• Renginiai
  • Receptai
  • Laisvalaikis
  • Video
Ketvirtadienis, 21 rugpjūčio 2025
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Reklama
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
  • Žinios
    • Vilnius
    • Trakai
    • Vilniaus rajonas
    • Elektrėnai
    • Šalčininkai
  • Renginiai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Politika
  • Mokslas
  • Turizmas
  • Įdomu
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Vilniaus Kraštas
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Pradžia Aplinka

Ekspertų nuomonė: ar tikrai reikalingas naujas tiltas Vilniuje?

2025-08-20
Aplinka, Transportas, Vilnius
Laikas: 4 min skaitymo
Tilto per Nerį vizualizacija / „Inhus Engineering“.

Tilto per Nerį vizualizacija / „Inhus Engineering“.

Vilniuje netrukus prasidės naujo pėsčiųjų ir dviračių tilto statybos – Alberto tiltas sujungs A. Goštauto ir Upės gatves. Pasigirsta svarstymų, ar tikrai toks tiltas reikalingas, tačiau architektai ir urbanistai pagrindžia, kad tokių miestą sklandžiai sujungiančių jungčių vilniečiams reikėjo jau seniai.
Nuo 2003 m., kai buvo pastatytas Mindaugo tiltas, Vilniuje neatsirado nė vieno naujo tilto per Nerį. Transporto srautai intensyvėja, gyventojų įpročiai keičiasi – todėl jungtys, skirtos ne tik automobiliams, bet ir pėstiesiems, dviratininkams tampa būtinybe.
„Šiuo metu rengiama ilgalaikė Neries upės urbanistinė vizija, kurioje kartu su bendruomenių atstovais esame išsigryninę pagrindines trūkstamas papildomas jungtis. Alberto tiltas yra žingsnis link Vilniaus kaip žaliųjų jungčių miesto, kur upė turi būti ne barjeras, o aktyvi ir integruota miesto žalioji arterija, patraukli gyventojams. Naujas tiltas padės toliau plėtotis tiek Neries krantinėms, tiek Gedimino pr. – susikurs nauji pėsčiųjų srautai, vystysis komercinės veiklos“, – sako Vilniaus vyr. architektė Laura Kairienė.
Atskiri tiltai būtini dėl saugumo ir patogumo. Automobiliams skirti tiltai yra triukšmingi, taršūs ir nepatogūs lėtesniems eismo dalyviams, o specialiai pėstiesiems ir dviratininkams suprojektuotuose tiltuose užtikrinami saugūs nuolydžiai, platesni šaligatviai, patogūs privažiavimai. Tiltas turės ir simbolinę reikšmę – taps atpažįstamu šiuolaikinio Vilniaus simboliu, patrauklia erdve pasivaikščiojimui ar poilsiui.
Darnių jungčių poreikis – milžiniškas
Architektas Donatas Baltrušaitis pabrėžia, kad patogus judėjimas pėsčiomis ir dviračiais yra miesto gyvybingumo sąlyga.
„Nenutrūkstamas, darnus pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimas veikia kaip miesto kraujotakos sistema – kuo daugiau sklandžių jungčių, tuo miestas yra gyvybingesnis, sveikesnis ir patogesnis gyventi. Tokia infrastruktūra skatina žmones rinktis aktyvų laisvalaikį ir ekologišką transportą. Be to, esant dideliems automobilių kamščiams, kurie paralyžiuoja miesto arterijas, Alberto tiltas suteiktų papildomą alternatyvą laisvam judėjimui. Tai yra investicija ne tik į infrastruktūrą, bet ir į vilniečių gyvenimo kokybę”, – kalba D. Baltrušaitis.
Šiuo metu pėstiesiems ir dviratininkams patogiai pritaikyti tėra du – Baltasis ir Vingio tiltai. Žvėryno, Geležinio Vilko, Liubarto ar Žirmūnų tiltai tarnauja automobiliams, o mikrojudumo priemonėms jie nepatogūs.
Savivaldybė sistemiškai sprendžia įsisenėjusią miesto tiltų problematiką – kapitaliai remontuoja automobilių tiltus ir planuoja kelis naujus pėsčiųjų ir dviračių tiltus. Taip pat pritaikomi esami tiltai – atlikus Liubarto tilto remonto darbus bus atvertas takas pėsčiųjų ir dviračių eismu.
Tilto per Nerį schema
Tiltai žmonėms, ne tik automobiliams
Urbanistai ir architektai pabrėžia, kad darnios jungtys keičia ne tik susisiekimo galimybes, bet ir patį miesto identitetą. Kaip sako architektas, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Gintaras Balčytis, mieste visi tiltai yra reikalingi, bet pėsčiųjų – ypač:
„Dabar miestuose prioritetas atiduodamas transportui, bet mes užmirštame tikrąjį tikslą, kodėl miestai kuriami – ne dėl automobilių, bet dėl žmonių, jų gerovės. Šiandien visi modernūs miestai bando savo infrastruktūrą pertvarkyti taip, kad miestai labiau tiktų žmogui nei automobiliui. Tokie gerieji pavyzdžiai kaip Kopenhaga ir Amsterdamas rodo, kaip galima vystyti judėjimą dviračiais, skatinant gyventojų sveikatingumą ir tuo pačiu formuojant darnaus miesto įvaizdį”, – teigia G. Balčytis.
Jungtis su vakariniais sostinės rajonais
Pagal Vilniaus miesto bendrąjį planą, Alberto tiltas numatytas kaip pėsčiųjų ir dviratininkų jungtis, jungianti vakarinius sostinės rajonus – Žvėryną, Karoliniškes, Viršuliškes, Justiniškes, Pilaitę – su Senamiesčiu. Tiltas sujungs dviračių taką, besidriekiantį Neries kairiajame kranten nuo Vingio parko iki pat Antakalnio (A. Goštauto g., Žygimantų g., P. Vileišio g.), bei Gedimino prospektą su pagrindinėmis dviračių jungtimis Žvėryno pusėje: Saltoniškių g., Narbuto g., bei dviračių taku Laisvės prospekte.
Šiuo metu pėsčiųjų naudojami Geležinio Vilko ir Žvėryno tiltai nėra patogūs. Geležinio Vilko tilto pėsčiųjų takas vos 1,2 m pločio, be to, čia pėsčiuosius lydi intensyvus automobilių eismas (apie 7 350 transp. pr./piko val.), sukeliantis triukšmą ir oro taršą. Žvėryno tiltas kiek erdvesnis, tačiau reali laisva erdvė pėstiesiems tesiekia 0,5–1 m, kai normatyvas turėtų būti bent 1,5 m. Dar prastesnė situacija – mikrojudumo priemonių naudotojams. Dviratininkams, paspirtukams ar kitiems mikrojudumo dalyviams reikalinga bent 2,5 m pločio juosta dvikrypčiam eismui, o esami tiltai tokios erdvės nesuteikia.
Rengiant Vilniaus darnaus judumo planą, buvo prognozuojama, kad Alberto tiltas taps viena svarbiausių jungčių, siekiant tikslo, jog 7,5 proc. visų kelionių mieste vyktų mikromobilumo priemonėmis.
Tiltas į būsimą konferencijų centrą
Dar viena priežastis, kodėl Alberto tiltas yra ypač svarbus šioje miesto dalyje, – planuojamas tarptautinis konferencijų centras prie Seimo.
Savivaldybė kartu su verslo bendruomene sutaria, kad ši vieta yra tinkamiausia tokio objekto plėtrai: čia galima statyti pakankamai didelį, modernų centrą, kuris pritrauktų tarptautinius renginius ir kasmet miestui generuotų ekonominę naudą. Kaip pabrėžia meras V. Benkunskas, Vilnius šiuo metu praranda dalį potencialių renginių, nes neturi didelio centro miesto širdyje, todėl projektas prie Seimo yra strateginis tiek miestui, tiek šaliai. Šiame kontekste Alberto tiltas taptų ne tik patogia jungtimi kasdieniams pėsčiųjų ir dviratininkų srautams, bet ir pagrindine ašimi, užtikrinančia darnų ir patogų susisiekimą su būsimuoju konferencijų centru.
Vizualizacijos „Inhus Engineering“.
Šaltinis: Vilniaus miesto savivaldybė
Žymos: Alberto tiltasNeris
DalintisSiųstiSiųsti

TAIP PAT SKAITYKITE

Žinios

Į Nerį nuleistas antrasis sostinės elektrinis keleivinis laivas „Lašiša“
Ekspertų nuomonė: ar tikrai reikalingas naujas tiltas Vilniuje?
Idealų Vilnių kiekvienas supranta savaip: dar laukiama idėjų miesto erdvėms
Nuo benamio iki šeimos nario: savivaldybės darbuotojų istorijos apie priglaustus augintinius

Politika

Lietuvai laukiant naujo premjero, R. Duchnevičius tikina: metas šviežiam kraujui
Atsistatydino G. Palucko Vyriausybė: išdirbo mažiau nei 8 mėnesius
Skandaluose įbridusių politikų atostogos anksčiau vertintos kitaip: griežtai kalbėjo ir prezidentas, ir socdemai
Nutraukta trijų Vilniaus politikų „čekiukų“ byla

Kultūra

Spalvinga simfoninės muzikos fiesta Jašiūnų dvare
Istorinė šventė Šilėnuose: Žolinė, bažnyčios 300 metų jubiliejus ir meduolių tradicijos
Trakuose nuaidėjo Žolinės šventė
ŽolinėTurgeliuose – malda, tradicijos ir bendrystė

Sportas

M.Cholo įvartis nulėmė pergalę derbyje
Rugpjūčio 23 d. vyks Vilniaus rajono vyrų krepšinio čempionatas
Trakuose įvyko Pasaulio jaunių irklavimo čempionatas
Vilniaus rajono mero taurės – Lietuvos riedslidžių taurės 2 etapo varžybos Nemenčinėje
  • Populiariausi
  • Komentarai
  • Naujausi
Šilėnuose vyks išskirtinis meduolių festivalis

Šilėnuose vyks išskirtinis meduolių festivalis

Prekybos centre CUP įsikurs nišinis sporto klubas ir populiarus greito aptarnavimo restoranas

Prekybos centre CUP įsikurs nišinis sporto klubas ir populiarus greito aptarnavimo restoranas

Trakuose nelegalus verslas stabdomas gatvės atitvarais

Trakuose nelegalus verslas stabdomas gatvės atitvarais

Rūdninkuose pradėtos karininio miestelio, skirto vokiečių kariams, statybos

Rūdninkų karinio poligono 2025 m. rugpjūčio mėnesio pratybų grafikas

Vilniaus rajone apgadinta statomo namo siena, nuostoliai – apie 20 tūkst. eurų

Vilniaus rajone apgadinta statomo namo siena, nuostoliai – apie 20 tūkst. eurų

Į Nerį nuleistas antrasis sostinės elektrinis keleivinis laivas „Lašiša“

Į Nerį nuleistas antrasis sostinės elektrinis keleivinis laivas „Lašiša“

Nuo rugsėjo Lietuvoje mokysis 48 vienuoliktokų ir dvyliktokų klasės, kuriose mažiau nei 21 moksleivis

Nuo rugsėjo Lietuvoje mokysis 48 vienuoliktokų ir dvyliktokų klasės, kuriose mažiau nei 21 moksleivis

Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas

Ekspertų nuomonė: ar tikrai reikalingas naujas tiltas Vilniuje?

Idealų Vilnių kiekvienas supranta savaip: dar laukiama idėjų miesto erdvėms

Idealų Vilnių kiekvienas supranta savaip: dar laukiama idėjų miesto erdvėms

Daugiau nei pusė statybos įmonių pernai didino apyvartas

Daugiau nei pusė statybos įmonių pernai didino apyvartas

Proneta
pamatyti.lt pamatyti.lt pamatyti.lt

Kategorijos

  • Aktualijos
  • Aplinka
  • Apžvalgos
  • Elektrėnai
  • Finansai
  • Gamyba-Pramonė
  • Grožis
  • Gyvenimas
  • Įdomu
  • Istorija
  • Krašto apsauga
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Laisvalaikis
  • Lankytinos vietos
  • Lietuva
  • Lietuvos naujienos
  • Mokslas ir studijos
  • Naujienos
  • Nelaimės
  • Orai
  • Padėka
  • Politika
  • Receptai
  • Religija
  • Renginiai
  • Renginiai Elektrėnuose
  • Renginiai Šalčininkuose
  • Renginiai Trakuose
  • Renginiai Vilniaus rajone
  • Renginiai Vilniuje
  • Rinkimai
  • Šalčininkai
  • Skelbimai/Pranešimai
  • Socialiniai reikalai
  • Socialiniai tinklai
  • Sportas
  • Statyba
  • Sveikata
  • Technologijos
  • Trakai
  • Transportas
  • Turizmas
  • Užsienio naujienos
  • Verslas
  • Verslo gidas
  • Video
  • Vilniaus rajonas
  • Vilniaus rajonas
  • Vilnius
  • Žemės ūkio ministerijos naujienos
  • Žemės ūkis
  • Žiniasklaida
  • Žinios

Naujienos

Į Nerį nuleistas antrasis sostinės elektrinis keleivinis laivas „Lašiša“

Į Nerį nuleistas antrasis sostinės elektrinis keleivinis laivas „Lašiša“

Nuo rugsėjo Lietuvoje mokysis 48 vienuoliktokų ir dvyliktokų klasės, kuriose mažiau nei 21 moksleivis

Nuo rugsėjo Lietuvoje mokysis 48 vienuoliktokų ir dvyliktokų klasės, kuriose mažiau nei 21 moksleivis

Virš Neries nusidrieks naujas pėsčiųjų tiltas

Ekspertų nuomonė: ar tikrai reikalingas naujas tiltas Vilniuje?

Vilniaus Kraštas

  • Reklama
  • Kontaktai
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022

Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Žinios
    • Vilnius
    • Vilniaus rajonas
    • Trakai
    • Šalčininkai
    • Elektrėnai
  • Kultūra
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Renginiai
    • Renginiai Vilniuje
    • Renginiai Trakuose
    • Renginiai Vilniaus rajone
    • Renginiai Elektrėnuose
    • Renginiai Šalčininkuose
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Mokslas ir studijos
  • Transportas
  • Verslas
  • Technologijos
  • Turizmas
  • Žemės ūkis

© 2022