Šiemet „Dacia“ pardavė 8 milijoninį savo automobilį. Šis pasiekimas itin taikliai iliustruoja, kad iki 2005-ųjų buvęs tik nacionaliniu Rumunijos gamintoju, minėtas prekių ženklas per ganėtinai trumpą laiką tapo reikšmingu bei visoje Europoje puikiai atpažįstamu vardu. Bet kokia „Dacia“ sėkmės paslaptis?
Įkvėptas istorijos
Tikriausiai net ir kai kurie patyrę automobilių rinkos ekspertai nežino, kad „Dacia“ ne visada buvo vadinama būtent šiuo vardu.
Rumunijos gamintojas, vėliau tapęs „Dacia“, pirmą kartą buvo įkurtas 1968 m. ir iš pradžių vadinosi „UAP“, kas reiškia „Uzina de Autoturisme Pitesti“ (liet. Piteščio automobilių gamykla). Pastaroji pavadinta pagal miestą prie Ardžešo upės centrinėje Rumunijoje, kur ir buvo įsikūrusi automobilių gamykla. Pagrindinė „Dacia“ būstinė ten tebėra ir šiandien.
Savo ruožtu dabartinis „Dacia“ pavadinimas pirmą kartą pasirodė tik 1980 m. ant juodai balto logotipo. Jį įkvėpė romėniškas Rumunijos pavadinimas „Dacii“.
Automobiliai gimsta trijose gamyklose
Iki 2012 m. „Dacia“ Rumunijoje teturėjo vieną gamyklą, o dabar jų šioje šalyje turi net tris. Pirmoji prekių ženklo gamykla buvo atidaryta 1968 m. Miovenio mieste Rumunijoje. Ją sudaro kėbulo / surinkimo bei konstrukcijų padalinys, mechanikos padalinys, taip pat liejykla ir logistikos platforma. Čia gaminama daugybė modelių, įskaitant „Logan“, „Sandero“, „Sandero Stepway“, „Jogger“ ir „Duster“.
Nuo 2019 m. kovo mėnesio gamykla Kasablankoje, Maroke, visiškai priklauso „Renault“ grupei. Čia įsteigti kėbulų ir surinkimo padalinai bei gaminami „Logan“, „Sandero“ ir „Sandero Stepway“ modeliai.
Savo ruožtu „Dacia“ gamykla Tanžere, Maroke, pradėjo veikti 2012-aisiais. Ji valdo kėbulų ir surinkimo padalinį, logistikos platformą, taip pat konstrukcijų ir tarpinį surinkimo padalinį. Ši pažangi gamykla yra neutrali anglies dioksido atžvilgiu, joje taip pat įdiegtas nulinis skysčių išmetimas į aplinką. Maroke gaminami „Logan“, „Sandero“, „Sandero Stepway“ ir „Lodgy“ modeliai.
Automobiliai parduodami 44-iose šalyse
Ryškus lūžis bendrovės istorijoje įvyko dar 20-ojo ir 21-ojo amžių sandūroje. 1999 m. „Renault“ grupė įsigijo minėtą Rumunijos automobilių gamintoją. Netrukus po to, 2004-aisiais, buvo pristatytas pirmasis „Dacia Logan“.
Iš pradžių šis modelis turėjo būti skirtas tik Rumunijos rinkai, o vėliau išplėstas į Rytų Europą. Vis tik, atsižvelgus į didelį „Logan“ populiarumą, jis buvo pradėtas pardavinėti daugelyje Senojo žemyno šalių. Tai buvo bene pirmasis tvirtas gamintojo žingsnis kelyje į sėkmę.
Nuo to laiko „Dacia“ modeliais prekiaujama 44-iose Viduržemio regiono šalyse. Antrus metus iš eilės tai yra pirmaujantis mažmeninės prekybos prekių ženklas Europoje. 2022 m. „Dacia“ užėmė rekordinę 7,6 proc. Europos mažmeninės prekybos rinkos dalį (palyginti su 6,2 proc. 2021 m.).
Maža to, šeštus metus iš eilės (nuo 2017 m.) „Dacia Sandero“ buvo daugiausiai parduodamas automobilis Europos mažmeninėje rinkoje. Pernai „Duster“ minėtoje kategorijoje užėmė antrąją vietą, o nuo 2018 m. jis taip pat yra geriausiai parduodamas visureigis mažmeninėje rinkoje.
Pasiekė simbolinę ribą
Šiandien pagrindinę „Dacia“ gamą sudaro elektrinis miesto automobilis „Dacia Spring“, kompaktiškas hečbekas „Dacia Sandero“ ir drąsesnė jo versija „Sandero Stepway“, visureigis „Dacia Duster“ ir septynvietis šeimos automobilis „Dacia Jogger“. Rytų Europoje taip pat toliau parduodamas 2005 m. pradėtas gaminti modelis „Logan“.
Ši geriausiai parduodamų modelių gama leido „Dacia“ 2023 m. pasiekti simbolinę ribą – 8 mln. parduotų automobilių, iš kurių populiariausias modelis – „Sander“ (2,78 mln. vnt.). Antroje vietoje rikiuojasi „Duster“ (2,26 mln.), trečioje – „Logan“ (1,97 mln.).
Nors „Dacia“ Europoje tapo žinoma dėl „Logan“, vienas iš geriausiai parduodamų šio prekių ženklo modelių visgi yra visureigis „Duster“. Šis kultinis modelis jau yra pelnęs daugiau kaip 40 apdovanojimų, įskaitant Metų automobilio Rumunijoje, Geriausio visureigio Jungtinėje Karalystėje, Geriausio šeimyninio automobilio Vokietijoje ir Belgijoje ir daugybę kitų apdovanojimų.
Ekspertų teigimu, „Dacia“ tikriausiai nebūtų buvusi tokia sėkminga, jei ne jos išradingumas. Šis prekių ženklas visada siekė suderinti paprastumą ir naujoves bei vengė nereikalingų įmantrybių. Galiausiai, pasiektas optimalus kainos ir kokybės balansas tapo viena priežasčių, kaip iš Rumunijos kilęs automobilių gamintojas įsitvirtino visoje Europoje.