Šiandien Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai paskelbus, kad valstybiniai brandos egzaminai šiemet prasidės birželio 7 dieną arba dviem savaitėmis anksčiau nei pernai, Vilniaus miesto savivaldybė sveikina šį sprendimą ir kviečia susitelkti vardan abiturientų – ieškoti papildomų būdų, kaip padėti moksleiviams tinkamai laiku pasiruošti. Būtinybę tą padaryti rodo Vilniaus švietimo pažangos centro atlikta apklausa, kuri atskleidė, kad beveik dviem trečdaliams abiturientų trūksta informacijos, kaip sėkmingai ruoštis egzaminams.
„Sveikinu tokį ministerijos žingsnį. Tvirtas egzaminų datos žinojimas padeda planuoti pasirengimą ir taip mažinti nerimo lygį, o stojantiems į užsienio universitetus yra tiesiog būtina egzamino rezultatus gauti laiku. Kai aplink tiek nežinomybės, labai svarbu konkretumas ir tikslumas bent ten, kur tai įmanoma. Mokiniams, kurie ypač nerimauja, tai padėtų”, – pabrėžė Vilniaus miesto mero pavaduotojas Tomas Gulbinas.
Praėjusią savaitę, Vilniaus švietimo pažangos centras organizavo diskusijų ciklą „COVID-19 pamokos ateities mokyklai” su Vilniaus miesto bendrojo ugdymo įstaigų vadovais, tėvais bei pačiais moksleiviais. Diskusijos metu buvo aptarta ne tik abiturientų apklausa, bet ir suformuluoti konkretūs siūlymai, kaip padėti abiturientams per artimiausius mėnesius. Tarp jų – organizuoti matematikos bandomąjį egzaminą mokiniams, kuriuo mokiniai nusistatytų savo pasiekimų lygį, ir jo pagrindu galėtų gauti individualizuotas konsultacijas pasirengti valstybiniam egzaminui.
„Diskusijos metu, pavyko sutarti ir tai, kad šiuo metu reikia optimizuoti ugdymo krūvį.
abiturientams t. y. daugiausiai dėmesio ir laiko skirti tiems dalykams, iš kurių mokinys laikys egzaminą, šalutinių pamokų krūvį, užduotis – atpalaiduojant. Taip pat svarbu organizuoti papildomas konsultacijas mokytojams apie egzaminų vertinimą, kad jie mokiniams galėtų perteikti, kas svarbu laikant egzaminą, į kokias detales atkreipti dėmesį”, – pastebi diskusijoje dalyvavusi Administracijos direktoriaus pavaduotoja Marija Vyšniauskaitė.
Abiturientai taip pat išreiškė norą gauti daugiau papildomų konsultacijų, kurios kiekvienam individualiai padėtų papildomai ruoštis jo laikomam egzaminui. Trūksta ir aiškumo pateikiant informaciją bei sistemiškumo – visos datos, nuorodos į papildomas pasiruošimo priemones ir pan. turėtų atsirasti vienoje patogioje platformoje.
Vilniaus švietimo pažangos centro (VŠPC) komandos dr. Prano Gudyno, Jūratės Litvinaitės ir Genovaitės Kynės atliktame tyrime apie abiturientų pasirengimą egzaminams nuotolinio mokymo(si) sąlygomis nustatyta, kad didžiausi iššūkiai abiturientams yra gerokai padidėjęs mokymosi krūvis, mokymosi ir bendravimo kartu su mokytojais ir bendramoksliais stoka, didelis psichologinis nuovargis, neužtikrintumas ir įsitikinimas, kad nesiseka ruoštis brandos egzaminams, nes labai trūksta mokymosi grįžtamojo ryšio. Tyrimas vyko nuo sausio 29 iki vasario 10 d. ir jame dalyvavo beveik 1000 Vilniaus miesto abiturientų.
Vilniaus miesto savivaldybė