Dėl smukusių pajamų už reklamą ir kasmet mažėjančio prenumeratorių skaičiaus, spausdintinė žiniasklaida išgyvena ne pačius geriausius laikus. Nors prognozės, kad laikraščiai visiškai išnyks, pamažu tolsta, specialistai regionuose esančioms laikraščių redakcijoms akcentuoja skaitmenizacijos svarbą. Apie žurnalistikos dabartį ir ateitį, inovacijas ir galimybes diskutuota Šiauliuose vykusioje regioninės žiniasklaidos konferencijoje.
Būrėsi redakcijų atstovai
Sausio pabaigoje Šiauliuose, bendradarbiavimo centre „Spiečius“, telkėsi regioninės žiniasklaidos atstovai, kurių tarpe – žurnalistai, redaktoriai bei laikraščių savininkai. Tradicija tapusią konferenciją organizavo žiniasklaidos grupė „Etaplius“ ir daugiausiai svetainių Baltijos šalyse jungiantis reklamos tinklas „Setupad Technologies“. Pranešimų klausėsi ir į gyvas diskusijas įsitraukė šešiolikos redakcijų atstovai.
„Pagrindinis šios konferencijos tikslas – suburti regioninės žiniasklaidos atstovus mokytis, suprasti ir įvertinti naujų technologijų svarbą žurnalistikoje. Tai ypač svarbu mažesnių miestų redakcijoms, nes, tenka pripažinti, inovacijos jas pasiekia vėliau. Norint šioje rinkoje išlikti, turime gebėti monetizuoti svetaines, tai reiškia, gebėti gyventi skaitmenizuotame pasaulyje ir iš to užsidirbti. Mes, regioninė žiniasklaidos atstovai, privalome burtis atskirai nuo didžiųjų Lietuvos portalų, nes turime savus iššūkius“, – teigė Všį „Šiauliai plius“ direktorė Giedrė Brazlauskaitė.
Renginio organizatorės teigimu, tokio tipo konferencija yra pirmas žingsnis siekiant suvienyti regioninės žiniasklaidos atstovus. Esą kooperuodamiesi, mažieji regionų portalai ir leidiniai galėtų sustiprinti savo kompetencijas, žinomumą bei didinti auditorijos pasitikėjimą.
Konferencijos metu žiniomis bei patirtimi dalijosi keturi pranešėjai: „Setupad Technologies“ vadovas Povilas Goberis, Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Lina Bušinskaitė, „Baltic Amadeus“ informacijos saugumo specialistas Arūnas Girdziušas bei „Etaplius“ direktorė Giedrė Brazlauskaitė.
Pranešėjai gvildeno temas, susijusias su internetinės žiniasklaidos aktualijomis bei galimybėmis, kibernetiniu saugumu, investicijomis į interneto reklamą, skaitmeninės rinkodaros bei reklamos tinklo ypatybėmis, kooperaciniais projektais.
Be jokio abejonės, svarbiausi akcentai – papildomiems pajamų šaltiniams, kurie glaudžiai susiję su „Google“, „SEO“ „Discover“ ir kitomis neišnaudotomis skaitmeninėmis galimybėmis žiniasklaidoje. Redakcijų atstovai aiškinosi, kaip pasiekti aukštą turinio kokybę bei šį turinį parduoti, užtikrinant nuolatines pasyvias pajamas.
„Ši konferencija, skirta regioninės žiniasklaidos atstovams, gali ir, tikiuosi, kad taps efektyvia ir vertinga žinių, patirties ir gerųjų praktikų dalinimosi, bei sinergijų kūrimo platforma. Esu maloniai nustebintas susirinkusiųjų įsitraukimu, aktyviu dalyvavimu ir diskusijomis“, – po konferencijos mintimis dalijosi renginio organizatorius P. Goberis.
Regioninės žiniasklaidos iššūkiai
Naujamečiu startu tapęs renginys suteikė progą žiniasklaidos atstovams žvilgtelėti į save veidrodžio principu, reflektuoti praeitį ir pasidalinti įžvalgomis dėl ateities. Tiek konferencijos dalyviai, tiek pranešėjai sutarė – regioninei žiniasklaidai nestinga iššūkių.
„Lietuvos regioninė žiniasklaida, nors sugeba atspindėti vietinius įvykius ir kultūrinius bruožus, susiduria su daugybe iššūkių, trukdančių efektyviai saugoti, plėtoti ir gauti kokybiškas kibernetinio saugumo žinias. Pagrindinė problema – technologiniai iššūkiai, žmogiškųjų išteklių trūkumas bei saugumo problemų stebėsena ir prevencija“, – teigė „Baltic Amadeus“ atstovas A. Girdziušas.
Specialistas akcentavo, kad Lietuvos regioninės žiniasklaidos organizacijos turi investuoti į naujausias technologijas, siekdamos efektyviau pasiekti auditoriją ir konkuruoti su nacionaliniais bei tarptautiniais informacijos tiekėjais. Anot A. Girdziušo, būtina skatinti žurnalistinius mokymus, tobulinti skaitmeninius įgūdžius bei siekti pritraukti jaunus talentus.
„Su sparčiai besikeičiančiomis technologijomis atsiranda nauji pavojai, tokiu būdu reikalaujantys atnaujintų priemonių ir įgūdžių. Lietuvos regioninė žiniasklaida turi sustiprinti savo saugumo politiką, apibrėžti griežtas gaires dėl konfidencialumo ir užtikrinti, kad jos technologinė infrastruktūra būtų atspari potencialiems saugumo pažeidimams“, – mintimis dalijosi A. Girdziušas.
Teigiami atgarsiai
Konferencijos dalyviai sutiko, kad susitikimas tapo puikia proga pamatyti, kokius darbus atlieka kiekviena redakcija ir kur būtina tobulėti. Puikia erdve diskusijoms tapęs renginys paliko teigiamus įspūdžius dalyviams ir paskatino norą ateityje regioninės žiniasklaidos atstovams susiburti reguliariai.
„Žurnalistika yra profesija, kurioje bendravimas labai svarbus. Be jo – nė iš vietos. Ir tas bendravimas svarbus ne tik su straipsnių pašnekovais ar ekspertais, bet ir su kolegomis. Taip gali tvirtai laikyti „ranką ant pulso“. Tokie susibūrimai, kaip pastaroji konferencija plečia pažinčių ratą, pakrauna naujų idėjų ir gerokai didina žinių bagažą, todėl esu įsitikinusi – tokių konferencijų reikia bent kelių per metus. Savišvieta gyvybiškai svarbi, jei norime savo skaitytojams suteikti tai, kas jiems svarbu“, – atsiliepimais dalijosi Morta Mikutytė, naujienų portalo kurjeris.lt redaktorė.
Tauragės naujienų leidinio redaktorei pritarė ir Etaplius.lt vyr. redaktorė Irma Bagūnė. Moters teigimu, buvo gera sutikti dažniausiai tik elektroniniu paštu pasiekiamus kolegas ir aptarti aktualijas.
„Tokių vertingų susitikimų metu kiekvienas augame ir tobulėjame. Regioninė žiniasklaida stipri tiek, kiek stipri visa bendruomenė, todėl mokymai, konferencijos, išvykos ir pasimatymai leidžia mums tartis, mokytis, įkvėpti vieniems kitus ar pasidalinti sukauptomis žiniomis. Džiugu, kad turėjome laiko diskusijoms, galėjome aptarti strategiją ir bendradarbiavimą, kuris neša naudą kiekvienai redakcijai“, – komentavo Irma Bagūnė.