įteikiamos lauke. Tai reiškia, kad klientas nesulauks kurjerio skambučio į namų duris – kurjeris, prieš pristatydamas tokią siuntą, telefonu informuos gavėją, kad siuntą reikės atsiimti lauke. Gavėjas pats turės susiorganizuoti siuntos užsinešimą. Primenama, kad atsiimant siuntą, nesvarbu, lauke ar atidarius namų duris, reikia laikytis saugaus atstumo, dėvėti nosį bei veidą dengiančią apsauginę kaukę.
Jeigu siuntos gavėjas yra saviizoliacijoje, siunta bus palikta prie gavėjo durų slenksčio. Apie paliktą siuntą kurjeris gavėją informuos skambučiu, kurio metu, kaip patvirtinimo, paprašys padiktuoti gavėjo tapatybę patvirtinančio dokumento 4 paskutinius skaičius. Jeigu toks pristatymo būdas gavėjui nebus tinkamas, su kurjeriu bus galima susitarti dėl siuntos pristatymo į artimiausią LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalą ar dėl pakartotinio pristatymo pasibaigus saviizoliacijai. Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos.
Siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD) galės būti apmokamos tik banko kortele – kurjeriai grynųjų pinigų nepriims. Rekomenduojama naudotis mokėjimo kortele, kuri turi bekontakčio mokėjimo galimybę.
Trumpės siuntos saugojimo logistikos centre laikas – siunta bus saugojama 7 dienas.
Jau kurį laiką verslo klientai turi skirti atskirą vietą / zoną, esančią toliau nuo žmonių, siuntų priėmimui bei atidavimui, taip pat paskirti asmenį, atsakingą už bendravimą su kurjeriu – kurjeriui draudžiama vaikščioti po kliento patalpas, klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau nei 15 min.
Primenama, kad atsiimant siuntą pasirašyti reikėtų skeneryje arba pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą – vietoje parašo kurjeris siuntos perdavimo ataskaitoje pažymės dokumento numerio 4 paskutinius skaičius.
Svarbu. Dėl esamos situacijos siuntos – tiek pristatomos į siuntų terminalus, tiek kurjerių, gali šiek tiek vėluoti.
Daugiau informacijas apie visus Lietuvos pašto veiklos pokyčius čia.