Šiandien Vilniaus meras Remigijus Šimašius apžiūrėjo svarbiausią pastarojo meto kelių infrastruktūros objektą sostinėje – Vilniaus Vakarinio aplinkkelio trečiojo etapo statybvietę. Matant per pastaruosius metus padarytą statybų pažangą, galima drąsiai tvirtinti, kad Vilniaus Vakarinio aplinkkelio III etapu važiuosime jau šiemet.
„Šiandien Vilniaus vakarinis aplinkkelis yra tas objektas, kurio labiausiai laukia vilniečiai. Užbaigus aplinkkelio darbus, turėtų ženkliai pagerėti susisiekimas Vilniaus mieste. Esu dėkingas aplinkkelio statytojams, kurie negaili jėgų ir laiko, dirba keliomis pamainomis, dieną ir naktį, kad miestiečiai pradėtų naudotis visu aplinkkeliu dar šiemet“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Šiuo metu aplinkkelio statybvietėje kartu su partneriais dirbanti bendrovė „Kauno tiltai“ laikosi numatyto darbų grafiko, o svarbiausių objektų statyba jį lenkia 3 mėnesiais. Projekto III etape yra tiesiama gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės iki Ukmergės gatvės, šiame etape bus nutiesta 5,4 km ilgio greito eismo kelio, pastatyti 6 viadukai ir vienas pėsčiųjų tiltas. Iki vasaros pabaigos planuojama pastatyti Ukmergės g. šiaurinės jungties viaduką. Šiuo metu jau beveik baigiamas statyti pėsčiųjų viadukas ties Gineitiškių gyvenamųjų namų kvartalu. Iki rudens taip pat bus užbaigtas ir Rygos gatvės viadukas. Jau atlikta beveik 90 proc. inžinerinių tinklų darbų. Vienai svarbiausių Vilniaus struktūrinių gatvių (A1) bus panaudota 178 tūkst. kv. m. asfaltbetonio dangos.
„Darbų pabaigos laukia visi Vilniaus gyventojai bei tranzitu per šalies sostinę vykstantieji, nes visiškai užbaigus svarbų projektą lengviau atsikvėps kasdien laiką gaištantieji eismo spūstyse. Dar šiais metais paleidus eismą aplinkkeliu, pagerės ne tik susisiekimas su miegamaisiais Vilniaus rajonais, bet ir tranzitinio eismo sąlygos. Dėlto, sostinėje mažės ir oro tarša“, – sako Aldas Rusevičius, AB „Kauno tiltai“ generalinis direktorius.
Užbaigus Vakarinio miesto aplinkkelio III etapą ir pagrindinius įvadus į miesto magistralinių gatvių tinklą (Šiaurinę ir kitas), integruotu tarptautiniu transporto koridoriumi šiaurinėje miesto dalyje per parą nuolat važiuos apie 65 tūkst. žmonių: apie 45 tūkst. miestiečių ir apie 20 tūkst. tranzitu keliaujančių į užmiestį. Paros transporto srautas sieks iki 33 tūkst. automobilių (arba 2500 aut./h).
Šis aplinkkelio etapas itin svarbus daugumai gyvenančių Šiaurės vakariniuose rajonuose: Viršuliškėse, Justiniškėse, Pašilaičiuose, Fabijoniškėse, kurių čia įsikūrę apie 110 tūkst. Užbaigus trečiąjį Vakarinio aplinkkelio etapą, jame iki 50 proc. sumažės transporto srautai ir pagerės eismo saugumas Laisvės pr. Justiniškių ir Ukmergės gatvėse, kuriose nebeliks tranzitinio eismo, bus atlaisvinta važiuojamoji gatvių dalis, skirta viešajam transportui.
Europos Komisijos nepriklausomas ekspertas (JASPERS) įvertino projekto „Transeuropinio tinklo jungtis – Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio III etapas“ paraišką Europos Sąjungos investicijoms gauti. Vakar Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pasirašė įsakymą, kuriuo Vilniaus vakarinio aplinkkelio III etapui skiriamas 84,06 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų finansavimas. Dar 21 mln. Eur projektui skiria savivaldybė.
Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje eismas bus paleistas dar šiemet, trimis mėnesiais anksčiau, negu buvo planuota.
Įdomūs faktai ir skaičiai:
Inžinerinių tinklų darbų yra atlikta 88%. Liko pakloti apie 80 metrų pagrindinės lietaus trasos. Šie darbai turėtų būti baigti atlikus 110 kV linijos stulpų iškėlimo darbus, kuriuos planuojama užbaigti jau netrukus.
Beveik baigti 110 kV linijos rekonstrukcijos darbai. Liko atlikti tik 10 proc. projekte numatytų darbų. Pagal planą 110 kv linijos perjungimas suplanuotas baigti per vasarą.
Bendroji projekto statistika:
Gatvės įrengimui bus panaudota 178 000 kvadratinių metrų asfaltbetonio dangos;
Iš viso bus įrengta 1260 gatvių, viadukų ir pėsčiųjų tilto apšvietimui skirtų šviestuvų;
Numatyta sumontuoti 902 apšvietimo atramas;
Gatvėje atsiras 587 kelio ženklai;
Lietaus nuotekų tinklui įrengti bus paklota beveik 15 km vamzdžių;
Aplinkkelio trasoje bus įrengta beveik 14 km metalinių atitvarų;
Rekonstruojant elektros liniją bus nutiesta beveik 20 km aukštos įtampos požeminių kabelių.
Vilniaus miesto savivaldybės informacija