Apsipirkimas naujiems mokslo metams daugeliui mokyklinukų tėvų yra viena svarbiausių rugpjūčio
užduočių, kurią dažnas įveikia per 2-3 apsilankymus parduotuvėse – internetu apsiperka tik apie 16 proc.
tėvų, rodo sociologinis tyrimas. Šiais metais keturi iš dešimties tėvų, ruošiančių vaikus naujiems mokslo
metams, jaučia stresą ir nerimauja dėl pakilusių kainų. Vis dėlto, kad ir kokia svarbi kaina, renkantis
mokyklines priemones vaikams, prioritetu išlieka patogumas bei kokybė.
Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliktas sociologinis tyrimas – jį liepos pabaigoje atliko
bendrovė „Spinter“, rodo, kad didžioji dalis mokyklinukų tėvų savo atžalas naujiems mokslo metams
stengiasi apipirkti paskutinįjį vasaros mėnesį ir 8 iš 10 tėvų tai daro fizinėse parduotuvėse bei leidžia
vaikams aktyviai dalyvauti šiame procese.
„Tyrimas rodo, kad tėvams svarbu pačiupinėti ir įsitikinti, kokia sąsiuvinių popieriaus kokybė, ar tušinukas
patogus laikyti rankoje, koks jo brėžiamos linijos storis, kaip kuprinė „sėdi“ vaikui ant pečių, ar petnešos
nespaudžia – tai yra pagrindiniai kriterijai, renkant vaikams mokyklines prekes, tad suprantama, kodėl tėvai
nori fiziškai atvykti į parduotuvę“, – kalba Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, „Maximos“ Komunikacijos ir
korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
Aktyviam laikotarpiui ruošiasi iš anksto
Pasak Mariaus Tilmanto, prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktoriaus, pasiruošimas
naujiems mokslo metams prekybos tinklui yra itin aktyvus periodas – parduotuvėse vykstanti „Mokyklinė
mugė“ rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais suburia pusketvirto karto daugiau pirkėjų palyginti su kitais mėnesiais,
o ir socialinė apklausa parodė, kad 7 iš 10 tėvų naujiems mokslo metams apsiperka „Maximoje“.
„Ruošiamės labai rimtai ir iš anksto. Kuriant „Mokyklinės mugės“ asortimentą, skelbiami tarptautiniai
konkursai gamintojams bei tiekėjams, o užsakymai formuojami ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos,
Lenkijos, Bulgarijos parduotuvėms. Mūsų išvystyta tiekimo grandinė leidžia prekes atsigabenti ne tik iš
Lietuvos, Europos, bet iš viso pasaulio, nemažai kanceliarinių prekių perkame iš Ukrainos. Didelis užsakymų
mastas yra neabejotinas mūsų tinklo pranašumas, leidžiantis pirkėjams pasiūlyti geriausias kainas rinkoje
daugeliui mokyklinių prekių. Taip pat užtikrinti plačias pasirinkimo galimybes įvairias pajamas gaunantiems
žmonėms“, – teigia M. Tilmantas.
Bazinio krepšelio kaina nedidėjo
Prekių kaina yra antras svarbiausias kriterijus, apsiperkant naujiems mokslo metams – šiemet apie 40 proc.
tėvų nurodė jaučiantys stresą dėl infliacijos ir padidėjusių kainų. Palyginti su pernai, didesnei daliai tėvų
mokyklinėms prekėms svarbu išleisti mažiau pinigų, nei skyrė ankstesniais metais. 7 iš dešimties tėvų
nurodė planuojantys pasinaudoti nuolaidomis mokyklinėms prekėms, panaši dalis apklaustųjų ketina
neviršyti 100 eurų biudžeto. Apie ketvirtadalis tėvų nusiteikę skirti iki 200 eurų – tai daugiau pradinių klasių
mokinių tėvai.
„Būtiniausių mokyklinių prekių krepšelio kainą šiemet pavyko išlaikyti panašią kaip ir pernai – jį sudaro
kuprinė, penalas ir reikalingiausios kanceliarinės priemonės. „Maximose“ jau nuo pat liepos pabaigos
taikome akcijas mokyklinėms prekėms ir šiuo metu būtiniausių priemonių krepšelį su nuolaida tėvai gali
įsigyti už 29,61 Eur. Kartu savo pirkėjus visuomet raginame atlikti stalčių reviziją, pasitikrinti, ko išties
trūksta, atidžiai bei neskubant susiplanuoti būsimus pirkinius – toks sumanus planavimas gali gerokai
palengvinti pasiruošimą mokyklai, padėti išvengti streso ir sutaupyti pinigų“, – teigia M. Tilmantas.
Naujovė – „drabužių kapsulė“
Apklausa rodo, kad ruošdami vaikus mokyklai, tėvai daugiausiai pirks kanceliarinių rašymo bei popieriaus
priemonių ir pratybų sąsiuvinių, piešimo priemonių, aplankų, vaikiškos avalynės, rūbų, kuprinių.
„Apie 2,5 milijono sąsiuvinių, daugiau nei pusė milijono tušinukų – kasmet tai populiariausios mokyklinės
prekės mūsų prekybos tinkle, išliekančios absoliučiu bestseleriu. Vis dėlto didesnis iššūkis tėvams yra
supirkti aprangą – tai aktualu beveik 60 proc. naujiems mokslo metams besiruošiančių tėvų. Todėl pirkėjų
patogumui šiemet siūlome naujovę – „drabužių kapsules“. Pirkėjai už prieinamą kainą gali įsigyti vienas
svarbiausių mokyklinės uniformos dalių ar visą sportinės aprangos komplektą. Su „Ačiū“ kortele tokių
pagrindinių uniformos elementų kaip marškinėliai, kelnės ar sijonas, megztukas ir bateliai komplekto kaina
svyruoja nuo 30 iki 40 Eur, o sportinės aprangos: laisvalaikio batelių, sportinio megztinio ir kelnių bei
striukės komplektas siekia apie 40 Eur“, – pasakoja „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų
departamento direktorė.
Ką leidžia išsirinkti vaikams?
Kuriant „Mokyklinės mugės" prekių asortimentą, siekiama patenkinti tiek tėvų, tiek vaikų norus. Gamintojai
vis daugiau dėmesio skiria ne tik mokyklinių prekių išvaizdai, bet ir jų kokybei, patogumui, ergonomikai,
ekologiškumui ir šie aspektai vis svarbesni pirkėjams – tėveliams, kurie domisi mokyklinių prekių kilmės
šalimi, naudojamų medžiagų kokybe ir kt. Apklausos duomenimis, tvarumo, ekologiškumo aspektai svarbūs
maždaug trečdaliui apklaustų tėvų – daugiausia jauniausiems apklaustiesiems, pradinių klasių mokinių
tėvams.
„Tačiau ir vaikai aktyviai dalyvauja apsipirkimo procese – beveik visi apklaustieji tėvai teigia imantys juos į
parduotuves kartu ieškoti mokyklinių prekių, paiso vaikų nuomonės ir norų. Žinoma, mažesniųjų tėvai
daugeliu atvejų pirma patys įvertina daiktų kokybę bei patogumą, o paskui jau leidžia atžaloms pareikšti
pageidavimus. Bet štai penalus vaikai gali rinktis savo nuožiūra – šiuo atveju vaiko norai yra aukštesnis
kriterijus nei kaina, patvarumas ar kiti praktiniai kriterijai“, – sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.