Kovo viduryje prasidėjęs karantinas sukrėtė maitinimo įstaigų sektorių – verslininkai kasdien turi galvoti ne apie pelną, o apie išgyvenimą ir verslo išlaikymą. Galimybė aptarnauti klientus lauke – mažas žingsnis į priekį. Jis leidžia verslams po truputį atsigauti ir grįžti į normalias vėžias. Tiesa, apribojimams švelnėjant daugelis kavinių ir restoranų savininkų įvardija ne vieną sunkumą, su kuriuo dėl šiuo metu galiojančių apribojimų susiduria jų verslai: nustatyto saugaus atstumo laikymasis tarp stalų leidžia priimti tik nedidelį kiekį restorano svečių. Tai neišvengiamai daro įtaką įmonių finansinėms galimybėms, darbuotojų išlaikymui ir kitų finansinių prievolių laikymuisi. Suteikus restoranams galimybę didinti staliukų kiekį, būtų galima į darbo vietas iš prastovų sugrąžinti nemažą dalį darbuotojų (padavėjų, virėjų, indų plovėjų).
Ieškodamas sprendimo, leidžiančio maksimaliai apsaugoti tiek klientų, tiek įstaigos darbuotojų saugumą bei leidžiančio padidinti aptarnaujamų staliukų kiekį, Vilniaus senamiestyje įsikūrusio restorano „Cozy“ savininkas Bernie ter Braak pasakoja atkreipęs dėmesį į įvairias plastmasines sieneles-pertvaras, kurios naudojamos prie parduotuvių ar vaistinių kasų, siekiant atskirti klientą ir pardavėją.
„Pamaniau, kad panašų sprendimą būtų galima taikyti ir aptarnaujant klientus atviroje erdvėje. Tad nusprendėme įsigyti ir išbandyti kilnojamąsias sieneles-pertvaras. Jomis atskyrėme staliukus vieną nuo kito, taip papildomai apsaugodami kiekvieną klientą ir išlaikydami saugius atstumus tarp staliukų“, – pasakoja Bernie ter Braak.
Restorano savininkas džiaugiasi, jog pasiteiravus klientų nuomonės apie pertvarų panaudojimą, šis sprendimas susilaukęs tik teigiamų atsiliepimų: „Visi vieningai atsakė, jog tokios sienelės ne tik leidžia jaustis saugiems, bet taip pat sukuria ir daugiau privatumo. Be to, daugelis minėjo, jog tokios pertvaros apsaugo ir nuo vėjo, todėl sėdėti lauke ir mėgautis maistu ar gėrimais dar maloniau“.
Vienas iš bendrovės „Medienos era“ akcininkų Donatas Miničius pasakoja, jog idėja pradėti gaminti tokias pertvaras kilo nuolat stebint kintančią situaciją: „Karantino pradžioje pamatę dėl įvairių apribojimų laisvėjančius gamybos pajėgumus ir atsižvelgdami į rinkos poreikį priėmėme sprendimą gaminti apsauginius veido skydelius. Dabar vis švelnėjant karantinui pastebėjome, su kokiais sunkumais susiduria kavinių restoranų verslai, todėl kilo idėja pradėti gaminti šias kilnojamas sieneles-pertvaras, kurios ir padidintų žmonių apsaugą, ir sudarytų galimybę verslams greičiau atsigauti“.
Ne tik apsauga, bet ir papildoma pagalba verslui
Restorano „Cozy“ savininkas teigia, jog tokių pertvarų panaudojimas ne tik padidina žmonių apsaugą, bet ir sukuria papildomas galimybes verslui. Todėl „Medienos era“ ir „Cozy“ Sveikatos apsaugos ministerijai ir Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai pateikė projekto pasiūlymą, kuris leistų kavinėms ir restoranams lauke įsirengus tokias sieneles-pertvaras turėti galimybę pastatyti ir aptarnauti daugiau staliukų.
„Pavyzdžiui, mes, anksčiau lauke galėjome pastatyti 10 staliukų ir aptarnauti iki 40 žmonių. Šiuo metu, laikantis visų saugumo reikalavimų, galime pastatyti 7 staliukus ir prie jų vienu metu pasodinti vos 14 klientų. Tačiau jei būtų patvirtintas leidimas staliukus atskirti pertvaromis ir taip juos sustatyti tankiau, tuomet galėtume lauke kaip ir anksčiau pastatyti 10 staliukų ir iš viso vienu metu aptarnauti 20 klientų. Nors tai vis vien dvigubai mažiau nei prieš karantiną, tačiau žvelgiant iš kitos pusės mūsų lankytojų skaičius pastačius sieneles padidėtų net 43 proc.“, – skaičiuoja restorano savininkas.
Tokių pertvarų naudojimą, siekiant atskirti lauko kavinių staliukus, palaiko ir Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija. „Šis laikotarpis mūsų verslo sektoriui – ypač sunkus ir nuostolingas. Pasaulinė pandemija maitinimo įstaigų sektoriui smogė kone skaudžiausiai. Todėl mes džiaugiamės ir palaikome tokias idėjas, kurios ne tik padeda užtikrinti lankytojų ir įstaigų darbuotojų saugumą, bet ir didina verslo galimybes išgyventi bei kuo greičiau atsigauti. O tokios sienelės-pertvaros – vienas iš būdų, leidžiančių saugiai turėti daugiau klientų“, – teigia Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.