• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Antradienis, 4 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Aktualijos

Vėl metas keisti padangas: kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai

2025-11-03
Aktualijos, Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
Automobilis

Automobilis | Freepik

Nors padangų pasirinkimas iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti paprastas techninis veiksmas, iš tiesų nuo šio sprendimo priklauso ne tik vairuotojo ir keleivių komfortas, bet ir jų saugumas. Padangos – vienintelis automobilio elementas, tiesiogiai liečiantis kelio dangą, todėl jų kokybė ir tinkamumas sezonui turi tiesioginės įtakos, ar transporto priemonė sustos reikiamu metu ir ar išlaikys stabilumą kelyje. Ekspertai pabrėžia vis dar dažnai pasitaikančią vairuotojų klaidą − siekdami sutaupyti jie daro kompromisus padangų kokybės ir patikimumo sąskaita.  

 

Žalą gali tekti atlyginti patiems

 

Kaip pastebi „Lietuvos draudimo“ transporto žalų skyriaus vadovas Giedrius Petrikas, dažnesni krituliai ir pirmosios plikšalos kasmet tampa rimtu išbandymu vairuotojams.

 

„Ilgametė mūsų patirtis rodo, kad vėlyvą rudenį iškrentantis gausus lietus, pirmasis sniegas, o ypač plikšala kasmet sukelia sumaištį keliuose. Kad pereinamasis laikotarpis į žiemą būtų saugesnis ir sklandesnis, būtina iš anksto pasirūpinti kokybiškomis žieminėmis padangomis ir bendra automobilio technine būkle“, – sako G. Petrikas.

 

Pasak eksperto, vairuotojams privalu žinoti, kad naudojant padangas, kurios nėra pritaikytos šaltajam sezonui arba neatitinka nustatytų kokybės reikalavimų, gali grėsti ne tik piniginė bauda, bet ir privalomosios techninės apžiūros galiojimo panaikinimas.

 

„Tais atvejais, kai netinkamos padangos turėjo įtakos eismo įvykio baigčiai arba buvo jo priežastimi, žala nėra kompensuojama pagal savanorišką kasko draudimą. O civilinio draudimo išlaidas už žalos, kuri buvo padarytam kitam asmeniui, padengimą draudikas turi teisę susigrąžinti iš kaltininko. Be to, jei automobilis po lapkričio 10 d. vis dar eksploatuojamas su vasarinėmis padangomis ar smarkiai nusidėvėjusiu protektoriumi, tokia transporto priemonė laikoma techniškai netvarkinga ir ja važinėti draudžiama“, – komentuoja draudimo bendrovės atstovas.

 

„Tais atvejais, kai netinkamos padangos turėjo įtakos eismo įvykio baigčiai arba buvo jo priežastimi, žala nėra kompensuojama nei pagal privalomąjį draudimą, nei savanorišką kasko draudimą, o atsakomybė tenka pačiam vairuotojui. Be to, jei automobilis po lapkričio 10 d. vis dar eksploatuojamas su vasarinėmis padangomis ar smarkiai nusidėvėjusiu protektoriumi, tokia transporto priemonė laikoma techniškai netvarkinga ir ja važinėti draudžiama“, – komentuoja draudimo bendrovės atstovas.

 

Dažniausiai pasitaikančios klaidos renkantis padangas

 

Eugenijus Marcinkevičius, „Bridgestone“ padangų lengviesiems automobiliams pardavimų vadovas Baltijos šalims pastebi, kad rinkdamiesi padangas lietuviai neretai dar mėgsta įvairiais būdais pataupyti.

 

„Visgi taupymas padangų sąskaita gali atsisukti prieš patį vairuotoją. Nuo padangų tiesiogiai priklauso stabdymo greitis, automobilio valdymas ir skleidžiamas triukšmas, vairavimo komfortas ir svarbiausia – automobilių keliaujančių ir kitų eismo dalyvių saugumas“, – pabrėžia ekspertas.

 

Susidėvėjusių padangų naudojimas yra bene dažniausiai pasitaikanti klaida, o „vieną sezoną dar galėsiu važiuoti“ – pavojingiausias taupymo būdas. Jei žieminių padangų protektoriaus gylis tampa mažesnis nei 3-4 mm, padangos praranda gebėjimą išstumti vandenį. Pasak E. Marcinkevičiaus, to pasekmė būna akivaizdi automobilį stabdant ant šlapios dangos − jis sustoja 10-15 metrų toliau, nei važiuojant ir stabdant automobilį identiškomis sąlygomis su tokiomis pačiomis naujomis padangomis.

 

Universalių padangų pasirinkimas yra kompromisas, kuris tinka ne visiems. „Nors toks padangų pasirinkimas patogumo požiūriu skamba itin patraukliai, vis tik mūsų klimatui jis nėra pats tinkamiausias. Žiemą universalios padangos per daug sukietėja, o vasarą  – suminkštėja, tad tai yra labiau kompromisinis variantas balansuojant tarp patogumo ir saugumo. Bandymų rezultatai rodo, kad universalių padangų stabdymo kelias ant sniego dangos yra 12 metrų ilgesnis, palyginus su žieminėmis padangomis. Tad universalios padangos Lietuvoje geriausiai tinka tiems vairuotojams, kurie važinėja nedaug ir daugiausiai tai daro mieste“, − sako padangų ekspertas.

 

Naudotų padangų įsigijimas. Nuo 30 iki 50 eurų už vieną padangą gali pasirodyti patraukli kaina, kai vienos kokybiškos naujos padangos kaina siekia daugiau nei 100 eurų. Tačiau naudotos padangos, pasak eksperto – tarsi loterijos bilietas, kuris ne visada gali būti laimingas. „Tokios padangos gali turėti plika akimi nepastebimų pažeidimų, būti deformuotos ar jau per senos naudoti. Net jei protektoriaus gylis bus pakankamas, guma gali būti sukietėjusi ir praradusi pirminį gebėjimą sukibti su kelio danga“, – pabrėžia E. Marcinkevičius.

 

Padangų montavimas „garažiukuose“. Ekspertas pastebi, kad vis dar paplitusi praktika, ypač mažesniuose miesteliuose ir regionuose, padangų montavimą patikėti neprofesionaliai dirbančiam ar „garažą turinčiam pažįstamam“. Tačiau jo teigimu, montuojant padangas neturint profesionalios įrangos itin lengva pažeisti ratlankį ar slėgio jutiklį, o netinkamas ratų subalansavimas vairuojant greičiausiai sukels vibraciją, ir dėl to gali išaugti kuro sąnaudos.

 

Padangų pasirinkimas tik pagal kainą. „Internete apstu pasiūlymų įsigyti padangų už itin prieinamą kainą. Visgi padangų testavimai rodo, kad stabdymo kelias ant šlapios kelio dangos su prastos kokybės padangoms gali prailgėti net 8 metrais palyginti su patikimų gamintojų padangomis. O žiemos sąlygomis, kai prisideda ledas ir sniegas, stabdymo kelias bus dar ilgesnis“, – sako E. Marcinkevičius. Jis priduria, kad kokybiškos padangos pasižymi ne tik trumpesniu stabdymo keliu ir saugumu, bet ir mažesniu skleidžiamu garsu, mažesnėmis degalų sąnaudomis, lėtesniu dėvėjimusi ir iki 20-30 proc. ilgesniu tarnavimo laiku.

 

Atnaujinamos tik dvi padangos. Pasak eksperto, kai kurie gyventojai keičia tik priekines padangas, manydami, kad galinės dar kurį laiką gali tarnauti ir toliau. Tačiau toks sprendimas turi įtakos automobilio balansui: stabdant, atliekant posūkį ar lenkimo manevrą slidžiame kelyje galinė ašis slys ir gali apsukti automobilį. Jei visgi pirkėjas pasiryžta pirkti tik dvi naujas padangas, gamintojai rekomenduoja naująsias montuoti būtent automobilio gale.

 

Netinkamas sandėliavimas – tylus padangų kenkėjas. „Padangų nereikėtų laikyti tiesioginėje saulės šviesoje ar drėgnoje patalpoje. Laikomos lauke, ant žemės ar neteisingai sukrautos jos taip pat deformuojasi, gali sukietėti ir prarasti savo savybes. Todėl verta pasinaudoti profesionalia padangų saugojimo paslauga, kuri atsieis kur kas pigiau, nei metais anksčiau keisti visą padangų komplektą. Investicija į ilgesnį padangų tarnavimą yra ir indėlis į tvarumą“, – sako padangų ekspertas.

 

Marcinkevičius priduria, kad dažnai važinėjant apledėjusiais keliais arba užmiestyje, verta rinktis minkšto mišinio žiemines padangas, kurios užtikrina maksimalų sukibimą. Tuo metu miesto sąlygomis ir gerai valomuose keliuose tiks standesnio mišinio žieminės padangos, pasižyminčios lėtesniu dėvėjimusi ir mažesniu riedėjimo pasipriešinimu bei tylesniu važiavimu.

 

„Svarbiausia ne tik padangų tipas, bet ir jų būklė: protektorius turi būti pakankamai gilus ir be išlygų atitinkantis saugumo reikalavimus, o guma nesukietėjusi“, – reziumuoja padangų ekspertas.

Žymos: Automobiliai
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Žirmūnuose – prasidės ilgai laukta šlaito transformacija
Pastangos dėl Vilniaus miškų – išvežta daugiau nei dvidešimt sunkvežimių atliekų
Vilniaus rajone už gyvūnų gerovę kovoja „Zoo Patrulis“
Puoselėjamas Šalčininkų menų mokyklos pastato grožis

Politika

Dešimtys protestuotojų ragino prezidentą neskirti Kauno ministru: politikas susiginčijo su aktyvistais
Lukašenka uždraudė Lenkijoje ir Lietuvoje registruotų sunkvežimių eismą Baltarusijoje
Lietuvoje keičiami Ukrainos karo pabėgėlių leidimai laikinai gyventi
Krito palankus Nausėdos vertinimas: Žemaitaičio reitingas – prasčiausias per devynerius metus

Kultūra

Puoselėjamas Šalčininkų menų mokyklos pastato grožis
Išrinkti Žaliosios sostinės filmų kūrimo iššūkio nugalėtojai
Daugiau nei knygų namai. Vilniaus rajono Centrinei bibliotekai – 85-eri
Vilnius dar stipriau vystys naktinę ekonomiką

Sportas

Antrą kartą aistruolių favoritu išrinktas L. Antalis
Nugalėję kauniečius „Žalgiris“ užsitikrino Europą
„Kibirkštis-TOKS“ be didesnių problemų susitvarkė su Estijos klubu
Vilniaus rajono boksininkai iš Estijos parsivežė 4 aukso medalius

Populiariausi

Vilniaus rajone, įtariama, padegta pirtis: sulaikyti trys įtariamieji

Vilniuje prie daugiabučio rasta negyva mergina

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Susitikimas jaunimo su M (7)

Vilniaus rajono merė susitiko su jaunimu

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Žirmūnuose – prasidės ilgai laukta šlaito transformacija

Žirmūnuose – prasidės ilgai laukta šlaito transformacija

Automobilis

Vėl metas keisti padangas: kokias klaidas dažniausiai daro vairuotojai

Antrą kartą aistruolių favoritu išrinktas L. Antalis

Antrą kartą aistruolių favoritu išrinktas L. Antalis

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022