• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Šeštadienis, 12 liepos 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Žinios

Valstybinės reikšmės keliuose 90 proc. pėsčiųjų perėjų yra nesaugios – bus sutvarkytos per trejus metus

2018-08-26
Žinios
Laikas: 3 min skaitymo

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) duomenimis, valstybinės reikšmės keliuose 1721 pėsčiųjų perėja iš 1949 yra nesaugi. Per 2018–2021 metus šalies keliuose bus sutvarkytos visos nesaugios pėsčiųjų perėjos. Šių perėjų rekonstrukcijai ir atnaujinimui numatoma skirti daugiau nei 10 mln. eurų.

„Pirmą kartą Lietuvoje buvo kompleksiškai įvertinta visų pėsčiųjų perėjų būklė valstybinės reikšmės keliuose. LAKD atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad beveik 90 proc. pėsčiųjų perėjų yra nepakankamai saugios ir kelia grėsmę pažeidžiamiausiems eismo dalyviams – pėstiesiems. Kadangi didelė dalis pėsčiųjų nukenčia būtent perėjose, per trejus metus šalies keliuose nesaugių perėjų neliks“, – teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Įvertinus pėsčiųjų perėjas valstybinės reikšmės keliuose nustatyta, kad beveik 95 proc. perėjų nėra apšviestos kryptiniu apšvietimu, 29 proc. perėjų neturi iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos, todėl pėstiesiems tenka pereiti platesnę kaip 8,5 m važiuojamąją kelio dalį. Beveik 20 proc. perėjų neturi šaligatvių, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takų, 18 proc. perėjų ruože apskritai nėra jokio apšvietimo, jose neužtikrinamas tinkamas matomumas. Daugiau nei 10 proc. perėjų neturi iškiliosios saugos salelės ar skiriamosios juostos, nors pėstiesiems tenka pereiti daugiau kaip dvi eismo juostas.

Nesaugių perėjų sutvarkymo ir atnaujinimo eilė sudaryta atsižvelgiant į gyventojų skaičių, tenkantį 100 m ilgio valstybinės reikšmės kelio ruožui, vidutinį metinį paros eismo intensyvumą, įskaitinius eismo įvykius, kuriuose nukentėjo pėstieji ir dviratininkais, perėjų apšvietimą, taip pat įvertinus, ar tomis perėjomis gyventojai naudojasi eidami į netoliese esančias mokyklas, ligonines ar kitas įstaigas.

Dalis pėsčiųjų perėjų bus rekonstruojamos, kita dalis, vadovaujantis saugaus eismo praktika užsienyje, – naikinamos. „Pėsčiųjų perėjos bus naikinamos mažai urbanizuotose vietose, užmiesčio teritorijose, taip pat ten, kur leistinas važiavimo greitis yra didesnis nei 50 km/val. arba nėra įrengta pėsčiųjų ir dviračių takų infrastruktūra“, – teigia laikinai LAKD direktoriaus pareigas einantis Vitalijus Andrejevas.

Tankiai apgyvendintuose kelių ruožuose pėsčiųjų perėjos bus rekonstruotos. „Visose pėsčiųjų perėjose bus įrengtas kryptinis apšvietimas, pagal poreikį greičio mažinimo kalneliai, salelės, susiaurinimai, taip pat saugūs ir patogūs priėjimai iki pėsčiųjų perėjų, kai kuriais atvejais perėjos bus perkeliamos į saugesnę vietą“, – sako V. Andrejevas.

Nesaugios pėsčiųjų perėjos bus sutvarkytos arba panaikintos per trejus metus. Per 2018–2019 metus planuojama sutvarkyti apie 700 pėsčiųjų perėjų, per 2020 ir 2021 metus – dar po 500 pėsčiųjų perėjų.

Susisiekimo ministras R. Masiulis taip pat ragina šalies savivaldybes imtis priemonių užtikrinti pėsčiųjų perėjų saugumą savivaldybėms priklausančiose gatvėse ir keliuose. Kelių ir transporto tyrimo instituto duomenimis, šalies miestuose neretai pėsčiųjų perėjos įrengiamos per aukštos kategorijos gatvėse, kuriose yra per didelis važiavimo greitis (daugiau nei 50 km/val.), pavyzdžiui, Vilniaus miesto Geležinio Vilko g., Pilaitės pr., Kauno miesto Jonavos g. Taikos pr., Klaipėdos miesto Baltijos pr. Perėjos įrengtos be saugos salelių, nors jos kerta daugiau kaip dvi eismo juostas arba ilgesnę nei 8,5 km pločio važiuojamąją dalį. Pėsčiųjų perėjos neretai būna įrengtos žemiausios kategorijos gatvėse, daugiabučių namų kiemuose, senamiesčiuose, kur važiavimo greitis yra nedidelis, todėl poreikio jas įrengti nėra. Dalis pėsčiųjų perėjų miestuose neturi prieigų, jose nėra nei šaligatvių, nei pėsčiųjų takų, jos nėra tinkamai apšviestos arba apskritai neturi jokio apšvietimo.

Su pėsčiųjų perėjų, kurias planuojama sutvarkyti 2018–2021 metais, sąrašu galite susipažinti LAKD interneto svetainėje

Susisiekimo ministerija

 

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Gaisras Vilkiškių dvare: įvykio aplinkybės tiriamos
Už pasikėsinimą nužudyti ir neteisėtą disponavimą sprogmenimis – teisiamųjų suolas
Ministerija ir sostinė kurs mobilias ugnies komandas, saugančias kritinę infrastruktūrą
Sostinėje ir Vilniaus rajone apšaudyti šeši visuomeniniai autobusai

Politika

Įvyko Trakų rajono savivaldybės ir Gibų valsčiaus įgyvendinamo projekto partnerių susitikimas
Tęsiamas Trakų ir Gižycko rajonų savivaldybių įgyvendinamas projektas
Švietimo, mokslo ir sporto ministrė lankėsi Trakų rajono ugdymo įstaigose
Prezidentas žada užlopyti skylę dėl GPM lengvatos ūkininkams

Kultūra

Retro muzikos įkvėptas šokių renginys Rotušės aikštėje – jau šiandien
Galvės Jazz fiesta kviečia pažinti kitokius Trakus
Vilnius kviečia menininkus kurti miestą – startuoja kasmetinė meno rėmimo programa
Karaliaus Mindaugo piknike prie Neries – tūkstančių vilniečių giedama Tautiška giesmė

Sportas

Pirmi vaiko žingsniai su dviračiu – nuo ko pradėti? Trenerės patarimai tėvams
Čempionų lygoje – pergalingas startas
2025 m. FIFA klubų pasaulio taurės finalas: Paryžiaus „Saint-Germain“ prieš Londono „Chelsea“
Kelias iki 30: statistika ir rekordai Europoje
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Ausinukai

Net sienos turi ausis: ar jūsų kolegos nesiklauso per paliktas ausines ar telefoną?

Pagaliau pajudės? Trakų savivaldybė spaudžia „Via Lietuva“ dėl įstrigusio Vilnius–Trakai kelio projekto

Pagaliau pajudės? Trakų savivaldybė spaudžia „Via Lietuva“ dėl įstrigusio Vilnius–Trakai kelio projekto

15 priežasčių, dėl kurių verta aplankyti Vilniaus rajoną

Vilniaus rajono vicemerė Edita Tamošiūnaitė dalyvavo tarptautiniame moterų lyderystės forume Rumunijoje

Vilniaus rajono vicemerė Edita Tamošiūnaitė dalyvavo tarptautiniame moterų lyderystės forume Rumunijoje

Atidarytas naujas Nemenčinės poliklinikos medicininės reabilitacijos centras

Atidarytas naujas Nemenčinės poliklinikos medicininės reabilitacijos centras

3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

Pirmi vaiko žingsniai su dviračiu – nuo ko pradėti? Trenerės patarimai tėvams

Pirmi vaiko žingsniai su dviračiu – nuo ko pradėti? Trenerės patarimai tėvams

Gaisras Vilkiškių dvare: įvykio aplinkybės tiriamos

Gaisras Vilkiškių dvare: įvykio aplinkybės tiriamos

Retro muzikos įkvėptas šokių renginys Rotušės aikštėje – jau šiandien

Retro muzikos įkvėptas šokių renginys Rotušės aikštėje – jau šiandien

Už pasikėsinimą nužudyti ir neteisėtą disponavimą sprogmenimis – teisiamųjų suolas

Už pasikėsinimą nužudyti ir neteisėtą disponavimą sprogmenimis – teisiamųjų suolas

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

3 madingi kopūstų receptai, kuriuos visada norėjote išbandyti: „balandėliai“ be puodo, „TikTok“ salotos ir grilinti pjausniai

Pirmi vaiko žingsniai su dviračiu – nuo ko pradėti? Trenerės patarimai tėvams

Pirmi vaiko žingsniai su dviračiu – nuo ko pradėti? Trenerės patarimai tėvams

Gaisras Vilkiškių dvare: įvykio aplinkybės tiriamos

Gaisras Vilkiškių dvare: įvykio aplinkybės tiriamos

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022