Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, jog pirmosiomis rugsėjo savaitėmis sostinėje laikinai sustabdomi gatvių remonto darbai. Taip siekiama kuo labiau sumažinti galimas transporto spūstis. Taip pat tikimasi, kad apriboti kelio darbai kiek įmanoma mažiau trukdys vilniečiams keliauti į darbus, ugdymo įstaigas.
„Dar pernai, prieš pasirašant naujas sutartis dėl gatvių remonto, aiškiai numatėme taisykles, kad darbai kiek įmanoma mažiau trukdytų miestiečiams. Darbai buvo atliekami ne piko metu, o vidury dienos, magistralinės gatvės buvo remontuojamos net ir naktimis. Remonto darbų grafikas planuotas taip, kad rugsėjį, vos prasidėjus mokslo metams, kuomet transporto priemonių mieste ženkliai padaugėja, vilniečiams netektų lūkuriuoti dėl remonto darbų kelyje susidariusiose spūstyse. Rugsėjo pabaigoje, kuomet stabilizuosis eismo srautai Vilniuje, darbų vykdymas vėl bus atnaujintas“, – sako Vilniaus mero pavaduotojas Linas Kvedaravičius.
Per vasarą sutvarkyta apie 40 tūkst. kv. m. gatvių ir šaligatvių dangų. Suremontuota didelio pralaidumo Geležinio Vilko, Kareivių gatvių, taip pat Savanorių prospekto bei Minsko plento atkarpos, centrinėje miesto dalyje – Konstitucijos prospekto, T. Kosciuškos, J. Basanavičiaus, Kalvarijų, J. Jasinskio gatvių danga ir prieigos. Atnaujintos pagrindinės Žvėryno gatvės – Kęstučio, A. Mickevičiaus ir Liubarto gatvės.
Pirmas dvi rugsėjo savaites kelių remonto darbai savivaldybės nurodymu bus kiek įmanoma ribojami – nuo pat ketvirtadienio, rugsėjo 1 dienos, iki savaitės pabaigos bus stabdomi asfaltbetonio dangos darbai. Nuo rugsėjo 5 iki 16 dienos nebus vykdomi jokie darbai centrinėje miesto dalyje ir pagrindinėse sostinės gatvėse, išskyrus šalutines. Dar viena išimtis – Vakarinio aplinkkelio III etapo tiesiant paskutinę kelio atkarpą nuo Ozo iki Ukmergės gatvės darbai, Čekoniškių gatvė.
Spūstims mažinti – eismo organizavimo pokyčiai
SĮ „Susisiekimo paslaugos“ specialistų duomenimis, rugsėjį, palyginti su vasara, į sostinės gatves išrieda nuo 40 iki 60 proc. daugiau automobilių. Siekiant suvaldyti išaugusius transporto srautus, dar vasarą 10 naujų sankryžų buvo paženklintos geltonaisiais „koriais“, o 14 sankryžų jis buvo atnaujintas. Visose pažymėtose sankryžose įrengti informaciniai skydai, perspėjantys neblokuoti sankryžos. Informacinėse švieslentėse vairuotojams nuolat siunčiami pranešimai apie saugų eismą ir galimą kelionės trukmę iki artimiausios didelės sankryžos.
Tuo tarpu Eismo valdymo centro specialistai patikrino visos automatizuotos šviesoforų sistemos veikimą – paruoštos specialios eismo reguliavimo ir valdymo programos, užtikrinsiančios didesnį transporto pralaidumą. Taip pat patikrintas šviesoforinės sistemos įrangos veikimas, iš anksto eliminuojant galimus sistemos sutrikimus. Po rugsėjo mėn., nusistovėjus transporto srautams, eismo valdymo sistemos darbo režimas gali būti koreguojamas.
Eismo organizavimas iš esmės pakeistas dalyje sankryžų. Pylimo – Naugarduko – Lydos gatvių sankryžoje atskirti transporto srautai Lydos ir Naugarduko gatvėse, padidintas eismo saugumas. Po rekonstrukcijos Dariaus ir Girėno gatvės – Eišiškių plento sankryžoje pakeistas eismo organizavimas, padidintas transporto srautų laidumas Eišiškių plente, įrengta atskira juosta viešajam transportui, užtikrinant geresnį susisiekimą su oro uostu.
Artimiausiu metu bus atliekami pakeitimai ir didesniam viešojo transporto laidumui. Stoties prieigose, Pylimo – Sodų gatvių sankryžoje, keisis eismo organizavimas. Jis bus keičiamas ir Geležinio Vilko – Gerosios vilties g. sankryžoje, sustiprinant Geležinio Vilko gatvės pralaidumą.
Vilniaus miesto savivaldybės inf.