Šį rudenį 9-12 klasių moksleivius „Samsung“ bendrovė pakvietė kurti technologijomis paremtas idėjas. Jomis moksleiviai siekia atrasti būdus, kaip tikslingai panaudoti dirbtinį intelektą (DI) mokymosi procese. Gruodžio 11 d. vykusiame „Solve for Tomorrow“ konkurso finaliniame renginyje buvo apdovanoti kūrybiškiausi ir inovatyviausiai mąstantys jaunuoliai iš trijų Baltijos šalių. Lietuvą atstovaujanti Vilniaus licėjaus dešimtokių komanda iškovojo pirmąją vietą bei buvo apdovanota pagrindiniu konkurso prizu.
Jaunuoliai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos renginio metu pristatė unikalias idėjas, kurios, įgalindamos dirbtinį intelektą, padeda spręsti įvairius iššūkius – mokytojams optimizuoti darbo krūvį, mokiniams – planuoti laiką, mokytis matematikos ar užsienio kalbų. Moksleivių komandos parodė, kaip DI gali personalizuoti mokymosi procesą ar padėti vaikams ugdyti skaitymo įgūdžius.
Trečiadienį vykusį konkursą vainikavo Lietuvos komandos iš Vilniaus licėjaus „The Brotherhood“ pergalė. Dešimtokių merginų komanda pristatė dirbtiniu intelektu paremtos mokymosi programėlės prototipą. Priklausomai nuo vartotojo mokymosi stiliaus – jis gali būti skaitymo/rašymo, vizualinis, klausymo, ar praktinis – programėlė atitinkamai pritaiko mokomąjį turinį – nuo vaizdinių schemų iki įgarsintų konspektų ar praktinių užduočių.
Komandos „The Brotherhood“ teigimu, programėlės veikimo principas nesudėtingas: pirmiausia, mokinys atlieka testą, kurio metu išsiaiškina savo mokymosi stilių. Vėliau į programą įkelia savo mokymosi medžiagą, o DI, pasinaudodamas gauta informacija, sugeneruoja personalizuotą išeigą. Naudodamiesi šia priemone, mokiniai gali ne tik pagerinti savo mokymosi efektyvumą, bet ir atrasti malonumą pažinimo procese, ugdyti savo motyvaciją.
Pirmosios vietos laimėtojoms buvo įteiktas įspūdingas prizas – 5 tūkst. eurų piniginis prizas ir 5 tūkst. eurų vertės kuponas technologijų bendrovės „Samsung“ įrenginiams įsigyti.
Antroji vieta atiteko komandai „LaKiKe“ iš Estijos, kuri pasiūlė sprendimą, kaip pagerinti jaunesniųjų mokinių raštingumą, naudojant dirbtinio intelekto programėlę, kuri aiškina istorijas per animaciją, derindama smagias vizualizacijas ir interaktyvias funkcijas.
Latvijos komanda „HearAI“ užėmė trečiąją vietą konkurse, vertinimo komisijai pristačiusi savo idėją apie užsienio kalbų mokymuisi skirtą DI įrankį, kuris siūlo individualiai pritaikytus klausymo pratimus, tarimo analizę ir pokalbių simuliacijas.
Konkurso finaliniame renginyje Lietuvai atstovavo ir Šilutės r. Vainuto gimnazijos, Vilniaus Žirmūnų gimnazijos, Kauno Maironio universitetinės gimnazijos bei Alytaus šv. Benedikto gimnazijos mokiniai.
„Šių metų konkursas rodo, kad jaunimas gali ne tik suprasti šiandienos technologinius iššūkius, tačiau ir pasiūlyti savo inovatyvius sprendimus pasitelkdamas dirbtinį intelektą. Tai ypač svarbu šiandien, kai DI atlieka vis svarbesnį vaidmenį mūsų kasdieniame gyvenime ir tampa nepakeičiama priemone, padedančia prasmingai ir efektyviai naudoti išteklius. Jaunų žmonių idėjos įkvepia – jie demonstruoja teisingo ir korektiško DI naudojimo svarbos suvokimą ir ryžtą kurti teigiamus pokyčius“, – sako Eglė Tamelytė, „Samsung“ iniciatyvos „Solve for Tomorrow“ vadovė Baltijos šalyse.
Ketvirtajame jaunimo idėjų konkurse „Solve for Tomorrow“ dalyvių paraiškas pateikė net 204 komandos, o 15 iš jų susitiko finaliniame konkurso renginyje Rygoje. Prie projekto įgyvendinimo prisidėjo DI ir švietimo ekspertai bei organizacijos, tarp kurių – „Robotikos akademija“, Lietuvos dirbtinio intelekto asociacija, Inovacijų agentūra, „WoW University“, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija ir kt.
Samsung nuotraukos.