Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė, kad neskelbiamų derybų būdu būtų įsigyjamas maždaug 5,5 aro dydžio sklypas. Po Tarybos sprendimo, bus užsakytas sklypo vertės vertinimas ir tariamasi su savininku dėl pirkimo-pardavimo sąlygų.
Anksčiau dėl šio sklypo buvo planuota pradėti paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. Tačiau buvo įvertinta, kad detaliuoju planu nėra suplanuotas šio sklypo paėmimas visuomenės poreikiams, todėl turi būti atliktas detaliojo plano koregavimas (keitimas), o tai galėtų užtrukti keletą metų. Siekiant išvengti ilgo ir sudėtingo proceso, dėl kurio bent kelis artimiausius metus sankryžos rekonstrukcija negalėtų tęstis, nuspręsta imtis alternatyvos – išpirkti žemės sklypą.
Nors planuojama įsigyti teritorija nedidelė, ji svarbi, siekiant įgyvendinti ekonomiškai ir urbanistiškai racionaliausią rekonstrukcijos variantą. Tai – antrasis rekonstrukcijos etapas, kurio metu virš dabartinės sankryžos bus pastatytas automobilių viadukas per Gariūnų gatvę bei įrengtas atskiras pėsčiųjų viadukas. Įgyvendinus pertvarką ir panaikinus vienintelę šviesoforinę sankryžą tarp Vilniaus ir Klaipėdos, bus užtikrintas nepertraukiamą transporto eismas, o sklandesnis eismas padės išvengti spūsčių išvažiavime iš sostinės.
2023 m. rudenį užbaigtas pirmasis Gariūnų sankryžos rekonstrukcijos etapas. Jo metu įrengta žiedinė sankryža su Paneriškių gatve, rekonstruoti lietaus ir vandens nuotekų tinklai, įrengtas gatvės apšvietimas, nutiesti pėsčiųjų ir dviračių takai. Numatoma, kad antrasis etapas prasidės 2026 metais, o pabaigtas – iki 2028 m.
Planuojama pertvarkyti daugiau sankryžų, statyti naujų tiltų
Vilniaus miesto savivaldybė tobulina esamą ir stato naują susisiekimo infrastruktūrą ir kitose miesto vietose. Bendradarbiaujant su „Via Lietuva“ jau pradėtas įgyvendinti tunelinio pravažiavimo po Ukmergės gatve link Tarandės ir su tuo susijusios infrastruktūros plėtros projektas. Šį pavasarį pagal „Via Lietuva“ skelbtą rangos konkursą jo laimėtojas UAB „YIT Lietuva“ pradės rangos darbus, kuriuos planuojama užbaigti iki kitų metų vidurio. Savo ruožtu Vilniaus miesto savivaldybė projektuoja ir iki pavasario pabaigos tikisi gauti statybos leidimą jungiamajam keliui nuo tunelio po Ukmergės gatve iki Tarandės gatvės. Gavus statybos leidimą, jungiamojo kelio statybos darbai turėtų įvykti dar iki šių metų pabaigos.
Taip pat vyksta Mykolo Lietuvio g.–Mokslininkų g. ir Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžos rekonstrukcijoms reikalingų žemės sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūros. Ketinama rengti galimybių koncepcijas dėl planuojamų susisiekimo infrastruktūros pertvarkymų į dviejų lygių sankryžas Minsko plente ties Gurių g., Geležinio Vilko gatvėje ties Mokslininkų g. ir Kareivių gatvėje ties Žirmūnų g.
Vilniaus miesto savivaldybė ruošiasi ir trijų naujų pėstiesiems bei dviratininkams skirtų tiltų statyboms. Alberto tilto, jungsiančio A. Goštauto ir Upės gatves, statybos turėtų prasidėti dar šiemet – netrukus turėtų būti gautas statybos leidimas, ruošiamasi pirkti rangos darbus. Šių metų pabaigoje arba kitų metų pradžioje turėtų prasidėti viaduko ir požeminės perėjos statybos Ukmergės gatvėje, ties būsimu Daugiafunkciu kompleksu. Statybos leidimą šiam projektui planuojama gauti iki pavasario pabaigos, tuomet bus skelbiamas rangos darbų pirkimas. Dar vieno naujo – Užvingio – tilto, jungsiančio Vingio parką su Litexpo teritorija, statybos leidimą tikimasi gauti dar šiemet, o rangos darbų pirkimas turėtų įvykti kitų metų pradžioje.
Nuotr. Sauliaus Žiūros.