Stilingas ir dinamiškas, erdvus ir universalus, su visiškai elektrifikuotomis pavaromis – toks yra naujasis Riuselsheimo (Vokietija) automobilių gamintojo kūrinys „Opel Grandland“. Naujajame serijinės gamybos modelyje įkūnyta daugybė dizaino idėjų, kurios pirmą kartą buvo pademonstruotos koncepciniame „Opel Experimental“ automobilyje. Jos apima priekinę kėbulo dalį su šviečiančiu markės logotipu centre ir nuolat šviečiančias „Opel“ raides kėbulo gale.
Elektromobiliams skirta platforma leidžia nuvažiuoti iki maždaug 700 km
Naujos kartos „Grandland“ yra didelis „Opel“ žingsnis pirmyn, siekiant elektromobilius padaryti dar patrauklesnius vartotojams. Tai yra pirmasis markės modelis, sukurtas ant „Stellantis“ grupės naudojamos naujosios „STLA Medium BEV“ elektromobilių platformos.
Naujoji automobilio architektūra leidžia jame montuoti net iki 98 kWh talpos bateriją. Ji kartu su naujos kartos elektros motoru ir energiją taupyti padedančiu šilumos siurbliu suteikia galimybę elektriniam „Grandland“ viena įkrova nuvažiuoti iki maždaug 700 kilometrų (pagal WLTP metodiką).
Gamintojas taip pat pasirūpino, kad sustojimai energijai įkrauti neprailgtų. Viešojoje sparčiojo įkrovimo stotelėje akumuliatorius iki 80 proc. talpos įkraunamas vos per 26 minutes.
Naujausios technologijos ir išmanūs matriciniai LED žibintai
Nauji konstrukcijos pagrindai suteikė dizaineriams laisvę įkūnyti naujas idėjas, tad įspūdinga naujojo „Grandland“ laikysena išryškėja iš pirmo žvilgsnio. Modelio ilgis siekia 4650 mm, plotis – 1905 mm, o aukštis – 1660 mm.
Didingumo visureigiui „Grandland“ suteikia naujausia „Opel“ modeliams būdingo dizaino elementų interpretacija – masyvią erdvinę figūrą primenanti priekinė kėbulo dalis, gamintojo vadinama „3D Vizor“. Šis kėbulo elementas harmoningai dera su jame integruotu šviečiančiu „Opel“ žaibo logotipu. „Edge Light“ technologija padeda jį dar labiau išryškinti.
Naująjį apšviestą logotipą papildo dar viena Riuselsheimo inžinierių sukurta apšvietimo naujovė – vieni pažangiausių pramonėje „Intelli-Lux Pixel Matrix HD“ matriciniai LED žibintai. Šią pirmą kartą gamintojo pristatomą sistemą sudaro 51 200 didelės raiškos šviesos paskirstymo elementų.
Atsižvelgdami į eismo situaciją ir artėjančius objektus, kuriuos aptinka vaizdo kamera, „Intelli-Lux Pixel Matrix HD“ žibintai išjungia šviesos srauto segmentus, galinčius apakinti priešpriešomis važiuojančius vairuotojus, kol su jais prasilenkiama. Naujoji technologija leidžia šį veiksmą atlikti dar tiksliau nei standartiniai „Matrix Light“ žibintai. Kadangi sukuriamas daug ryškesnis bei vienodesnis šviesos raštas, kiti eismo dalyviai nėra akinami, o „Grandland“ vairuotojas visuomet mato gerai apšviestą kelią.
Ilga, 2784 mm siekianti ratų bazė ir stačios bagažinės durys pabrėžia salono ir bagažinės erdvumą. Galinės sėdynės gali būti nulenktos 40:20:40 santykiu, tad krovinių talpa gali siekti iki 1641 litro.
Erdvus salonas su 16 colių ekranu ir AGR sėdynėmis
Dar drąsesni ir labiau išgryninti „Grandland“ salono elementai sukuria šiltą ir jaukią atmosferą. Architektūriniu požiūriu salono elementų išdėstymas pabrėžia horizontalumo temą: nuo prietaisų skydelio iki durelių besitęsiančios linijos sustiprina erdvumo pojūtį, o šiek tiek į vairuotoją pasuktas 16 colių įstrižainės centrinis ekranas ir aukšta centrinė konsolė suteikia sportiškumo įspūdį.
Už vairo esantis platus, elegantiškas visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis pateikia esminę informaciją, leidžiančią vairuotojui sutelkti dėmesį į vairavimo malonumą, o dėl „Intelli-HUD“ projekcinio ekrano nereikia atitraukti akių nuo kelio.
Tęsiant ilgametę tradiciją, salone montuojamos puikią reputaciją pelniusios, daugybe apdovanojimų įvertintos ergonomiškos, AGR sertifikuotos sėdynės. AGR šifruojama kaip „Aktion Gesunder Rücken e. V.“ (vok. „Sveikų nugarų kampanija“). Šia kampanija Vokietijos traumatologus ir kitų medicinos sričių specialistus vienijanti organizacija siekia paskatinti sveikatai palankesnių produktų gamybą.
Naujausios kartos sėdynėse gamintojas pristato dar vieną patogumo funkciją: elektra valdomas šonines atramas. Ši funkcija labai pagerina šoninį komforto reguliavimą dėl dviejų pneumatinių kišenių, esančių sėdynės atlošo šoninėse atramose. Vairuotojo sėdynė taip pat gali turėti masažo ir ventiliavimo funkcijas, o visos interjere esančios medžiagos yra perdirbtos.
Alternatyviosios pavaros ir daugybė pagalbinių vairuotojo sistemų
Kitoms pavaroms pirmenybę teikiantiems vairuotojams „Grandland“ gamintojai taip pat turės ką pasiūlyti iš elektrifikuotų galios sistemų su vidaus degimo varikliais asortimento. Naujasis iš tinklo įkraunamas hibridinis „Grandland Plug-in Hybrid“ neišmesdamas teršalų vien elektros režimu gali nuvažiuoti iki 85 km (pagal WLTP), o „Grandland Hybrid“ su 48 voltų dalinio hibrido sistema ne tik suteikia didžiulį vairavimo malonumą, bet ir leidžia sumažinti degalų sąnaudas bei CO2 emisiją.
Dinamiško ir patogaus vairavimo malonumą užtikrina amortizatoriai, kuriuose įdiegta selektyvaus dažnio slopinimo technologija. Ši unikali technologija sukuria antrą hidraulinę grandinę amortizatoriaus vožtuvo kameroje: ji mechaniškai pritaiko reikalingą amortizavimo jėgą pagal dažnį.
Priklausomai nuo kelio dangos sąlygų ir vairavimo stiliaus, ši sistema padeda išgauti skirtingas amortizavimo charakteristikas, kad būtų užtikrintas komfortiškas važiavimas per aukštųjų dažnių virpesius sukeliančius nelygumus, kaip antai trumpus smūgius sukeliančias trinkeles, šulinių dangčius ir pan. Ši technologija taip pat leidžia puikiai jaustis važiuojant dinamiškai, nes užtikrina geresnį tiesioginį ryšį su keliu esant žemųjų dažnių vibracijoms.
Tarp kitų „Opel“ gamos hierarchijoje aukščiausiai įsitaisiusio SUV modelio privalumų – gausi pagalbos vairuotojų sistemų pasiūla, įskaitant automatinę pastovaus greičio palaikymo sistemą su „Stop & Go“ funkcija, išplėstinį kelio ženklų atpažinimą, išmaniąją greičio pritaikymo funkciją ir stabdymo susidūrimo metu sistemą. Pastaroji padeda išvengti papildomo susidūrimo, jeigu įvyksta avarija. Visos šios sistemos montuojamos jau bazinėje modelio įrangoje.
Papildomai galima užsakyti ir „Intelli-Drive 2.0“ sistemą, kurioje integruota daugybė elektroninių asistentų, tarp kurių ir automatinė eismo juostos keitimo pagalba bei rekomenduojamojo greičio adaptavimo funkcija. Kai tik pasirinkta eismo juosta atsilaisvina, asistentas smulkiais vairavimo judesiais nukreipia „Grandland“ į norimą vietą. Jei vairuotojas patvirtina, rekomenduojamo greičio pritaikymo asistentas sumažina ar padidina automobilio greitį, pasiekus greičio ribojimo zonas arba išvažiavus iš jų.
Drauge su jutikliais „Intelli-Drive 2.0“ naudoja informaciją iš belaidžiu būdu pasiekiamo interneto tinklo. Parkavimą ir manevravimą taip pat palengvina priekyje ir gale įrengti parkavimo pilotai, galinio vaizdo kamera su automatinio nusivalymo funkcija ir 360 laipsnių „Intelli-Vision“ apžvalgos kamera.