• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Trečiadienis, 27 rugpjūčio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Socialiniai tinklai

„Tupperware“ bankrotas: tai nebūtinai reiškia pabaigą

2024-10-07
Socialiniai tinklai, Užsienio naujienos, Verslas
Laikas: 4 min skaitymo
Daugkartiniai indai | Freepik

Daugkartiniai indai | Freepik

Ilgamečiams vartotojams JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankrotas gali atrodyti kaip seno gero draugo praradimas. Ne vienas užaugo matydamas „Tupperware“ gaminius namų virtuvėje, o kartais šie patvarūs gaminiai būdavo perduodami iš kartos į kartą. Lojaliems klientams kelia nerimą tai, kad prekės ženklas, kuriuo jie nuoširdžiai pasitikėjo, dabar susiduria su neaiškia ateitimi. Kyla klausimų, ar dar bus galima įsigyti „Tupperware“ ir ateityje, ar bus išlaikoma jų gaminių kokybė. Daugeliui šis žlugimas reiškia savotišką eros pabaigą, kelia nostalgiją tiems laikams, kai patikimi ir patvarūs gaminiai buvo laikomi įprastu reiškiniu.

„Lietuvoje puikiai žinoma JAV prekės ženklo „Tupperware“ bankroto byla atskleidžia esminę verslo prisitaikymo pamoką ir parodo, kaip veikia rinkos jėgos – visai kaip ekosistemos“, – sako Vilniaus universiteto Kauno fakulteto Socialinių mokslų ir taikomosios informatikos instituto doktorantė Gabija Stanislovaitytė komentuodama neseniai pasaulį apskriejusią žinią apie vieno didžiausių virtuvės reikmenų gamintojų žlugimą.

Verslo modelis nespėjo prisitaikyti prie rinkos

Pavadinimas „Tupperware“ dažnai laikomas patvarios, daugkartinio naudojimo maisto saugojimo dėžutės sinonimu, o jų pagrindinė pardavimo strategija, skatinanti vartotojų lojalumą socialiniais susibūrimais, tapo socialiniu reiškiniu, žinomu kaip „Tupperware“ vakarėliai.

„Šis unikalus pardavimo modelis klestėjo tais laikais, kai tarpasmeninė rinkodara ir stiprūs bendruomenės ryšiai buvo labai svarbūs vartotojų pirkimo elgsenai. Tačiau dabar matome, kad pasaulinė rinka yra pasikeitusi ir šiuolaikinis vartotojas reikalauja patogumo, įperkamumo ir dalyvavimo skaitmeninėje aplinkoje, o tai sritys, kuriose „Tupperware“ atsilieka“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Kaip ekosistemos priklauso nuo harmonijos, taip ir įmonės turi prisitaikyti prie rinkos dinamikos pokyčių ir rasti pusiausvyrą“, – pasitelkdama sistemų teoriją kaip analogiją doktorantė pasakoja, kad įmonės susideda iš tarpusavyje susijusių komponentų – gamybos, platinimo, rinkodaros ir inovacijos, visa tai turi veikti darniai, jei siekiama užtikrinti ilgalaikį įmonės išlikimą.

Pasak jos, elektroninės prekybos ir tiesioginio pardavimo vartotojams kanalų augimas, ypač paspartėjęs pandemijos metu, rodo esminius šiuolaikinės rinkos aplinkos pokyčius. Prekiniams ženklams, kurie greitai prisitaikė prie šių pokyčių (pvz., „Rubbermaid“ ir „Pyrex“), pasisekė pasiūlyti įperkamas alternatyvas per internetines platformas.

„Gamtoje rūšys, kurios negeba prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, galiausiai išnyksta. „Tupperware“ negebėjimas prisitaikyti prie naujovių, nenoras keisti verslo struktūros privertė ją atsilikti nuo inovatyvesnių konkurentų. Besąlygiškas pasitikėjimas senu pardavimo modeliu rodo tai, ką galima pavadinti „evoliuciniu sąstingiu“. Nediegiant naujovių ir nevystant internetinės prekybos prekės ženklas buvo izoliuotas nuo pagrindinės rinkos“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„The Economic Times“ minima, kad „Tupperware“ finansinės problemos neleido daug reinvestuoti į mokslinius tyrimus, plėtrą ir inovacijas, o tai dar labiau stabdė modernių, ekologiškų ir technologijomis patobulintų produktų, kurie galėjo pritraukti šiuolaikinius klientus, gamybą. Vadovaujantis pagrindiniais ekonominiais principais galima įžvelgti gerą pamoką: įplaukų srautas yra labai svarbus verslo operacijoms palaikyti, kaip energija gyvybiškai reikalinga biologiniams organizmams. „Tupperware“ nebeturėjo kapitalo šioms veikloms skatinti, tad teko iškelti bankroto bylą.

Nesugebėta išnaudoti populiarumo „TikTok“

Jaunoji mokslininkė atkreipia dėmesį į tai, kad per pastaruosius metus „Tupperware“ išpopuliarėjo „TikTok“ vaizdo įrašais, pabrėžiančiais prekės ženklo estetiką, ilgaamžius gaminius ir nostalgišką vertę. Naudotojai demonstravo turimas „Tupperware“  kolekcijas ir skleidė žinią, kad gaminiai tinkami naudoti dešimtmečius, skatino kalbas apie augančias perdirbimo ir „zero waste“ tendencijas, padedančias prekės ženklui iš naujo išgarsėti tarp jaunuolių ir jaunų suaugusiųjų.

Vis dėlto internetinio populiarumo nepakako siekiant išlaikyti ilgalaikį pardavimų augimą ar išspręsti pagrindines įmonės finansines problemas. Nors „TikTok“ tendencijos galėjo paskatinti tam tikrą susidomėjimą „Tupperware“ produktais, tai nereiškė didelio pardavimų padidėjimo, reikalingo norint įveikti didėjančias skolas ir pasenusį verslo modelį.

„Socialinio tinklo „TikTok“ nuomonės formuotojai ir eiliniai vartotojai akcentavo „Tupperware“ patrauklumą priskirdami jį prie šiuolaikinių ekologiškų judėjimų, susijusių su tvarumu ir daugkartiniu naudojimu. Daugelis jaunų vartotojų, nostalgiškai vertindami 90-inių kultūrą, pristatė „Tupperware“ kaip tvaresnės, ne vienkartinės eros simbolį. Manau, kad prekės ženklo nesugebėjimas skaitmeninio populiarumo paversti tvirta elektroninės prekybos strategija ar tvariu verslo augimo pagrindu išdavė gilesnes sistemines įmonės nesėkmes“, – aiškina G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ bankroto istorija yra priminimas, kad populiarumas tokiose platformose kaip „TikTok“ gali sukelti trumpų kultūrinės svarbos akimirkų, tačiau ne visada gali paskatinti tvarų verslo augimą, nebent įmonė sugeba pasinaudoti šiuo vienkartiniu impulsu. Nors „TikTok“ tendencijos neabejotinai atgaivino susidomėjimą „Tupperware“ istorija ir estetika, įmonės nesugebėjimas pritaikyti savo verslo modelio, ypač internetinių pardavimų srityje, reiškė, kad socialinės žiniasklaidos dėmesys nėra pajėgus atsverti įmonės finansinių ir veiklos problemų.

Pabaiga gali tapti nauja pradžia

Jaunoji mokslininkė pažymi, kad, nepaisant dabartinių iššūkių, „Tupperware“ bankrotas nebūtinai reiškia pabaigą. Ji įsitikinusi, kad sunkumai galėtų pasitarnauti kaip apmąstymų ir pertvarkos pamatas, suteikiantis galimybę prisitaikyti ir perorientuoti veiklą.

Pasak jos, viena iš „Tupperware“ galimybių – panaudoti sukauptą intelektinį turtą ir praplėsti gamybą atsižvelgiant į šiuolaikines tendencijas, pavyzdžiui, sutelkiant  dėmesį į tvarius, ekologiškus produktus, kurie yra ypač aktualūs aplinką tausojantiems vartotojams.

„Restruktūrizavusi, didindama veiklos efektyvumą ir investuodama į stipresnę el. komerciją „Tupperware“ gali pozicionuoti save kaip prekės ženklą, jungiantį tradicijas su naujovėmis ir inovacijomis. Panašiai kaip rūšys, patiriančios genetines mutacijas, gali klestėti naujoje aplinkoje, restruktūrizuojančios įmonės gali atsinaujinti ir prisitaikyti, kad išgyventų ir net klestėtų konkurencingoje rinkoje“, – sako G. Stanislovaitytė.

„Tupperware“ nesugebėjimas žengti kartu su konkurentais vis labiau skaitmeninamoje rinkoje rodo esminį nuolatinių naujovių ir prisitaikymo poreikį. Jei įmonė išgyvens bankrotą ir grįš į rinką kaip restruktūrizuotas subjektas, socialinė žiniasklaida neabejotinai atliks svarbų vaidmenį jos atkūrimo strategijoje.

„Išnaudodamas savo nostalgišką patrauklumą, ekologinį potencialą ir įsimintiną internetinę sėkmę prekės ženklas galėtų išsiskirti sau naują nišą. Ko gero, būtent „TikTok“ vartotojai galėtų būti pagrindiniai šios pertvarkos partneriai, padedantys „Tupperware“ vėl susisieti su jaunesniais, į tvarumą orientuotais vartotojais, kurie vertina ir tradicijas, ir naujoves“, – svarsto G. Stanislovaitytė.

Žymos: TikTok
DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

,,Vilniaus daugiafunkcis kompleksas“ atleistas nuo stadiono žemės nuomos mokesčio
Sostinės savivaldybė nusprendė Vilniuje įamžinti Vokietijos kanclerio F. Merzo žodžius
Vilnius įsigis dar aštuonis troleibusus
Kad būtų saugiau, dabartinis išvažiavimas iš Tarandės miesto link bus perkeltas

Politika

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė I. Dirmaitė atsisako savo mandato
Atviras Valdo Benkunsko laiškas naujajai LR premjerei Ingai Ruginienei
Sostinėje prasideda protestas prieš valdančiuosius „Gėdos diena“: prezidentui žada įteikti peticiją
Teismas D. Palucką paliko už grotų, skundą atmetė

Kultūra

Rugsėjį į Vilniaus rajoną grįžta unikalus tarptautinis menų festivalis „Trans/Misijos Balticum 2025“
Žymiausia Druskininkų gidė Aušra Česnulevičienė kviečia pažinti Lietuvą – eiti Čiurlionio keliu
Paveldotvarkos programa Vilniuje įsibėgėja: šiemet jau sutvarkyti 73 objektai
Sėkmingai prabėgo jubiliejinis Trakų bibliotekos „Migruojantis kinas“ sezonas

Sportas

Raudondvaryje – antrojo kėlinio sugrįžimas ir lygiosios
Vilnius ruošiasi sirgti už Lietuvą: prie Baltojo tilto kyla fanų zona
Ketvirtas papildymas moterų komandoje
Pergalė prieš „Dainavą“ išslydo pabaigoje
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Rūdninkuose pradėtos karininio miestelio, skirto vokiečių kariams, statybos

Rūdninkų karinio poligono 2025 m. rugpjūčio mėnesio pratybų grafikas

Įspūdingas Kazbėjaus tiltas vėl atviras eismui

Įspūdingas Kazbėjaus tiltas vėl atviras eismui

Vasaros pabaigai – puiki vandens kokybė Vilniaus rajono maudyklose

Vasaros pabaigai – puiki vandens kokybė Vilniaus rajono maudyklose

Marijampolyje pristatyti seniūnijos heraldiniai simboliai: paminėta gražia švente

Marijampolyje pristatyti seniūnijos heraldiniai simboliai: paminėta gražia švente

Vilniaus rajonas toliau skirs stipendijas reikalingiausių profesijų studentams

Pameistrystė – naudinga ir auganti tendencija Lietuvos profesinėse mokyklose

,,Vilniaus daugiafunkcis kompleksas“ atleistas nuo stadiono žemės nuomos mokesčio

,,Vilniaus daugiafunkcis kompleksas“ atleistas nuo stadiono žemės nuomos mokesčio

Sostinės savivaldybė nusprendė Vilniuje įamžinti Vokietijos kanclerio F. Merzo žodžius

Sostinės savivaldybė nusprendė Vilniuje įamžinti Vokietijos kanclerio F. Merzo žodžius

Kelionė laiku 2-uoju troleibusu

Vilnius įsigis dar aštuonis troleibusus

Kad būtų saugiau, dabartinis išvažiavimas iš Tarandės miesto link bus perkeltas

Kad būtų saugiau, dabartinis išvažiavimas iš Tarandės miesto link bus perkeltas

Vilniuje padaugėjo nerūkymo zonų: paskelbtos naujos vietos

Vilniuje padaugėjo nerūkymo zonų: paskelbtos naujos vietos

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

,,Vilniaus daugiafunkcis kompleksas“ atleistas nuo stadiono žemės nuomos mokesčio

,,Vilniaus daugiafunkcis kompleksas“ atleistas nuo stadiono žemės nuomos mokesčio

Sostinės savivaldybė nusprendė Vilniuje įamžinti Vokietijos kanclerio F. Merzo žodžius

Sostinės savivaldybė nusprendė Vilniuje įamžinti Vokietijos kanclerio F. Merzo žodžius

Kelionė laiku 2-uoju troleibusu

Vilnius įsigis dar aštuonis troleibusus

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022