• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Sekmadienis, 2 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Transportas

Vis daugiau technologinių funkcijų – labiau padeda ar trukdo vairuoti?

2024-07-10
Transportas
Laikas: 3 min skaitymo
Hyundai Tucson (Gamintojo nuotr.)

Hyundai Tucson (Gamintojo nuotr.)

Šiandien gyvename technologiniais pasiekimais stebinančiame pasaulyje, tačiau rytoj jis bus dar modernesnis, nes progresas – nuolatinis ir nenutrūkstamas procesas. Šią taisyklę galima pritaikyti ir automobiliams. Nors kartais atrodo, kad jų gamintojai jau padarė viską, jie sugeba žengti dar vieną žingsnį pirmyn ir vėl nustebinti pristatydami naujas ar dar labiau patobulintas technologijas. Tačiau kaip jos keičia vairavimą? Ar daugiau funkcijų, išmaniųjų sistemų ir elektroninių pagalbininkų tikrai labiau padeda, o ne trukdo?

Ar įmanoma patobulinti tobulą?

Ar žinote, kad pirmasis automobilis su jutikliniu ekranu buvo pristatytas dar 1986-aisiais? Tokią funkciją turėjo „Buick Riviera“. Bet anuomet ši technologija vairuotojų per daug nesužavėjo. Pagrindinė priežastis – nebuvo tokio poreikio. Visgi šiandien sunku įsivaizduoti modernų automobilį, kuris neturi lietimui jautraus ekrano. Kas nutiko, kad tai, kas buvo nereikalinga, šiandien tapo būtinybe?

Dėl to būtų galima „apkaltinti“ išmaniuosius telefonus. Būtent išorinės technologijos, kurios pakeitė kasdienybę, privertė į jas atsižvelgti ir automobilių gamintojus. Kai 1986-aisiais „Buick“ pristatė jutiklinį ekraną, nebuvo kitų įrenginių, kuriems reikėtų tokio dalyko. Paprastai kalbant, savaime toks ekranas nebuvo praktiškas. Tačiau šiandien, kai iš rankų beveik nepaleidžiame išmaniojo telefono, norime, kad jo funkcionalumas persikeltų ir į kitus daiktus, pavyzdžiui, automobilius, be kurių taip pat neįsivaizduojame savo kasdienybės.

Tam, kad automobilio ir išmaniojo telefono sąsaja būtų dar efektyvesnė, atsirado „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ programėlės, kurios leidžia automobilio multimedijos ekraną paversti integruotu išmaniuoju telefonu ir atkartoti jo funkcionalumą. Iš pradžių telefonus su automobiliu jungėme laidu, vėliau atsirado dar tobulesnė galimybė naudotis belaide sąsaja. Ar galima žengti dar toliau?

Atrodo, kad galima, ir tai demonstruoja Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“. Pavyzdžiui, atnaujintas modelis „Tucson“ nuo šiol turi 8 colių įstrižainės jutiklinį ekraną, prie kurio vienu metu galima prijungti jau du išmaniuosius telefonus. Bet ar tai tikrai praktiška ir reikalinga funkcija? Automobilių apžvalgininkas ir konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Justas Lengvinas mano, kad tokia funkcija turėtų tapti nauju rinkos standartu.

„Galiu pateikti pavyzdį iš asmeninės patirties, kai tai yra ypač praktiška. Pavyzdžiui, aš naudoju du išmaniuosius telefonus: vieną asmeninį ir vieną darbinį. Labai norėčiau turėti galimybę prie automobilio prijungti juos abu, nes dabar turiu rinktis. Kitas pavyzdys: vairuotojas prijungęs savo telefoną prie transporto priemonės gali skambinti, o keleivis prijungęs savąjį – klausytis muzikos ar gauti navigacijos nuorodas. Regis, tai nedidelis patobulinimas, bet jis tikrai naudingas“, – tokios sistemos panaudojimo pavyzdžius pateikia J. Lengvinas.

Atnaujinto Hyundai Tucson interjeras (Gamintojo nuotr.)
Atnaujintas Hyundai Tucson (Gamintojo nuotr.)
Justas Lengvinas (Vytauto Pilkausko nuotr.)

Daugiau autonomiškumo – daugiau saugumo

Kita sritis, kurioje pastaruoju metu pastebimas ryškus progresas ir kuri neatsiejama nuo automobilių naudojimo kasdienybės, – saugumas. Kaip pastebi J. Lengvinas, pasyvusis saugumas pasiekęs ganėtinai aukštą lygį, todėl modernias technologijas pasitelkiantys gamintojai vis daugiau dėmesio skiria aktyviosioms sistemoms, kurios apskritai gali užkirsti kelią eismo įvykiui ir didina važiavimo komfortą.

Pavyzdžiui, aktyvioji nukrypimo nuo važiavimo juostos, autonominė stabdymo, aklosios zonos ar adaptyvioji greičio palaikymo sistemos, kurios naudoja kameras, radarus ir kitus jutiklius, būtent ir yra skirtos tam, kad padėtų vairuotojams išvengti sudėtingų bei pavojingų situacijų. Skeptikai teigia, kad tokios sistemos silpnina vairuotojų koncentraciją ir įgūdžius, tačiau J. Lengvinas į visa tai žvelgia iš kitos perspektyvos.

„Vairavimas man yra didelis džiaugsmas ir vienas didžiausių malonumų, tačiau per kasdienes keliones aš naudoju adaptyviąją greičio palaikymo ar aktyviąją juostos palaikymo sistemas. Jos tikrai padeda, leidžia nebūti tokiam įsitempusiam, mažina nuovargį. Kai vairuoji malonumui, tai yra viena, o kai vairuoji kasdieniais reikalais, galvoji apie darbą, nori daugiau atsipalaiduoti, patirti mažiau streso.

Tiems, kurie sako, kad tokios sistemos atitraukia vairuotojo dėmesį, galiu pateikti asmeninį pavyzdį. Kartą teko vykti į Estijoje esančią Pernu lenktynių trasą su automobiliu, kuris tokių sistemų neturi, ir tokiu, kuris jas turi. Važiuojant su pastaruoju, kelionė gerokai mažiau išvargino ir namo grįžau žvalesnis. Todėl kasdienių kelionių metu jos yra naudingos ir reikalingos“, – mano J. Lengvinas.

Gamintojai taip pat stengiasi žengti dar vieną žingsnį į priekį ir dar labiau pagerinti tokių sistemų efektyvumą. Pavyzdžiui, atnaujintas „Hyundai Tucson“ turi ne tik tokias sistemas, bet ir V2V (angl. Vehicle to Vehicle) funkciją, kuri leidžia automobiliams bendrauti ir keistis duomenimis. Tokios sistemos dar labiau priartina mašinas prie savivaldžio vairavimo. Bet ar jos gali pakeisti žmogų?

„Pagrindinis tokios sistemos privalumas tas, kad automobiliai žino vienas kito veiksmus, todėl gali atitinkamai reaguoti į situaciją. Tai apskritai gali sumažinti eismo įvykių riziką iki minimumo. Bet yra vienas svarbus momentas – ar ateityje gamintojai sukurs bendrą duomenų bazę, bendrą standartą, kuris užtikrins efektyvų ir kokybišką tokių sistemų veikimą? Jei taip, autonomiškumas žengs dar toliau“, – prognozuoja automobilių apžvalgininkas.

Nors šiandien gyvename aukščiausią technologinį tašką pasiekusiame pasaulyje, rytoj žengsime dar vieną žingsnį tobulumo link, kurio ribų – nėra. Automobilių gamintojai stebins naujomis junglumo galimybėmis, stengsis išnaudoti moderniausias technologijas, duomenų apdorojimo ir apsikeitimo galimybes, kad dar labiau padidintų saugumo lygį. Todėl galima prognozuoti, kad artimiausiu metu būtent šios sritys sulauks dar daugiau dėmesio ir pateiks naujovių.

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Vilniaus rajono boksininkai iš Estijos parsivežė 4 aukso medalius
Vilniaus rajone nuo šiol lengvai raskite artimųjų amžinojo poilsio vietas
Vilniuje Lvivo, Kalvarijų bei Ozo gatvėse bus tvarkomi želdynai
Visų šventųjų išvakarėse pagerbtas iškilių asmenybių atminimas

Politika

Lietuvoje keičiami Ukrainos karo pabėgėlių leidimai laikinai gyventi
Krito palankus Nausėdos vertinimas: Žemaitaičio reitingas – prasčiausias per devynerius metus
Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų – už „Ignitis grupės“ nacionalizavimą
Didžiausias protestas prie VMVT: ar teisingumo svarstyklės pakrypo į pinigų, o ne paršelių pusę?

Kultūra

Išrinkti Žaliosios sostinės filmų kūrimo iššūkio nugalėtojai
Daugiau nei knygų namai. Vilniaus rajono Centrinei bibliotekai – 85-eri
Vilnius dar stipriau vystys naktinę ekonomiką
Trakų kultūros ir meno centras atšventė 40-metį

Sportas

Vilniaus rajono boksininkai iš Estijos parsivežė 4 aukso medalius
Sėkmingas Modesto Dirsės startas Frankfurto maratone
„Lemon Gym“ atidarė moderniausią tinklo sporto klubą Vilniaus „Akropolyje“
Juodšilių kroso bėgikai nepabūgo rudeniško lietaus

Populiariausi

Vilniaus rajone, įtariama, padegta pirtis: sulaikyti trys įtariamieji

Vilniuje prie daugiabučio rasta negyva mergina

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Jaunieji mokslininkai kviečia į renginį „Mokslo tinklai – tiltai“: kai mokslas tampa artimas kiekvienam

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Kokia gėlė esate pagal horoskopą?

Susitikimas jaunimo su M (7)

Vilniaus rajono merė susitiko su jaunimu

SKELBIMAS APIE NUMATOMĄ ŽEMĖS SKLYPŲ RIBŲ ŽENKLINIMĄ

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS APIE PARENGTĄ TERITORIJŲ PLANAVIMO DOKUMENTĄ IR GALIMYBĘ TEIKTI PASIŪLYMUS

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Vilniaus rajonas – konkurse „Išmanus miestas 9“

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Vilniaus rajono boksininkai iš Estijos parsivežė 4 aukso medalius

Vilniaus rajono boksininkai iš Estijos parsivežė 4 aukso medalius

Vėlinių savaitgalis bus kontrastingas: rudens saulę keis lietus ir dargana

Vėlinių savaitgalis bus kontrastingas: rudens saulę keis lietus ir dargana

Vilniaus rajone nuo šiol lengvai raskite artimųjų amžinojo poilsio vietas

Vilniaus rajone nuo šiol lengvai raskite artimųjų amžinojo poilsio vietas

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022