„Ateities inžinerija“ – Vilniaus Gedimino technikos universiteto nuotolinio ugdymo platforma, kuri supažindina mokinius su įvairiomis šiuolaikinės inžinerijos sritimis, leidžia jiems išbandyti savo jėgas, atliekant kūrybinį arba tiriamąjį projektinį darbą, vienoje iš 20 AI ugdymo tematikų. Per penkerius veiklos metus AI platformoje dalyvaujantys 7–12 klasių mokiniai iš daugiau kaip 70 mokyklų atliko beveik 500 projektinių darbų.
Šių metų birželio 2d. vyko (VILNIUS TECH) „Ateities inžinerija“ (AI) 6–ojo sezono baigiamasis renginys – pavasario sesija, kurioje savo atliktus darbus pristatė daugiau kaip 200 komandų iš 42 mokyklų. Renginyje, be savivaldybių atstovų, dalyvavo svečių iš Lietuvos Respublikos Seimo, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir kitų švietimo institucijų, kurie susipažino su atliktais darbais.
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija 2021 m. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VILNIUS TECH ir sėkmingai įsitraukė į platformos naudojimą bei projektinių darbų paruošimus. Šiais mokslo metais buvo parengti 9 projektiniai darbai tokiomis temomis, kaip: „Filmo kūrimas mobiliuoju įrenginiu“, „Investavimas Luminor Trade aplinkoje“, „Verslo plano rengimas Canvas metodu“, „Biomedicinos inžinerija“. Projektus rengė 7 – GIV kl. mokinių komandos.
Apdovanojimus gavo:
- už filmo prodiusavimą „Šalčininkų rajono vietos, kurias verta aplankyti“ (GIIa kl. mokinės: Aneta Kočan, Arina Bagdiunaitė, Patrycja Miloš; mokytojos Liudmila Kuklienė, Jovita Boguševič)
- už filmo montavimą „Naujokė“ (7a kl. mokinės: Anželika Saniuk, Dominika Mulmo, Alina Apanel, Patricija Dovliaševič, Patricija Kolobanova, Evelina Rympo, Emilija Bandalevičiūtė; mokytojos: Julija Ignatovskaja, Elvyra Misevičienė)
- 2 vietą „Investuojame praktiškai Luminor Trade aplinkoje“ (GIIIa kl. mokiniai: Emilija Šimelevič, Adrian Valickis; mokytoja: Jelena Latvienė)
- 2 vietą „Mono Bags“ (GIIa kl. mokinė Agnė Marinovskyė; mokytoja: Jelena Latvienė).
Dalyvavimas nuotolinio ugdymo platformoje leidžia mokiniams dar gimnazijos suole ugdyti savo praktinius gebėjimus šiuolaikinių technologijų srityje – sukurti multimedijos filmuką, roboto prototipą, išmokti kurti verslo planą ir investuoti. Dalyvaudami projektinių darbų konkurse, mokiniai skatinami kurti naujoves, kurios būtų naudingos ne tik gimnazijai, bet ir visuomenei, verslui ir, žinoma, patiems projektinių darbų autoriams.
Šalčininkų J. Sniadeckio gimnazijos karjeros specialistė
Jelena Latvienė