Lapkričio 5-ąją Litexpo parodų rūmuose jau antrą kartą pedagogai rinkosi į „EDU Vilnius“ organizuotą gerųjų patirčių dalijimosi konferenciją „Mokau(si) 2025“. Daugiau nei 400 švietimo bendruomenės atstovų dalyvavo renginyje ir skyrė laiką profesiniam tobulėjimui bei patirčių mainams. Džiugu buvo stebėti tiek aktyvų pranešimų klausymąsi, įsitraukimą, tiek intensyvų tarpusavio bendravimą bendrose erdvėse. Toks gyvas šurmulys – būtent tai, ko ir siekėme: erdvės, kurioje susitinka žmonės, idėjos ir patirtys.
„Niekas kitas geriau negali pasakyti, kas iš tiesų veikia švietime, nei pačios mokyklos ir darželiai. Gerųjų pavyzdžių dalijimasis motyvuoja ir įkvepia veikti. Labai džiaugiuosi, kad šiemet šimtai Vilniaus ir ne tik mokytojų tam skyrė laiką – išgirsti vieni kitus, pasisemti idėjų ir su užsidegimu grįžti mokyti toliau“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Kaip ir pernai, šių metų konferenciją sudarė trys temos-erdvės, kuriose vyko diskusijos apie pilietiškumą, šiuolaikines technologijas ir ikimokyklinį ugdymą. Taip pat renginio atidarymo pranešimą skaitė „EDU Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė, pertraukos metu Šaulių kuopos vadas, išgyvenimo ekstremaliose situacijose instruktorius dr. Gabrielius E. Klimenka pristatė išvykimo krepšį, o renginį užbaigė diskusija „Ko trūksta Vilniaus švietimo vizijai?“.

„Nors gali pasirodyti, kad trys šių metų temos labai skirtingos, man atrodo neįmanoma diskutuoti apie Vilniaus švietimo viziją jų neaptariant. Ikimokyklinis ugdymas yra savarankiškoji savivaldybių funkcija, čia svajoti kaip miestas galime daugiausia. Šiandien sunku įsivaizduoti diskusiją apie švietimo ateitį, kurioje nebūtų kalbama apie dirbtinį intelektą, ar pokalbį apie Vilniaus ateitį, kuriame pamirštama geopolitinė situacija, pilietiškumo ir atsparumo ugdymas. Visą dieną susirinkusius kvietėme svajoti ir galvoti apie mūsų miesto ambiciją švietime – ką dar galime?“, – apie konferencijos temas pasakojo „EDU Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė.

Gausiausio lankytojų būrio šiais metais sulaukė šiuolaikinių technologijų tema, aptarusi, kaip panaudoti technologijas ugdymo kokybei gerinti, kodėl ir kaip jų naudojimą riboti ir kaip nepasiklysti tarp daugybės mokykloms siūlomų technologinių sprendimų. Ikimokyklinio ugdymo salė neabejotinai buvo pati linksmiausia, nes čia žinias lydėjo smagios užduotys, judesys ir muzika. Šioje temoje buvo kviečiama pažvelgti į ikimokyklinį ugdymą naujai – per žaidimą, atradimus ir vaikų balsą. Rimčiausioje, pilietiškumui skirtoje salėje buvo kalbamasi apie tai, kokios vertybinės nuostatos, praktinės žinios ir įgūdžiai, stiprinantys atsparumą ir gebėjimą veikti ekstremalių situacijų atveju, leidžia jaustis saugesniems ir kurti bendrą visuomenę.

„Mokau(si) 2025“ dar kartą parodė, kad Vilniaus švietimo bendruomenė yra smalsi, drąsi ir norinti keistis: ieškanti atsakymų, kelianti klausimus ir nuolat auganti kartu. Renginyje užgimusios idėjos, užmegzti ryšiai ir bendras darbas padės kurti stipresnį, kūrybiškesnį ir į ateitį orientuotą Vilniaus švietimą.






