Vilnius sparčiai auga, o kartu su juo – nauja mokinių karta, kurią turės pasitikti šiuolaikinės mokyklos. Siekiant kurti ateities ugdymo įstaigas, kuriose skatinamas vaikų kūrybiškumas ir savarankiškumas, Vilniaus miesto savivaldybė organizuoja forumą „Vilniaus ateities mokykla – kokia ji?”, kurio metu kviečia pasikalbėti apie tai, kaip užtikrinti motyvuojančią aplinką ir aukščiausios kokybės ugdymą sostinės vaikams.
Vilnius išsiskiria didžiausiu mokinių skaičiumi Lietuvoje (64 tūkst.), t. y. čia mokosi ketvirtadalis visos šalies vaikų. Miesto savivaldybės atlikta analizė rodo, kad iki 2025 m. šis skaičius padidės maždaug 20 proc. ir sieks mažiausiai 78 tūkst. Kadangi esamos mokyklos yra perpildytos, o kai kurios veikia 200 proc. pajėgumu, savivaldybė nieko nelaukusi ėmėsi kurti naujas ugdymo įstaigas jau dabar.
Iki 2025 m. Vilniuje bus atidarytos 8 naujos ugdymo įstaigos: Pavilnyje, Antakalnyje, Verkiuose, Bajoruose, Tarandėje, Perkūnkiemyje ir Pilaitėje, kurioms reikės skirti 106 mln. eurų. Ir tai tik dalis visos planuojamos ugdymo įstaigų pertvarkos.
„Vilnius ne tik traukia atvykstančius iš kitų miestų, pastaruoju metu daugėja ir grįžtančių lietuvių bei emigrantų iš kitų šalių. Jei šiandien nepradėsime galvoti, kaip atliepti augančio miesto švietimo poreikius – greitai vaikus teks mokyti perpildytose klasėse, galvoti apie mokymąsi keliomis pamainomis, bus daugiau pavargusių mokytojų ir mažiau individualaus dėmesio kiekvienam vaikui. Reikia suprasti, kad švietime pokyčiai nevyksta greitai – pastatyti mokyklą nuo nulio trunka mažiausiai tris metus. Todėl jau planuodami būsimą rajoną, turime lygiagrečiai pradėti ir naujų ugdymo įstaigų statybas”, – sako Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Marija Vyšniauskaitė.
Be minimų mokyklų atidarymo Vilniaus miesto savivaldybė taip pat siekia užtikrinti įkvepiančią aplinką ir aukščiausios kokybės turinį moksleiviams.
„Ne sienos švietime yra svarbiausios ir tą puikiai parodė pandemija, tačiau tinkamai išnaudotos – jos taip pat gali skatinti vaiko smalsumą, motyvaciją ir gerą savijautą. Norime, kad mokyklų ir darželių Vilniuje ne tik netrūktų, bet jie būtų kokybiški viskuo – pradedant mokyklos sienomis ir baigiant į ateitį orientuotomis pamokomis bei geru psichologiniu mikroklimatu”, – teigia M. Vyšniauskaitė ir priduria, kad būtent dėl šios priežasties kuriant ateities mokyklą būtina įsiklausyti į vaikų, mokytojų, švietimo ekspertų, architektų, kūrybininkų ir Vilniaus savivaldybės partnerių nuomonę bei lūkesčius.
Vilniaus miesto savivaldybės organizuojamame forume-diskusijoje „Vilniaus ateities mokykla: kokia ji?” kiekvienas galės užduoti savo klausimus ir kartu su pašnekovais diskutuoti apie mokytojų pasirengimą, mokyklos aplinkos svarbą, augantį moksleivių skaičių Vilniuje, mokyklų tinklo plėtrą, moksleivių ir tėvų lūkesčius ateities mokyklai, ugdymo procesui bei pandemijos paskatintus pokyčius.
Diskusijoje ypač laukiamas būsimų mokinių tėvų, kurie kuria savo vaikų ateitį, ieškodami jiems visko, kas geriausia, įsitraukimas.
Diskusijos metu savo mintimis dalinsis Vilniaus miesto savivaldybės meras Remigijus Šimašius, švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė, Seimo narė, Švietimo ir mokslo komiteto narė Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, Seimo narė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Pilaitės bendruomenės tėvų atstovas Paulius Jakutavičius, VU Filosofijos fakulteto profesorius, vienas iš edukacinės platformos „Kūrybingumo mokykla” įkūrėjų ir dėstytojų Kristupas Sabolius ir Vilniaus miesto savivaldybės jaunimo reikalų tarybos narys Lukas Eigėlis. Diskusiją ves Dovilė Filmanavičiūtė.
Renginys vyks birželio 16 d. (trečiadienį) 16:30 val. Lukiškių aikštėje. Negalintys dalyvauti gyvai kviečiami stebėti tiesioginę transliaciją portale „15min”.
Vilniaus miesto savivaldybė