Kiekvieną rytą į Vilniaus gatves išrieda 540 troleibusų ir autobusų, kad per dieną pervežtų 520 tūkst. keleivių iš 1300 stotelių, ir kiekvienas nuriedėtų apie 300 km. Per metus jie visi kartu nuvažiuoja 39 mln. km, t. y. 373 kartus aplink Žemės rutulį. Naujas teminis maršrutas dviračiais „Vilniaus ratai. Miesto ir viešojo transporto evoliucija“ po Vilnių skatina sužinoti, kaip vystėsi keleivių transportas sostinėje, ir keliauti žaliai.
„Kaip primena „Vilnius – Europos žalioji sostinė 2025“ komanda, kalbant apie tvarų miestą sprendimų ilgai ieškoti nereikia, juk dviratis jau išrastas! Dviračių takų tinklas Vilniuje sudaro daugiau nei 160 km, įrengta 18 dviračių saugyklų, įrengta pirmoji Lietuvoje dviračių gatvė. Ši infrastruktūra nuolat gerinama. Tad tikimės, kad ir „Neakivaizdinio Vilniaus“ dviračių maršrutai prisidės prie kelionių dviračiais populiarinimo ir žaliojo miesto kūrimo“, – dažniau sėsti ant dviračio ragina Vilniaus savivaldybės Užsienio ryšių ir turizmo skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Mackevičienė.
Nuo konkės iki laivo. Taip būtų galima pavadinti Vilniaus viešojo transporto kronikas. Teminį maršrutą sudaro 7 stotelės su pasakojimais apie didžiąją arklinio tramvajaus sankryžą, pirmojo dviratininkų paviljono vietą ir pirmąjį dviračių greitkelį, arklinio tramvajaus ir troleibusų parkus, Neries laivų žiemojimo įlanką. Norint išgirsti visas šias istorijas dviračiu teks įveikti 16 km šaligatviais ir tobulėjančiais Vilniaus dviračių takais.
Maršruto sudarytoja gidė bei dviračių entuziastė Lina Dusevičienė atskleidžia, kad jos įkvėpėju tapo seniausia Vilniaus „Škoda“ troleibusiukas nr. 1387, riedantis maršrutu Antakalnis–Stotis nuo 1958-ųjų. Jis padėjo sujungti dviejų amžių istoriją su žaliosios sostinės temomis.
„Jūsų troleibusai kaip vintažiniai Londono taksi“, ne kartą linksmai komentavo Vilniaus svečiai. Štai kokio unikalumo gali pasiekti neskubėdamas keisti to, kas puikiai veikia. Troleibusai – elektros laidais „maitinama“, todėl švariausia viešojo transporto priemonė. Jų naudojama infrastruktūra bus pritaikyta būsimam elektra varomam žaliojo miesto viešajam transportui“, – troleibusą Vilniaus simboliu laiko L. Dusevičienė.
O dviratis, pasak jos, yra nepakeičiamas, kai norisi platesnio pažinimo. Jo dėka turas pasiekia ir patyrinėja visas miesto viešojo transporto rūšis. Vienintelis kitas greitas ir gamtai draugiškas būdas apvažiuoti viešojo transporto parkus yra troleibusas.
Teminį maršrutą „Vilniaus ratai. Miesto ir viešojo transporto evoliucija“ savarankiškiems žygiams dviračiu galite rasti ČIA.
Nuotr. Vytautės Ribokaitės.
VMS inf.