• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Trečiadienis, 26 lapkričio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Apžvalgos

Statybos mieste: Vilnius rado dar vieną būdą pasirūpinti pėsčiųjų saugumu

2020-12-10
Apžvalgos, Statyba, Vilnius, Žinios
Laikas: 7 min skaitymo

Vilniaus miesto savivaldybė pradeda taikyti naują metodą statybos vietų aptvėrimų kontrolei. Prašydami leidimo kasimo ir aptvėrimo darbams, rangovai turės įsipareigoti vos įrengus objekto aptvėrimą sukelti jo nuotraukas į tam sukurtą įrankį – kontrolės sistemą https://vilnius.lt/aptverimai. Vėliau tai turės būti pakartojama kiekvienąkart, kai bus pakeičiama aptvėrimo vieta ar forma.

Atliekant darbus, kurie laikinai sutrikdo įprastą judumą, šios pareigos turės laikytis ir mieste dirbančios savivaldybės įmonės. Naujoji tvarka galios vykdant planinius darbus miesto valdomoje žemėje – plėtojant teritoriją, remontuojant ar renovuojant pastatus, gatves.

Statybos vietą pėstieji turi praeiti saugiai, judėti turi būti patogu ir stumiantiems vežimėlius, ir važiuojantiems neįgaliojo vežimėliu, o nuorodos prie aptvėrimo vietų turi būti suprantamos ir senjorui, ir mažamečiui, ir silpnaregiui, ir Kelių eismo taisyklių nemokančiam žmogui, – tai pagrindiniai reikalavimai, kuriuos turi išpildyti statybų vykdytojai. Susisiekimo pėsčiomis projektų Vilniaus miesto savivaldybėje rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijose šios nuostatos virsta konkrečiai įvardintais atstumais tarp aptvėrimo ir kitos kliūties ar gatvės, reikalavimais specialioms judėjimą reguliuojančioms nuorodoms.

Saugus praeiti pėsčiųjų takas turi būti be kliūčių, pakankamo pločio (rekomenduojama 2,25 m – kad galėtų prasilenkti trys pėstieji arba du važiuojantieji rateliais ar dviračiais, mažiausiai – 1,5 m), numatant patogų užvažiavimo sprendinį, jei perėjimas įrengiamas ne tame pačiame aukštyje kaip šaligatvis. Statybvietę aplenkiantis takas turi turėti aiškias jungtis su esama pėsčiųjų infrastruktūra, jis turi būti aiškiai paženklintas, kad nekiltų pavojus tuo atveju, jei jis įrengtas važiuojamojoje gatvės dalyje. Specialistų vertinimu, aptvėrimas, kai praeiviams tenka nusileisti į gatvę, nėra pats blogiausias dalykas, blogiausia, kai neužtikrinamas pakankamas praėjimo plotas, o apėjimo trajektorija netinkamai pažymėta. Problema ir tada, kai praėjimas padarytas, bet pėstiesiems tenka laviruoti tarp medžių ar statybos medžiagų atliekų. Kaip tik visi šie niuansai ir turės būti užfiksuoti savivaldybei siunčiamose nuotraukose.

Statybos vietos aptvėrimo sprendimai įprastai suderinami jau išduodant leidimą, bet problemų neretai kyla dėl netinkamos jų priežiūros – kai statybos aikštelėje nėra darbuotojo, atsakingo už tai, kad praėjimai nebūtų apkrauti statybinėmis medžiagomis, kad atitvarai būtų perkelti pasikeitus darbų atlikimo vietai, o nuvirtęs kelio ženklas būtų pakeltas.

Pasak Vilniaus miesto administracijos direktoriaus patarėjo Raivydo Rakausko, įprastai mažiau problemų kyla dėl aptvėrimų, kurie nesikeičia visų statybos darbų metu. Daugiau dėmesio reikia, kai aptvėrimus tenka perkelti pasikeitus darbų lokacijai, taigi – ir iš naujo įvertinti visą aplinką.

„Rengiant statybvietės apėjimo schemas kartais pritrūksta pastangų įsivaizduoti kiekvieno eismo dalyvio iššūkius, – sakė R. Rakauskas. – Pamirštame, kad kiekvienas mūsų kasdien atsiduriame pėsčiojo pozicijoje – nesvarbu, ar įprastai keliaujame automobiliu, ar viešuoju transportu, tam tikrą atstumą įveikiame ir pėsčiomis. Ir kiekvienas galime bent laikinai susidurti su judėjimo ribotumu – ar susilaužę koją, ar stumdami vaiko vežimėlį. Tada neturėtume patekti į situaciją, kai teks pačiam stumdyti kliūtis. Sunkiai vaikštančiam žmogui kliūtimi gali tapti ir trijų centimetrų bortelis, neįgaliojo vežimėlis tikrai neįveiks praėjimo žolėje pabirai išmėtytomis plytelėmis. Ir kiekvienam nemalonu bus, jei teks eiti per purvynu virtusį išardytą šaligatvį.”

Didžiąją dalį netinkamo statybos vietų aptvėrimo atvejų užfiksuoja ir praneša praeiviai, bet situaciją stebi ir viešosios tvarkos pareigūnai bei seniūnijų specialistai. Reikalavimų nesilaikymas baudžiamas administracine tvarka.

Vilniaus miesto savivaldybė pradeda taikyti naują metodą statybos vietų aptvėrimų kontrolei. Prašydami leidimo kasimo ir aptvėrimo darbams, rangovai turės įsipareigoti vos įrengus objekto aptvėrimą sukelti jo nuotraukas į tam sukurtą įrankį – kontrolės sistemą https://vilnius.lt/aptverimai. Vėliau tai turės būti pakartojama kiekvienąkart, kai bus pakeičiama aptvėrimo vieta ar forma.

Atliekant darbus, kurie laikinai sutrikdo įprastą judumą, šios pareigos turės laikytis ir mieste dirbančios savivaldybės įmonės. Naujoji tvarka galios vykdant planinius darbus miesto valdomoje žemėje – plėtojant teritoriją, remontuojant ar renovuojant pastatus, gatves.

Statybos vietą pėstieji turi praeiti saugiai, judėti turi būti patogu ir stumiantiems vežimėlius, ir važiuojantiems neįgaliojo vežimėliu, o nuorodos prie aptvėrimo vietų turi būti suprantamos ir senjorui, ir mažamečiui, ir silpnaregiui, ir Kelių eismo taisyklių nemokančiam žmogui, – tai pagrindiniai reikalavimai, kuriuos turi išpildyti statybų vykdytojai. Susisiekimo pėsčiomis projektų Vilniaus miesto savivaldybėje rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijose šios nuostatos virsta konkrečiai įvardintais atstumais tarp aptvėrimo ir kitos kliūties ar gatvės, reikalavimais specialioms judėjimą reguliuojančioms nuorodoms.

Saugus praeiti pėsčiųjų takas turi būti be kliūčių, pakankamo pločio (rekomenduojama 2,25 m – kad galėtų prasilenkti trys pėstieji arba du važiuojantieji rateliais ar dviračiais, mažiausiai – 1,5 m), numatant patogų užvažiavimo sprendinį, jei perėjimas įrengiamas ne tame pačiame aukštyje kaip šaligatvis. Statybvietę aplenkiantis takas turi turėti aiškias jungtis su esama pėsčiųjų infrastruktūra, jis turi būti aiškiai paženklintas, kad nekiltų pavojus tuo atveju, jei jis įrengtas važiuojamojoje gatvės dalyje. Specialistų vertinimu, aptvėrimas, kai praeiviams tenka nusileisti į gatvę, nėra pats blogiausias dalykas, blogiausia, kai neužtikrinamas pakankamas praėjimo plotas, o apėjimo trajektorija netinkamai pažymėta. Problema ir tada, kai praėjimas padarytas, bet pėstiesiems tenka laviruoti tarp medžių ar statybos medžiagų atliekų. Kaip tik visi šie niuansai ir turės būti užfiksuoti savivaldybei siunčiamose nuotraukose.

Statybos vietos aptvėrimo sprendimai įprastai suderinami jau išduodant leidimą, bet problemų neretai kyla dėl netinkamos jų priežiūros – kai statybos aikštelėje nėra darbuotojo, atsakingo už tai, kad praėjimai nebūtų apkrauti statybinėmis medžiagomis, kad atitvarai būtų perkelti pasikeitus darbų atlikimo vietai, o nuvirtęs kelio ženklas būtų pakeltas.

Pasak Vilniaus miesto administracijos direktoriaus patarėjo Raivydo Rakausko, įprastai mažiau problemų kyla dėl aptvėrimų, kurie nesikeičia visų statybos darbų metu. Daugiau dėmesio reikia, kai aptvėrimus tenka perkelti pasikeitus darbų lokacijai, taigi – ir iš naujo įvertinti visą aplinką.

„Rengiant statybvietės apėjimo schemas kartais pritrūksta pastangų įsivaizduoti kiekvieno eismo dalyvio iššūkius, – sakė R. Rakauskas. – Pamirštame, kad kiekvienas mūsų kasdien atsiduriame pėsčiojo pozicijoje – nesvarbu, ar įprastai keliaujame automobiliu, ar viešuoju transportu, tam tikrą atstumą įveikiame ir pėsčiomis. Ir kiekvienas galime bent laikinai susidurti su judėjimo ribotumu – ar susilaužę koją, ar stumdami vaiko vežimėlį. Tada neturėtume patekti į situaciją, kai teks pačiam stumdyti kliūtis. Sunkiai vaikštančiam žmogui kliūtimi gali tapti ir trijų centimetrų bortelis, neįgaliojo vežimėlis tikrai neįveiks praėjimo žolėje pabirai išmėtytomis plytelėmis. Ir kiekvienam nemalonu bus, jei teks eiti per purvynu virtusį išardytą šaligatvį.”

Vilniaus miesto savivaldybė pradeda taikyti naują metodą statybos vietų aptvėrimų kontrolei. Prašydami leidimo kasimo ir aptvėrimo darbams, rangovai turės įsipareigoti vos įrengus objekto aptvėrimą sukelti jo nuotraukas į tam sukurtą įrankį – kontrolės sistemą https://vilnius.lt/aptverimai. Vėliau tai turės būti pakartojama kiekvienąkart, kai bus pakeičiama aptvėrimo vieta ar forma.

Atliekant darbus, kurie laikinai sutrikdo įprastą judumą, šios pareigos turės laikytis ir mieste dirbančios savivaldybės įmonės. Naujoji tvarka galios vykdant planinius darbus miesto valdomoje žemėje – plėtojant teritoriją, remontuojant ar renovuojant pastatus, gatves.

Statybos vietą pėstieji turi praeiti saugiai, judėti turi būti patogu ir stumiantiems vežimėlius, ir važiuojantiems neįgaliojo vežimėliu, o nuorodos prie aptvėrimo vietų turi būti suprantamos ir senjorui, ir mažamečiui, ir silpnaregiui, ir Kelių eismo taisyklių nemokančiam žmogui, – tai pagrindiniai reikalavimai, kuriuos turi išpildyti statybų vykdytojai. Susisiekimo pėsčiomis projektų Vilniaus miesto savivaldybėje rengimo ir įgyvendinimo rekomendacijose šios nuostatos virsta konkrečiai įvardintais atstumais tarp aptvėrimo ir kitos kliūties ar gatvės, reikalavimais specialioms judėjimą reguliuojančioms nuorodoms.

Saugus praeiti pėsčiųjų takas turi būti be kliūčių, pakankamo pločio (rekomenduojama 2,25 m – kad galėtų prasilenkti trys pėstieji arba du važiuojantieji rateliais ar dviračiais, mažiausiai – 1,5 m), numatant patogų užvažiavimo sprendinį, jei perėjimas įrengiamas ne tame pačiame aukštyje kaip šaligatvis. Statybvietę aplenkiantis takas turi turėti aiškias jungtis su esama pėsčiųjų infrastruktūra, jis turi būti aiškiai paženklintas, kad nekiltų pavojus tuo atveju, jei jis įrengtas važiuojamojoje gatvės dalyje. Specialistų vertinimu, aptvėrimas, kai praeiviams tenka nusileisti į gatvę, nėra pats blogiausias dalykas, blogiausia, kai neužtikrinamas pakankamas praėjimo plotas, o apėjimo trajektorija netinkamai pažymėta. Problema ir tada, kai praėjimas padarytas, bet pėstiesiems tenka laviruoti tarp medžių ar statybos medžiagų atliekų. Kaip tik visi šie niuansai ir turės būti užfiksuoti savivaldybei siunčiamose nuotraukose.

Statybos vietos aptvėrimo sprendimai įprastai suderinami jau išduodant leidimą, bet problemų neretai kyla dėl netinkamos jų priežiūros – kai statybos aikštelėje nėra darbuotojo, atsakingo už tai, kad praėjimai nebūtų apkrauti statybinėmis medžiagomis, kad atitvarai būtų perkelti pasikeitus darbų atlikimo vietai, o nuvirtęs kelio ženklas būtų pakeltas.

Pasak Vilniaus miesto administracijos direktoriaus patarėjo Raivydo Rakausko, įprastai mažiau problemų kyla dėl aptvėrimų, kurie nesikeičia visų statybos darbų metu. Daugiau dėmesio reikia, kai aptvėrimus tenka perkelti pasikeitus darbų lokacijai, taigi – ir iš naujo įvertinti visą aplinką.

„Rengiant statybvietės apėjimo schemas kartais pritrūksta pastangų įsivaizduoti kiekvieno eismo dalyvio iššūkius, – sakė R. Rakauskas. – Pamirštame, kad kiekvienas mūsų kasdien atsiduriame pėsčiojo pozicijoje – nesvarbu, ar įprastai keliaujame automobiliu, ar viešuoju transportu, tam tikrą atstumą įveikiame ir pėsčiomis. Ir kiekvienas galime bent laikinai susidurti su judėjimo ribotumu – ar susilaužę koją, ar stumdami vaiko vežimėlį. Tada neturėtume patekti į situaciją, kai teks pačiam stumdyti kliūtis. Sunkiai vaikštančiam žmogui kliūtimi gali tapti ir trijų centimetrų bortelis, neįgaliojo vežimėlis tikrai neįveiks praėjimo žolėje pabirai išmėtytomis plytelėmis. Ir kiekvienam nemalonu bus, jei teks eiti per purvynu virtusį išardytą šaligatvį.”

Didžiąją dalį netinkamo statybos vietų aptvėrimo atvejų užfiksuoja ir praneša praeiviai, bet situaciją stebi ir viešosios tvarkos pareigūnai bei seniūnijų specialistai. Reikalavimų nesilaikymas baudžiamas administracine tvarka.

Didžiąją dalį netinkamo statybos vietų aptvėrimo atvejų užfiksuoja ir praneša praeiviai, bet situaciją stebi ir viešosios tvarkos pareigūnai bei seniūnijų specialistai. Reikalavimų nesilaikymas baudžiamas administracine tvarka.

DalintisSiųstiSiųsti
Palikti komentarą su FB

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Mantas Petruškevičius CUP’e sukūrė tikrą arktinę pasaką: prisidėjo ir „Disneyland“ personažų kūrėjas
Neries krantinėse – naikinami invaziniai augalai, bus daugiau erdvės lankytojams
Vilniuje statybos aikštelėje žuvo darbininkas
Vilniuje išniekinta Laisvės gynėjo Vaitkaus atminimo lenta

Politika

Du vaikus turinčios šeimos nebus laikomos daugiavaikėmis
Meras sako, jog sostinėje problemų dėl migrantų kol kas nėra
Šakalienė: visi krašto apsaugos ministrai galėjo atsisveikinti su kariais, man to neleido
Siūloma uždrausti nepilnamečiams parduoti nealkoholinį alų ar sidrą

Kultūra

Eišiškių muzikos mokykloje sužibėjo jauni balsai
Iškilmingai užbaigtas „Scanoramos“ festivalis: paaiškėjo pagrindinio konkurso laimėtojas
Metų knygos vaikams autorė Eglė Jasė: „Man rašymas – galimybė žaisti“
Projektas „Receptas kultūrai“: kai menas atranda kelią į atokiausią kiemą

Sportas

Išvykoje į Alytų – lengva „Kibirkšties“pergalė prieš debiutantes
Kova dėl nugalėtojo taurės tinklinio aikštelėje
„Žalgiris“ atsisveikina su L. Dumančičiumi
„Rytas“ be sunkumų dominavo Jonavoje

Populiariausi

Setupad – pirmoji kompanija Baltijos šalyse tapo sertifikuotu Google leidėjų partneriu (GCPP)

Setupad – pirmoji kompanija Baltijos šalyse tapo sertifikuotu Google leidėjų partneriu (GCPP)

Ūkininkai galės pasinaudoti supaprastinta parama

Ūkininkams nerimauti neverta: KPP projektai bus baigiami Strateginio plano lėšomis – jokių naujų įsipareigojimų

Vievyje prie bankomato užpultas vyras

Vievyje prie bankomato užpultas vyras

Sugrįžta „Vilniaus mechanizmų“ festivalis: kaip kalba miesto organizmas?

„Vilniaus vandenys“ skolinasi 50 mln. eurų investicijoms

„N2“ fizikas: net smarvė ar sprogimas gali sudominti vaikus… mokslu

„N2“ fizikas: net smarvė ar sprogimas gali sudominti vaikus… mokslu

Vilnius dar stipriau vystys naktinę ekonomiką

Vilnius dar stipriau vystys naktinę ekonomiką

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

„Rx Vaistinė“ – tokios Lietuvoje dar nebuvo: receptiniai vaistai – tiesiai į namus specialiu sertifikuotu transportu

„Rx Vaistinė“ – tokios Lietuvoje dar nebuvo: receptiniai vaistai – tiesiai į namus specialiu sertifikuotu transportu

Mantas Petruškevičius CUP’e sukūrė tikrą arktinę pasaką: prisidėjo ir „Disneyland“ personažų kūrėjas

Mantas Petruškevičius CUP’e sukūrė tikrą arktinę pasaką: prisidėjo ir „Disneyland“ personažų kūrėjas

Vievyje prie bankomato užpultas vyras

Vidutinės darbo pajamos „į rankas“ per metus išaugo iki 1,47 tūkst. eurų

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022