• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Penktadienis, 4 liepos 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Aktualijos

Reikalavimo važinėti vasarinėmis padangomis nėra – kodėl būtina tai daryti?

2024-04-18
Aktualijos, Transportas
Laikas: 2 min skaitymo
Vasarinės padangos / freepik

Vasarinės padangos / freepik

Kaip ir kasmet, nuo balandžio 1 d. automobiliai šalies keliuose gali būti eksploatuojami su vasarinėmis padangomis. Visgi dažnam vairuotojui kyla klausimas, kodėl apskritai verta tai daryti, nes žieminių padangų, jei jos nėra dygliuotos, naudojimas vasaros metu neuždraustas.

 

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, automobilių padangų keitimas privalomas kartą metuose – nuo lapkričio 10 d. automobiliai turi būti eksploatuojami tik su žieminėmis padangomis. Atėjus pavasariui, reikalavimo žiemines padangas keisti atgal į vasarines nėra. Toks reikalavimas galioja tik dygliuotoms padangoms, kurių naudojimas leidžiamas iki balandžio 10 d.

 

Turint tai omenyje, neretam vairuotojui gali kilti mintis, kad važinėti ištisus metus būtų galima tik su vienu ir tuo pačiu žieminių arba universalių padangų komplektu. Taip nereiktų sukti galvos, kur iki kito sezono laikyti pakeistas padangas, o taip pat mažiau pinigų tektų palikti automobilių meistrams.

 

Nors šie argumentai skamba įtikinamai, tačiau saugumo ekspertai su tuo kategoriškai nesutinka – konkrečiam metų sezonui tinkamų padangų naudojimas yra būtinas siekiant užtikrinti vairavimo saugumą, o išsamiai paanalizavus automobilio išlaikymo kaštus galiausiai paaiškėja, kad ir sutaupyti čia nelabai pavyktų.

 

Visų pirma, vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kad padangos ne veltui yra priskiriamos atitinkamam metų sezonui – skiriasi ir jų medžiagos, ir sukibimo su kelio danga savybės. Žieminės padangos, net jeigu jos ir nėra dygliuotos, yra gaminamos iš gumos mišinio, kurio savybės geriausiai atsiskleidžia būtent žemoje temperatūroje. Svarbu, kad jos gerai sukibtų su ledu ir sniegu.

 

Šiltuoju sezonu iš tokios medžiagos pagamintos padangos ima dilti daug greičiau, kadangi jos nemėgsta šilumos, daug stipriau dėvisi jų minkšti protektoriai. Ekspertai pabrėžia, jog važinėjant žieminėmis padangomis vasaros sezono metu, jų naudojimo laikas gali sutrumpėti net iki 60 proc. Todėl sutaupymas šioje vietoje – tik įsivaizduojamas, kadangi pirkti naują žieminių padangų komplektą prireiks daug greičiau.

 

Kitas svarbus aspektas, kurį išskiria ekspertai, yra kuro sąnaudos, kurios, jei vasarą važinėjate žieminėmis padangomis, tampa pastebimai didesnės. Taip įvyksta dėl to, kad važiuojant įkaitusia asfalto danga, žieminės padangos patiria daug didesnį pasipriešinimą – jos neturi gero sukibimo su kelio danga, be to, šaltam orui pritaikytas gumos mišinys karštyje daug labiau deformuojasi. Todėl ilguoju laikotarpiu automobilis sunaudoja daugiau kuro, o tai, jei dažniau važinėjate automobiliu, galiausiai sugeneruoja visai solidžią pinigų sumą.

 

Vis tik pats svarbiausias šiuo atveju yra saugumo veiksnys. Vasarą važinėdami su žieminėmis padangomis vairuotojai praranda dalį automobilio manevringumo, ypač, kai reikia atlikti staigius judesius. Su žieminėmis padangomis pailgėja automobilio stabdymo kelias, o tai ne pati geriausia savybė, jeigu į kelią staiga išbėga gyvūnas ar prieš jus važiuojantis automobilis staigiai stabdo.

 

Todėl kad ir kaip patraukliai atrodytų galimybė visus metus važinėti su vienu padangų komplektu, mūsų šalies oro sąlygos diktuoja sezoninių padangų būtinybę – šiltuoju metų sezonu vairavimas bus saugiausias ir ekonomiškiausias vairuojant automobilį su vasarinėmis padangomis.

 

Tiesa, saugiam vairavimui taip pat labai svarbus tinkamas padangos protektoriaus gylis. Vasarinių padangų atveju minimalus leistinas protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tačiau ekspertai pataria nelaukti, kol protektoriaus gylis priartės prie kritinės ribos, ir siekiant maksimalaus saugumo, padangas pakeisti į naujas anksčiau.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
DalintisSiųstiSiųsti

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo
Karštis sostinėje: kaip keliauti viešuoju transporto saugiai ir patogiai?
Vilniuje nuo skardžio nukrito vyras
Tęsiamas Trakų ir Gižycko rajonų savivaldybių įgyvendinamas projektas

Politika

Tęsiamas Trakų ir Gižycko rajonų savivaldybių įgyvendinamas projektas
Švietimo, mokslo ir sporto ministrė lankėsi Trakų rajono ugdymo įstaigose
Prezidentas žada užlopyti skylę dėl GPM lengvatos ūkininkams
Kauno meras V. Matijošaitis partrenkė per pėsčiųjų perėją ėjusį vyrą

Kultūra

Kūryba be ribų: darbas su aktoriais įkvepia moksleivius kurti ir ieškoti savęs
„Sostinės dienos“ tampa „Vilniaus dienomis“ ir kviečia registruotis dalyvius
Joninių renginiai Vilniaus rajone – bendruomenių susitelkimo ir tradicijų puoselėjimo pavyzdys
Joninių papročiai: ugnies, vandens ir paparčio žiedo magija trumpiausią naktį

Sportas

„Riteriams” vadovaus Gintautas Vaičiūnas
Kalvelių seniūnija triumfavo Vilniaus rajono seniūnijų sporto žaidynėse
Keturi įvarčiai ir ilgai laukta pergalė
Trakų triatlone: Lietuvos čempionai, rekordas ir skaudžios klaidos
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji viešojo transporto bilietai šeimoms ir grupėms

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji viešojo transporto bilietai šeimoms ir grupėms

Pareigūnų kredito unija pakeitė pavadinimą ir kryptį – orientuosis į Vilniaus regiono gyventojus

Pareigūnų kredito unija pakeitė pavadinimą ir kryptį – orientuosis į Vilniaus regiono gyventojus

Vilniaus rajone įgyvendintas Erasmus+ mokymo kursas “Capture The Future”

Vilniaus rajone įgyvendintas Erasmus+ mokymo kursas “Capture The Future”

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

15 priežasčių, dėl kurių verta aplankyti Vilniaus rajoną

Vilnius judės retro muzikos ritmu – Rotušės aikštė virs šokių aikštele po atviru dangumi

Vilnius judės retro muzikos ritmu – Rotušės aikštė virs šokių aikštele po atviru dangumi

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Karštis

Karštis sostinėje: kaip keliauti viešuoju transporto saugiai ir patogiai?

Skardis prie upės

Vilniuje nuo skardžio nukrito vyras

Tęsiamas Trakų ir Gižycko rajonų savivaldybių įgyvendinamas projektas

Tęsiamas Trakų ir Gižycko rajonų savivaldybių įgyvendinamas projektas

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Vilnius judės retro muzikos ritmu – Rotušės aikštė virs šokių aikštele po atviru dangumi

Vilnius judės retro muzikos ritmu – Rotušės aikštė virs šokių aikštele po atviru dangumi

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Vilniuje automobilis rėžėsi į stotelėje stovėjusias merginas – viena iš jų žuvo

Karštis

Karštis sostinėje: kaip keliauti viešuoju transporto saugiai ir patogiai?

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022