Siekdama vilniečiams dar efektyviau teikti informaciją civilinės saugos klausimais, Vilniaus miesto savivaldybė sukūrė atskirą telefono liniją – 19101. Paskambinę nurodytu telefono numeriu, gyventojai galės užduoti jiems rūpimus klausimus, konsultacijos bus teikiamos savivaldybės darbo metu.
„Žinojimas padeda išlikti ramiems ištikus kritinei situacijai, todėl rūpinamės, kad visi vilniečiai kuo efektyviau galėtų gauti atsakymus į jiems rūpimus klausimus. Paskambinus bus galima gauti atsakymus į rūpimus klausimus, aptarti galimas situacijas, iškart pasitikslinti, jeigu kas nors bus neaišku. Jei savivaldybės darbuotojas negalės atsakyti į užduotą klausimą, gyventojo nepaliksime nežinioje – tokiu atveju nukreipsime, kas galėtų suteikti išsamų atsakymą“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Savivaldybės darbuotojai konsultacijas teiks remdamiesi Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (PAGD) bei Krašto apsaugos ministerijos (KAM) teikiama informacija. Emocinės paramos teikimo klausimais savivaldybė konsultavosi su Lietuvos Raudonojo Kryžiaus specialistais.
„Sveikiname ir džiaugiamės tokia Vilniaus miesto savivaldybės iniciatyva. Iš savo patirties, trumpojo humanitarinės pagalbos numerio 111 veiklos, galime pasakyti, kad žmonėms rūpi su saugumu susiję klausimai. Skambučiai, kurių sulaukiame, yra ne tik pagalbos prašymai ištikus krizei, bet ir prašymai suteikti reikalingą informaciją. Dėl šiuo metu esamos geopolitinės situacijos ir didžiulio informacinio triukšmo žmonės jaučia nerimą, o žinojimas, patikima informacija, konkretūs atsakymai į stresą keliančius klausimus, tikrai padeda miegoti ramiau“, – teigia Lietuvos Raudonojo Kryžiaus vadovė Ingrida Damulienė.
Pokalbių temos bus registruojamos, siekiant išskirti vilniečiams labiausiai rūpimus klausimus. Atidžiai stebint ir analizuojant situaciją bus imamasi papildomų priemonių stiprinti civilinės saugos žinias.
„Informacinis rūkas, tyčinė dezinformacija bei didelis gyventojų nerimas yra pagrindinės neracionalių veiksmų, sukeliančių chaosą ekstremalios situacijos metu, priežastys. Ukrainos ir kitų valstybių krauju parašytos pamokos mums sako, kad tiesioginis, aiškus, konkretus bendravimas su informaciją teikiančiu žmogumi palengvina kritinės padėties suvaldymą, o svarbiausia – nuramina žmogų ir padeda jam bei jo artimiesiems saugiau išgyventi netikėtus įvykius, susidoroti su tokiais atvejais itin psichinę įtampą keliančiu stresu“, – komentuoja gynybos ir saugumo ekspertas Aurimas Navys.
Konsultacijos bus teikiamos savivaldybės darbo metu – pirmadieniais–ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 15.45 val. Nelaimės atveju 19101 veiktų kaip karštoji linija, kuria būtų teikiama aktualiausia informacija, susijusi su ekstremaliąja situacija.
Trumpajam numeriui yra taikomi operatorių nustatyti įkainiai. Skambučių kainos nustatymas nėra Savivaldybės reguliavimo objektas, ją nustato ryšio operatoriai. Ilgasis linijos numeris – +37052049604.
Civilinės saugos skambučių linija yra Vilniaus gynybos politikos plano dalis. Įgyvendinant su švietimu susijusią plano dalį, gyventojų pašto dėžutes jau pasiekia fiziniai informaciniai leidiniai, parengti bendradarbiaujant su KAM, kuriamas saugumo klausimų testas, kartu su LRT ir „Laisvės TV“ pradėtas laidų ciklas „Planas dienai X“.
PAGD teikiama informacija yra viešai prieinama lt72.lt interneto puslapyje. KAM savo rekomendacijas pateikia informaciniame leidinyje „Jei krizė arba karas: kaip elgtis“. Civilinės saugos planai, rekomendacijos, mokomoji medžiaga ir kita vilniečiams aktuali informacija yra skelbiama https://vilnius.lt/saugumas/.