Gruodžio – kovo mėnesiais Šalčininkų r. Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos II G ir III G klasės mokiniai dalyvavo projekte „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“, kurį įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru.
Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis. Projekto tikslas – ieškoti būdų, kaip ugdyti tyrinėjantį mąstymą ir plėsti galimybių lauką bendrojo ugdymo procese. Beveik tris mėnesius mokiniai padedami kūrėjų bandė atskleisti savo gebėjimus, lavino bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžius ir ieškojo būdų, kaip didinti asmeninę mokymosi motyvaciją.
Mokiniai taip pat buvo skatinami mąstyti apie savo ateitį, apie profesijos pasirinkimą, todėl nemažai susitikimų buvo skirta būtent šiai temai. Užsiėmimų metu veiklos buvo susijusios su moksleivių XXI-ojo amžiaus gebėjimų ugdymu, ypač kritinio mąstymo, problemų sprendimo, bendravimo, bendradarbiavimo, lyderystės ir asmeninio tobulėjimo.
Programos ,,Tyrinėjimo menas“ įgyvendinimo metu buvo pasitelkiamas kūrybiškas, patirtimi ir jos refleksija, savarankiškumu pagrįstas mokymosi procesas, kuris suteikė mokiniams erdvę klausti, tyrinėti, abejoti, kurti, išbandyti, bendradarbiauti su kitais. Projekte aktyviai dalyvavo ne tik II G ir III G klasės mokiniai, bet ir mokytojai. Projekto įgyvendinimo metu mokytojai kartu su kuriančiu praktiku įsteigė gimnazijoje mokytojų klubą. Jam priklausantys mokytojai bandė įvardyti, tyrinėti ir kūrybiškai spręsti aktualius mokymo iššūkius.
Vienas iš pagrindinių mokytojų klubo tikslų buvo stiprinti asmeninį gebėjimą vystyti XXI-ojo amžiaus kompetencijas (tokias kaip kritinis mąstymas, tarpasmeninių ryšių kūrimas, kūrybingumas, karjeros įgūdžiai), tobulinant kūrybiško mokymo kompetenciją. Projekto įgyvendinimo metu mokytojai kartu su kūrėjais vedė integruotas pamokas, naudojo naujas mokymo priemones, aktyvuosius ugdymo metodus, keitė mokymosi erdves ir kartu su mokiniais reflektavo apie nuveiktą darbą. Mokiniai ir mokytojai bendradarbiavo, kūrė ir stiprino tarpusavio draugiškus santykius.
Projektas ,,Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“ suteikė galimybę mokiniams, mokytojams, administracijai pažiūrėti į save iš šalies. Tai buvo unikalus eksperimentas atrasti savyje jėgų, norą dirbti ir tobulėti. Projektas tapo būdu išeiti iš komforto zonos, nebijoti naujovių, naikinti stereotipus ir nusistovėjusį požiūrį. Dalyvavimas projekte leido kuo puikiausiai vykdyti vieną iš gimnazijos strategijų: mokinių akademinės ir individualios pažangos siekimą.
Projektas suteikė neįkainojamą bendravimo ir bendradarbiavimo patirtį su kitų sričių specialistais. Pasiūlyta programa leido mokytojams labiau pasitikėti mokiniais, patikėti jų gebėjimais ir nuoširdžiai stengtis jiems padėti. Tuo tarpu mokiniai kūrėjuose pamatė draugą, galbūt autoritetą ir žmogų, kurio pėdomis norėtų sekti. Projektas buvo iššūkiu visiems ir bus puikiu pavyzdžiu, kaip reikės dirbti ateityje.
Gimnazija nuoširdžiai dėkoja projekto organizatoriams. Ypatingi padėkos žodžiai yra skiriami gimnazijoje dirbusiems kūrėjams Pauliui Burakui ir Jurgai Nagrockytei. Dėkojame už pagalbą, nuoširdų darbą ir bendradarbiavimą, naujoviškų metodų pritaikymą ugdymo procese ir už milžinišką kiekį teigiamų emocijų.
Butrimonių A. Krepštul gimnazijos informacija
www.salcininkai.lt